تاریخ انتشار: چهارشنبه 1401/05/19 - 11:41
کد خبر: 440688

شارژ گاز ساید بای ساید و شارژ گاز یخچال چگونه انجام می شود؟

از آن جایی که گاز یخچال (فریون) باعث خنک کردن محیط یخچال می شود، در صورتی که دمای یخچال بالا برود و هوای داخل یخچال گرم شود به احتمال زیاد یخچال یا ساید بای ساید نیاز به شارژ گاز پیدا میکنند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛  یخچال و ساید باید ساید ها از مهم ترین لوازم خانگی در آشپزخانه ها محسوب می شوند، یخچال و ساید بای ساید هریک دارای قطعات مختلفی هستند و هر قطعه باید به خوبی کار کند که دستگاه عملکرد درستی داشته باشد.

یکی از مواردی که در عملکرد صحیح یخچال تأثیر میگذارد گاز یخچال است، زمانی که گاز یخچال کم می شود، عملکرد یخچال مختل می شود، در نهایت یخچال و ساید بای به شارژ گاز نیاز پیدا خواهند کرد، در این مقاله همراه ما باشید تا به طور کامل توضیح دهیم که شارژ گاز ساید بای ساید و شارژ گاز یخچال چگونه انجام می شود؟

گاز ساید بای ساید یا گاز یخچال چیست؟

گاز یخچال یا ساید بای ساید یک نوع گاز شیمیایی است که نقطه تبخیر پایینی دارد، این ماده سرمازا (مبرد) از طریق تقطیر و تبخیر حرارت را از اواپراتور گرفته و در کندانسور به محیط پس می دهد، در این صورت محیط داخلی یخچال خنک می شود.

در یخچال های قدیمی از گاز آمونیاک به عنوان گاز یخچال استفاده می شد، در یخچال های امروزی به دلیل خطر بالای انفجار گاز آمونیاک، از گاز فریون استفاده می شود، فریون گازی بی رنگ و بو است اما نشتی در آن موجب ایجاد بوی بد می شود.

چگونه متوجه شویم که گاز یخچال نیاز به شارژ دارد؟

از آن جایی که گاز یخچال (فریون) باعث خنک کردن محیط یخچال می شود، در صورتی که دمای یخچال بالا برود و هوای داخل یخچال گرم شود به احتمال زیاد یخچال یا ساید بای ساید نیاز به شارژ گاز پیدا میکنند.

کار کردن مداوم و بدون توقف موتور یا کمپرسور یخچال یا ساید از دیگر نشانه های کاهش گاز فریون و نیاز یخچال به گاز می باشد، در صورتی که گاز یخچال کاهش پیدا کند فعالیت یخچال افزایش پیدا می کند تا یخچال بتواند به دمای مناسب برسد، در این صورت موتور نیز بدون وقفه و مدام فعالیت می کند.

سرد بودن فریزر و گرم بودن یخچال یا گرم بودن فریزر و یخچال با یکدیگر از دیگر نشانه های کاهش گاز مبرد و نیاز یخچال و ساید بای ساید به شارژ گاز هستند.

افزایش مصرف برق یخچال از دیگر دلایل کمبود گاز یخچال و نیاز آن به شارژ گاز می باشد.

سرویس یخچال

یکی از مهم ترین روش ها برای افزایش طول عمر یخچال و ساید بای ساید و بهبود عملکرد آن ها سرویس یخچال و ساید بای ساید توسط تکنسین های متخصص و حرفه ای است، تکنسین در خدمات سرویس یخچال و ساید بای ساید به اندازه گیری میزان گاز یخچال و ساید بای ساید می پردازد و در صورت نیاز، گاز یخچال و ساید را شارژ می کند.

 

تست میزان گاز یخچال را چگونه انجام دهیم؟

می توانید از سه راه درباره میزان گاز یخچال و ساید بای ساید اطلاع کسب کنید:

  1. یخچال یا ساید بای ساید را از برق بکشید، صدا های یخچال را گوش کنید اگر متوجه صدای جریان گاز در پشت یخچال نشدید به احتمال زیاد گاز یخچالتان تمام شده و نیاز به شارژ شدن دارد.
  2. کندانسور یخچال را با دست لمس کنید، اگر کندانسور سرد باشد اما یخچال در حال کار کردن باشد ممکن است که گاز نشت کرده باشد، چرا که کندانسور گرمای لوله ها را می گیرد و باید لوله های پشت یخچال گرم باشند، سردی کندانسور می تواند دلایل محتلفی داشته باشد که یکی از آن ها به معنی تمام شدن گاز یخچال است.
  3. استشمام بوی بد از یخچال به معنای نشت گاز فریون می باشد که باید جهت جلوگیری از آسیب به یخچال سریعاً مشکل برطرف شود.

تست نشت یابی یخچال

نشت یابی یخچال پیش از شارژ گاز یخچال انجام می شود، برای این کار باید کویل ها را بررسی کرده و از سوراخ نبودنشان مطمئن شوید، این کار معمولاً با نشت یاب الکتریکی انجام می شود، در صورتی که گاز فریون نشت داده باشد، دستگاه بوق میزند.

همچنین امکان نشت یابی یخچال با محلول آب و صابون نیز وجود دارد، در صورتی که کویل ها نشتی داشته باشند در آن قسمت حباب ایجاد می شود، شارژ گاز یخچال نوعی تزریق گاز فریون است که باید توسط تکنسین های متخصص و حرفه ای انجام شود.

برای شارژ گاز باید از خالی شدن هوا و رطوبت سیستم مواد خنک کننده مطمئن شوید، برای این کار تکنسین از دستگاه وکیوم استفاده می کند، این کار باید با دقت و توسط متخصص انجام شود، بعد از اتمام کار وکیوم دستگاه به مدت چند دقیقه به گیج فشار ضعیف وصل شده تا مقدار وکیوم را نشان دهد، در صورتی که نشتی رفع شده باشد گیج هیچ تغییری نمیکند در غیر این صورت گیج پایین می رود.

شارژ گاز یخچال

شارژ کردن گاز یخچال همان تزریق گاز به داخل سیستم است که باید توسط افراد متخصص انجام شود، برای این کار لوله گیج به کپسول گاز وصل شده و گاز باز شده و وارد سیستم می شود، سمت دیگر لوله که به گیج وصل است شل می شود تا گاز خارج شود، این عمل باعث خروج گاز های باقی مانده در یخچال خواهد شد.

برای وارد شدن جریان گاز به یخچال والف گیج را باز کنید، هنگامی که عدد گیج در تابستان روی شماره 10 و در زمستان رو شماره های 7 یا 8 قرار گرفت یعنی که گاز یخچال کاملاً پر شده است، از سپردن این کار به افراد بدون تخصص جدا خودداری کنید چرا که با شارژ بیش از حد گاز لوله های پشت یخچال یخ می زنند و منجر به آسیب می شود.

 

شارژ گاز ساید بای ساید

نحوه شارژ گاز ساید بای ساید به همان گونهٔ شارژ گاز یخچال است، اما برای شارژ گاز ساید بای ساید از گاز R600 استفاده می شود.

قیمت شارژ گاز یخچال

هزینه شارژ گاز یخچال برای مدل ها و برندهای مختلف کمی متفاوت است، تکنسین پس از اعزام به بررسی لوله ها و کویل پرداخته و در صورتی که لوله ها سوراخ شده باشند و نیاز به تعمیر باشد هزینه جداگانه دریافت خواهد شد، نگران هزینه شارژ گاز یخچال نباشید چرا که در نمایندگی های معتبر همچون دکتر آچار هزینه تعمیر لوله ها و شارژ گاز یخچال طبق نرخ اتحادیه محاسبه شده و کاملاً منصفانه هستند.

تعمیرگاه دکتر آچار

دکتر آچار تعمیرگاه مجاز و معتبر تعمیر لوازم خانگی است، جهت سرویس، تعمیر و شارژ گاز یخچال و ساید بای ساید از تکنسین های متخصص و حرفه ای این مجموعه کمک بگیرید، تمامی خدماتی که توسط تکنسین های مرکز دکتر آچار انجام میشود دارای گارانتی 12 ماهه هستند، در صورت نیاز به تکنسین با شماره 02188444021 تماس حاصل فرمایید.

منبع : https://drachar.com/

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
VAR را از چین می‌آوریم
صلاحیت خریداران استقلال و پرسپولیس تأیید شد
واکنش هیئت مدیره تراکتور به حمله هواداران به خودروی سرخپوشان
سامانه های پدافندی ایران در اصفهان در اثر حمله اسرائیل آسیب دید؟
انتخاب رشته دوره دکتری سال ۱۴۰۳ دانشگاه آزاد آغاز شد
تایید صلاحیت خریداران استقلال و پرسپولیس
بورس سبز ماند/ افزایش ۷۷ هزار و ۶۴۳ واحدی شاخص کل
کمک نظامی چین به روسیه + جزئیات
مدافع استقلال به تراکتور می‌رسد
جزئیات جدید از افزایش حقوق بازنشستگان
دستگیری شهردار و عضو شورای یک شهر + جزئیات
جریمه سنگین ۴سلبریتی زن در عربستان
روشی دائمی برای خلاصی از ورود حشرات
علائم ایمنی چقدر ضروری است؟
خرید عسل؛ فرق تقلبی و اصلی را به سرعت متوجه شوید!
آیا رای دادگاه تجدید نظر قابل اعتراض است؟ شکستن رای در تجدید نظر امکان دارد؟
آیت‌الله خامنه‌ای: سعدی یکی از پایه‌های بنای استوار ادب پارسی است
اردن: نتانیاهو تنها کسی است که از تنش‌ها در منطقه سود می‌برد
با این وضعیت استقلال قید قهرمانی را بزند
خضریان: نباید فرصت میدان‌داری به افراد لابی‌باز در مجلس دوازدهم داده شود
شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل: ایرانی‌ها، ما را مسخره‌ می‌کنند
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top