تاریخ انتشار: یکشنبه 1401/05/09 - 14:51
کد خبر: 439781

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم منتقد به صدور مجوز برای مراکز دخانیاتی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم منتقد به صدور مجوز برای مراکز دخانیاتی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان اینکه نباید به مراکز مصرف دخانیات در شهر قم مجوز داده شود، گفت: باید با افرادی که مقررات را رعایت نمی‌کنند و به زیر ۱۸ سال‌ها دخانیات می‌فروشند، برخورد شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، مهدی مصری ظهر امروز در کارگروه تخصصی اجتماعی فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده که با حضور معاون اجتماعی وزیر کشور در سالن کرامت استانداری قم برگزار شد، با اشاره به اینکه در حوزه سلامت و امنیت غذایی جلسات متعددی در سطح دانشگاه و استانداری قم برگزار شده است، اظهار کرد: در این راستا نیازمند توجه بیش‌تر بر اسناد بالا دستی در بحث اقتصاد مقاومتی و امنیت غدا و دارو در سطح کشور هستیم.

وی با تاکید بر لزوم بازنگری در برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری ابعاد مختلف سبد غذایی، عنوان کرد: احیا، توسعه، آموزش و مصرف، غذا و نان‌های بومی ازجمله مواردی است که باید در این بازنگری مورد توجه قرار گیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان اینکه در حوزه  دور ریز مواد غذایی و  سلامت آرد و نان نیز نیازمند برنامه‌ریزی بیش‌تر هستیم، مطرح کرد: مدیریت صحیح زنجیره امنیت غذایی از تولید تا مصرف یک موضوع مهم در حوزه فرهنگ‌سازی و آموزش است که باید با جدیت دنبال شود.

وی با اشاره به محصولات وارداتی که مسموم هستند، خاطرنشان کرد: با برگزاری جلسات متعدد با دادستان قم مقرر شد بارهای ارسالی این محصولات به مبدا بازگردانده شوند.

مصری ادامه داد: در تلاش هستیم طرح پایلوتی در قم اجرا شود که از مزرعه تا سفره در حوزه میوه‌جات و سیفی‌جات الگوهای ارگانیک رعایت شود.

وی با بیان اینکه دسترسی اقتصادی، حمایت از بخش کشاورزی و پیشرفت دانش آن از جمله برنامه‌های دانشگاه علوم پزشکی است، تصریح کرد: شهر قم باید به عنوان شهر بدون دخانیات معرفی شود و در این خصوص لازم است برنامه‌ریزی مناسب انجام شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به اینکه نیازمند همکاری بیش‌تر با انجمن کنترل دخانیات در استان هستیم، یادآور شد: با تلاش بیش‌تر در حوزه تدوین شاخص‌ها، تفکیک وظایف ارگان‌ها و تشکیل کارگروه استانی می‌توانیم اتفاقات مطلوبی را در حوزه فرهنگ‌سازی رقم بزنیم.

وی با بیان اینکه نباید به مراکز مصرف دخانیات در شهر قم مجوز داده شود، ابراز کرد: باید با افرادی که مقررات را رعایت نمی‌کنند و به زیر 18 سال‌ها دخانیات می‌فروشند، برخورد شود.

مصری اضافه کرد: برگزاری مسابقات در بوستان‌های شهر، برگزاری وبینارهای آموزشی ویژه هیئت‌های علمی، مکاتبه با ادارات مختلف، سازمان‌ها و تشریح وظایف آن‌ها، برخوردهای حقوقی و قانونی با مراکز عرضه قلیان، مکاتبه با نمایندگان مجلس در خصوص افزایش مالیات دخانیات و ... ازجمله اقدامات دانشگاه علوم پزشکی در این راستا است.

وی با اشاره به اینکه نیازمند بازنگری در قوانین در حوزه مالیات بر دخانیات هستیم، بیان کرد: اگر این اتفاق رقم بخورد شاهد تاثیر بسیار بالای آن در جامعه خواهیم بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم افزود: عدم همکاری سازمان‌ها، عدم وجود دبیرخانه منسجم، تاسیس کارخانجات جدید بدون هماهنگی با معاونت بهداشت، تعارضات قانونی، بازدارنده نبودن جرائم مربوط به دخانیات در حوزه پیشگیری، قاچاق و عرضه و همچنین عدم وجود آزمایشگاه مرجع ازجمله اصلی‌ترین چالش‌های قم در این عرصه است.

وی با بیان اینکه امیدواریم برنامه پزشک خانواده در مراکز جامع سلامت بتواند به نتایج مطلوبی برسد، اظهار داشت: 40 مرکز بهداشت در استان قم استیجاری است که نیازمند بازنگری در این حوزه هستیم و امیدواریم با حمایت مسئولین استانی و خیرین این مشکل نیز برطرف شود.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
تمرین پدر و دختری دروازه بان استقلال +عکس
کارگری که در روز کارگر به آرزویش رسید +فیلم
اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات در غزه +عکس
چرا دندانپزشکی در بارداری خطرناک است؟
تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای غزه
مصدومیت شدید سعید آقاخانی در نون خ ۵ +عکس
افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال
معلم فداکاری که کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد +عکس
لحظه بازداشت خشونت‌آمیز استاد اقتصاد دانشگاه اموری در آمریکا +فیلم
دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
دارایی‌های بزرگترین بانک آمریکایی در این کشور مسدود شد
۲ کمین بزرگ حزب‌الله لبنان علیه نظامیان اسرائیلی
هشدار وزارت بهداشت درباره سیگارهای الکترونیک
بازداشت ۴ کنکوری متخلف
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top