تاریخ انتشار: دوشنبه 1401/05/10 - 09:08
کد خبر: 439861

بهترین مکان‌ها برای زندگی دانشجویی در کانادا

بهترین مکان‌ها برای زندگی دانشجویی در کانادا

اگر در جستجوی مهاجرت تحصیلی به کانادا هستید ولی اطلاعاتی از کیفیت دانشگاه‌ ها از نظر علمی همچنین امکانات آن ندارید ، در ادامه این مقاله که به توسط

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، اگر در جستجوی مهاجرت تحصیلی به کانادا هستید ولی اطلاعاتی از کیفیت دانشگاه‌ ها از نظر علمی همچنین امکانات آن ندارید، در ادامه این مقاله که به توسط موسسه مهاجرتی ایرکا مایگریت آماده شده، با ما همراه باشید.

با داشتن طیف وسیعی از مدارک معتبر بین المللی، دوره های مقرون به صرفه و سیستم آموزشی پیشرفته، جای تعجب نیست که کانادا همچنان به عنوان یکی از کشورهای برتر برای بهترین کیفیت زندگی رتبه بندی می شود.

برخی از بهترین مکان‌ ها برای زندگی دانشجویان در کانادا کدامند؟

ما برخی از بهترین شهر ها را به همراه دانشگاه های تعیین شده آنها برای شما بطور مختصر معرفی خواهیم کرد. اما ابتدا، بیایید نگاهی به رتبه ‌بندی برترین دانشگاه‌ های کانادا بر اساس داده‌ های نمایش داده شده در رتبه ‌بندی جهانی دانشگاه‌ ها(QS World University Rankings) در سال ۲۰۲۲ بیندازیم و در انتهای عمیق‌تر آنچه این شهرها را برای دانشجویان ایده‌آل می‌کند، بررسی کنیم.

شش دانشگاه برتر کانادا را به همراه موقعیت شهر

  1. دانشگاه تورنتو رتبه در کاناد 1 / رتبه جهانی 26 / شهر تورنتو
  2. دانشگاه مک گیل رتبه در کاناد 2 / رتبه جهانی 27 / شهر مونترال
  3. دانشگاه بریتیش کلمبیا رتبه در کاناد 3 / رتبه جهانی 46 / شهر ونکوور
  4. دانشگاه مونترال رتبه در کاناد 4 / رتبه جهانی 111 / شهر مونترال
  5. دانشگاه آلبرتا رتبه در کاناد 5 / رتبه جهانی 126 / شهر ادمونتون
  6. دانشگاه مک مستر رتبه در کاناد 6 / رتبه جهانی 140 / شهر همیلتون

اکنون که شش دانشگاه برتر کانادا را شناختید، جالب است بدانید که دانشجویان کدام شهرها را بیشتر ترجیح می دهند

طبق رتبه بندی دانشگاه های جهانی QS در سال 2022، لیست زیر شهرهای برتر کانادا را نشان می دهد که معمولاً توسط دانشجویان ترجیح داده می شود:

  1. شهر مونترال 6 / رتبه جهانی / رتبه کانادا 1
  2. شهر تورنتو 11 / رتبه جهانی / رتبه کانادا 2
  3. شهر ونکوور 16 / رتبه جهانی / رتبه کانادا 3
  4. شهر اتاوا 45 / رتبه جهانی / رتبه کانادا 4
  5. شهر کبک 115 / رتبه جهانی / رتبه کانادا 5

در مقایسه با شهرهایی که دارای دانشگاه‌ های رتبه برتر هستند، می‌توانیم در لیست بالا مشاهده کنیم که ادمونتون و همیلتون در لیست شهرهایی که بیشتر مورد علاقه دانشجویان هستند، غایبند. با این حال، ما این دو شهر را بدون در نظر گرفتن دانشگاه های برتر در کانادا بررسی خواهیم کرد.

 

ناگفته نماند که قبل از انتخاب شهر برای زندگی و تحصیل باید عوامل بی‌شماری را در نظر گرفت. عواملی مانند فرصت‌های شغلی پس از اتمام تحصیل، هزینه‌ های زندگی، امنیت، سبک زندگی و فرهنگ، جنبه ‌های اساسی هستند که باید قبل از طبقه بندی به عنوان بهترین مکان ها برای زندگی و کار در کانادا مورد توجه قرار گیرند.

بیایید جزئیات هر شهر را بشناسیم و ببینیم چه چیزی این شهرها را برای دانشجویان بین المللی و محلی کانادا استثنایی می کند.

تحصیل در مونترال کانادا

مونترال از نظر آموزش در رتبه اول قرار دارد و آن را به محبوب ترین شهر برای دانشجویان تبدیل می کند. با داشتن یک شهر دانشجو پسند که دانشجویان بین المللی و محلی را در خود جای می دهد، نمی توانید در مورد این شهر اشتباه کنید. در حالی که مونترال پر از شلوغی است، این مکان دوستدار محیط زیست به دلیل تحقیقات هوش مصنوعی (AI) خود به خوبی شناخته شده است، منظورم این است که حتی مایکروسافت و گوگل نیز در صنعت هوش مصنوعی آن سرمایه گذاری می کنند.

از طرف دیگر، شما همچنین می توانید انتظار هزینه های دانشگاهی مقرون به صرفه، تحصیلات باکیفیت و فرصت های شغلی فراوانی که پس از تحصیلتان ایجاد می شود، را داشته باشید. بطور مثال چند مورد، می توان گفت مشاغلی مانند پرستاران، معلمان، مهندسان، کارگران ساختمانی و برنامه نویسان در حال حاضر در مونترال تقاضای بالایی دارند.

تحصیل در تورنتو کانادا

تورنتو به ‌عنوان یکی از بهترین مکان‌ها برای زندگی در کانادا و یکی از برترین شهرهای چند فرهنگی برای دانشجویان بین‌المللی رتبه ‌بندی شده است - به طوری که این شهر میزبان جشنواره‌های بین‌المللی بسیاری است که شامل اتباع خارجی نیز می‌شود.

این شهر به دانش آموزان وعده مشاغل پر تقاضا مانند معلمان مدرسه، پرستاران ثبت نام شده، رانندگان حمل و نقل و موارد دیگر را می دهد که مشتاقانه منتظر آنها پس از تحصیل می باشد. ناگفته نماند که دانشگاه تورنتو بیش از 700 رشته تحصیلی را برای انتخاب ارائه می دهد. با یک سیستم پشتیبانی قوی برای دانشجویان داخلی و بین المللی، می توانید انتظار طیف وسیعی از برنامه های بورسیه تحصیلی را داشته باشید که عملکرد استثنایی دانشجویان را تشخیص می دهند. این امر تورنتو را به یکی از بهترین مکان ها برای زندگی در کانادا تبدیل می کند.

تحصیل در ونکوور کانادا

احاطه شده توسط مناظر خیره کننده از آب ها و قله های کوه، ونکوور همچنین فرهنگ ها و قومیت های زیادی را در بر می گیرد، که برای دانشجویان بین المللی که به دنبال زندگی و کار در کانادا هستند ایده آل است. بنابراین، دقیقاً چه چیزی می توانید در ساحل غربی پیدا کنید؟ شما می توانید شاهد یک شهر متنوع و سازگار با محیط زیست باشید که با نوآوری و فرصت های تحصیلات تکمیلی برای دانشجویان رونق می گیرد.

اگر فردی اهل فناوری هستید و به فناوری اطلاعات و برنامه نویسی علاقه دارید، این شهر ممکن است برای شما ایده آل باشد. دانشگاه بریتیش کلمبیا تلفیقی از برنامه های برنده جوایز با فعالیت های دانشجویی پسند برای دانشجویان است.

تحصیل در اتاوا کانادا

اتاوا که بر اساس رتبه بندی دانشگاه های جهانی QS در سال 2022 به عنوان یکی از بهترین شهرهای دانشجو پسند در جهان از نظر دانشجویی رتبه بندی شده است، دارای تحصیلات عالی با شهریه کم است. با هزینه های کم زندگی، می توانید در شهری با اقتصاد پر رونق، کیفیت زندگی بالایی را انتظار داشته باشید.

فرض کنید دانشجویی هستید که به دنبال تحصیل در دانشگاه معتبر اتاوا هستید، شما از تحقیقات و پیشرفت‌های مشهور در علم، مطالعات اجتماعی، علوم بهداشتی و بخش علوم انسانی لذت خواهید برد. فقط برای نام بردن از چند شغل مورد تقاضای فعلی در اتاوا: می توان به توسعه دهندگان وب، مدیران منابع انسانی (HR)، دامپزشکان، مشاوران مالی، جوشکار، داروسازان و دستیاران اداری اشاره کرد.

بهترین مکان ها برای زندگی دانشجویی در کانادا

تحصیل در کبک کانادا

این شهر با فرهنگ فرانسوی مرکز استان کبک است، بنابراین اگر از غرق شدن در یک سبک زندگی فعال لذت می برید، کبک شهری برای شماست. از خیابان‌های سنگ‌فرش و معماری شهر دیدن کنید و فعالیت‌هایی مانند پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری، پارو زدن، کمپینگ قایق‌رانی، یخ نوردی، اسکی، کایاک سواری در دریا و کمپینگ را تجربه کنید.

دانشگاه کبک دارای بخش تحقیق و توسعه علمی اختصاصی با تجربه تحصیلی پر جنب و جوش برای دانشجویان است و در عین حال فرصت یادگیری زبان فرانسه را نیز دارد. در میان چند شغل، فرصت های شغلی مورد تقاضای فعلی کبک عبارتند از: تجارت، متخصصان بهداشت، فروش و خدمات، و موقعیت های مدیریتی.

تحصیل در ادمونتون کانادا

ادمونتون که بزرگترین موزه تاریخ، پارک تاریخی و بزرگترین مرکز خرید کانادا را در خود جای داده است، به عنوان مرکز آموزشی کانادا شناخته می شود. این شهر مرکز ایالت آلبرتا است، می‌توانید به دانشگاه آلبرتا بروید تا تعداد زیادی از دانشکده‌های علوم انسانی، علوم، هنرهای خلاق، تجارت، مهندسی و علوم بهداشتی را کشف کنید.

اگر دانشجویی هستید که به دنبال یکی از بهترین مکان ها برای زندگی در کانادا هستید، ادمونتون در صدر انتخاب شما قرار دارد. مشاغل فعلی در ادمونتون شامل مشاغل در بخش خدمات، مراقبت های بهداشتی، کشاورزی، فناوری و مشاغل تولیدی است.

تحصیل در همیلتون کانادا

همیلتون به خاطر جمعیت جوانش که شهر مناسبی برای دانشجویان محلی و بین المللی است، شناخته شده است. این شهر خانه طولانی ترین رودخانه کانادا، وایکاتو (Waikato) است که 16 کیلومتر آن از همیلتون می گذرد. در اوقات فراغت، می‌توانید از 130 باغ و پارک لذت ببرید، و اگر فرد فعال و پر جنب و جوشی هستید، می‌توانید برای یک سفر جاده‌ای 90 دقیقه‌ای به اوکلند، نیوزلند، سوار ماشین خود شوید.

اگر دانشجویی هستید که می‌خواهید در کانادا زندگی و کار کنید، می‌توانید به دانشگاه مک مستر بپیوندید که شهرت خود را بر اساس نوآوری و اکتشاف خود در مهندسی و تجارت ایجاد کرده است. در حال حاضر، مشاغل مورد تقاضا در همیلتون رانندگان تحویل، نمایندگان خدمات مشتری، توسعه دهندگان نرم افزار، تدارکات و متخصصان زنجیره تامین و بسیاری موارد دیگر هستند.

اکنون که بهترین مکان‌های زندگی در کانادا را برای دانشجویان داخلی و بین‌المللی به شما ارائه کرده‌ایم، ممکن است از خود بپرسید که چگونه می‌توانید به کانادا مهاجرت کنید.

مروری کوتاه بر مسیرهای تحصیلی برای دانشجویانی که مایل به اخذ اقامت دائم در کانادا هستند.

  • کلاس تجربه کانادایی (Canadian Experience Class)
  • برنامه نیروی کار ماهر فدرال (Federal Skilled Worker Program)
  • برنامه های منتخب استانی (Provincial Nominee Programs)
  • گزینه های مهاجرت کبک (Quebec Immigration Options)
  • مجوزهای کار پس از فارغ التحصیلی (Post-Graduation Work Permits)

توجه داشته باشید که می توانید برای مهاجرت به کانادا از طریق سیستم اکسپرس انتری اقدام کنید که شامل سه برنامه است که در بالا نیز ذکر شده است: کلاس تجربه کانادایی، برنامه مهارت فدرال و برنامه نیروی فنی و متخصص ماهر فدرال(Canadian Experience Class, Federal Skilled Program and the Federal Skilled Trades Program). تحت سیستم اکسپرس، داوطلبان باید قبل از درخواست از طریق سیستم اکسپرس انتری، یک دعوت نامه برای درخواست (ITA) دریافت کنند. دعوتنامه به مدت 60 روز معتبر است، بنابراین متقاضیان باید قبل از پایان 60 روز درخواست دهند.

.

سخن پایانی

چه یک دانشجوی بین‌المللی یا محلی در کانادا باشید، می‌توانید از فرصت‌های فراوانی که برای نیازهای دانشجویی منحصربه‌فرد شما طراحی شده است لذت ببرید. حالا، باید درک بهتری از بهترین مکان‌ها برای زندگی در کانادا و همچنین مناسب‌ترین برنامه‌های تحصیلی برای خود داشته باشید.

هنوز برایتان کمی مبهم است که از کجا شروع کنیم؟ فرم مشاوره مهاجرت تحصیلی را پر کنید. کارشناسان ایرکا مایگریت از ابتدای مسیر در کنار شما خواهند بود!

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
امام جمعه سابق دار فانی را وداع گفت
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top