تاریخ انتشار: شنبه 1401/05/29 - 19:12
کد خبر: 441510

با یک جنگ جدی رسانه‌ای مواجه هستیم

با یک جنگ جدی رسانه‌ای مواجه هستیم

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگا‌های کشور گفت:با یک جنگ جدی رسانه‌ای مواجه هستیم تا مردم از گذشته‌ گسسته و نسبت به آینده خود ناامید شوند و کسانی می‌توانند این جنگ را به صحنه‌های واقعی در ذهن‌و‌دل مردم برگردانند که تریبون و مسئولیت دارند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از تسنیم، حجت الاسلام و والمسلمین مصطفی رستمی ظهر امروز در مراسم افتتاح دوره توانمندسازی دانشجویان فعال فرهنگی سیاسی و اجتماعی (دوره حامیم) اظهار داشت: اصفهان پایتخت فرهنگ و معارف و دین و حکمت و سیاست و پایتخت گسترش اسلام ناب در ایران است. هویت ما در ایران امروز بی‌تردید مدیون صفویه‌ای هستیم که هرچند از آذربایجان برخواستند، اما در اصفهان توانستند جامعه ایرانی را به بلوغ و کمالی برسانند که امروزه شاهد ایران سرافراز در مرزها و قلمرو باشیم.

وی با اشاره به شناخت جایگاه خود در کشور افزود: باید امروز بدانیم که کجا هستیم، در معرض چه حرکتی هستیم و چه مسئولیتی داریم.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگا‌های کشور با اشاره به گذشته کشور و جایگاه آن در زمان طاغوت بیان کرد: زمانی که در کشور حکومت پهلوی حاکم بود، رزولت، استالین و چرچیل که سه تن از مقام‌های کشورهای دنیا هستند، در ایران جلسه خصوصی برگزار کردند، این در حالی بود که شاه ایران در این جلسه خصوصی دعوت نشده بود و هنگامی که از سفر این سه نفر به کشور مطلع شد، تنها برای خوشامدگویی به حضور این سه نفر در سفارت شوروی رسید.

رستمی با اشاره به تحقیر کشور توسط بیگانگان اضافه کرد: در زمان حکومت پهلوی، آمریکاییان در کشور اقامت داشتند که در فیش حقوقی آنها عنوان حق زندگی در یک کشور وحشی قید شده بود و با این عنوان حقوق و مزایایی برای آنها در نظر گرفته شده بود. موارد زیادی مانند این دو مثال وجود دارد که نشان از تحقیر کشور در آن زمان است.

وی تصریح کرد: بعد از آن با رهبری امام خمینی (ره) و همراهی و وحدت مردم انقلاب اسلامی به پیروزی رسید و توانستیم با بدترین شرایط جنگ تحمیلی، تحریم و جنگ اقتصادی روی پای خود بایستیم. بیگانگان و قدرت‌های جهان می‌خواستند هر کشور را که با آن ها همراه نبود، از میدان به در کنند و به همین دلیل تمام توانی که برای از پا انداختن یک کشور می‌تواند به کار رود را به کار بستند. در مقاطعی از تاریخ کشور ضرباتی را وارد کردند که یک ضربه آن برابر منهدم کردن یک کشور کافی است.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور گفت: اما با مشیت و اراده الهی و همیاری و هم دلی مردم این کشور پا برجا ماند. اکنون در جایگاهی هستیم که با نزدیک شدن و ورود هواپیمای بدون سرنشین به آسمان کشور آن را هدف قرار می‌دهیم. در روزهای اول این حرکت از سوی رئیس جمهور آمریکا تکذیب شد، اما پس از آن از کشور ایران تشکر کردند که هواپیمای با 13 سرنشین آنها همراه هواپیمای بدون سرنشینشان، مورد هدف قرار نگرفت.

رستمی خاطرنشان کرد: امروزه موضوع مانور دریایی بین ایران، روسیه و چین و ونزوئلا در آبهای آمریکای لاتین است. این در حالی است که به اذعان خود ایالات متحده آمریکا، محدوده آمریکای لاتین حیاط خلوت آنها است. در فضای حقیقی به جایی رسیدیم که این نقاط آرزوی بسیاری از کشورهاست.

وی با اشاره به تعبیر نویسنده مصری از کشورمان در 10 سال پیش اظهار داشت: سران عرب به دنبال این هستند که کجا عیاشی بیشتر داشته باشند و ایرانی‌ها در فضا به دنبال جای پا برای خود هستند. این صحبت 10 سال پیش نویسنده مصری زمانی بود که تازه تمرینات موشک‌های ماهواره بر را تمرین می‌کرد. اکنون کشور ما به ماهواره‌هایی پیشرفته و بادقت بالا حتی برتر از بسیاری از کشورها رسیده است.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور با اشاره پیشرفت علمی در زمینه دارو اضافه کرد: در زمان فراگیری کرونا کشور ما جزو اولین کشورهای درگیر شده با بیماری بود و زمانی که آمریکا با فوت روزانه 400 نفر درگیر بود، ما به فوت اعداد یک رقمی رسیدیم. نظام‌های بیگانه و دشمن ما مانند لاشخورهایی که منتظر جان دادن حیوانی به انتظار می‌نشیند، در جریان کرونا رفتار کردند. در شرایط تحریم از داروهای موثر بر بیماری و سپس به تولید واکسن رسیدیم. در زمینه رادیو داروها تحریم بودیم و اجازه غنی‌سازی و ساخت آن را از ما گرفت اند.

رستمی بیان کرد: اینها صحنه واقعی میدان است. کشوری با وجود ناجوانمردانه‌ترین محدودیت‌ها و همه فشارها و تحریم‌ها، ایستادگی کرده است. آمریکا چندین بار در مورد ایران از عنوان یاغی استفاده کردند؛ چرا که نظم مورد نظر آن‌ها را نپذیرفتیم. اما اتفاقی که افتاده این است که کشوری که نظم آنها را نپذیرفته به بازدارندگی، بلکه الهام بخشی علمی رسیده و سهم تولید علمی ما در دنیا به 1.96 درصد و  20 برابر زمان پیش از انقلاب رسیده است. کشور ما قبل از انقلاب 0.001 رشد علمی دنیا یعنی 0.1 درصد را داشت. البته کشورهای دنیا در حال پیشرفت هستند و علم با تلاش دانشمندان آمریکایی، اروپایی، چینی و هندی در حال افزایش است ولی موفق شدیم سهم سالانه تولید علم را به 20 برابر افزایش دهیم.

وی تصریح کرد: اینها اتفاقات میدانی است، اما در القا چه اتفاقی می‌افتد؟ مردم و جامعه با مسئله شبیخون و هجمه رسانه‌ای وحشتناک رو به رو است. در یک دیکتاتوری و فضای حومت نظامی رسانه‌ای به سر می‌بریم. همه ما حذف عکس و محتوا در مورد شهید حاج قاسم سلیمانی در ایستاگرام را تجربه کردیم. یعنی کسی در امپراطوری حکومت غرب و در قلمرو اینستاگرام اگر برخلاف مسائل آن‌ها حرف بزند، هر چند از قهرمان ملی کشورش باشد، متهم به مروج خشونت می‌شود. همچنین در سال گذشته هشتکی با عنوان پرچم در فضای مجازی منتشر شد که ایستاگرام این هشتگ را نیز حذف کرد.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور گفت: ما با یک جنگ جدی رسانه‌ای مواجه هستیم که نمونه‌های آن فرا آن است.  در این جنگ رسانه‌ای تلاش می شود گذشته ما به نقطه منفی رسانده شود تا مردم از گذشته خود گسسته بشوند، نسبت به حال بی‌اعتماد و نسبت به آینده شان ناامید شوند و کسانی می‌توانند این جنگ را به اتفاقات خوب و صحنه‌های واقعی در ذهن و دل مردم برگردانند که ابزار و تریبون و مسئولیت و ماموریت دارند.

رستمی ادامه داد : فرصتی‌هایی این چنینی مانند دوره حامیم که پیوند حلقه‌های میانی است را به عنوان دوره‌ای برای پیدا کردن راهکار برای مسائل و یافتن مسیر برای شبکه‌ای شدن با هدف دفاع از ارزش‌های خودتان بدانید. مطمئنا ماحصل این دوره، فارغ از کتاب‌ها و دوره هایی که شرکت می‌کنید، یادگار مرتبط شدن و باهم زندگی کردن و یافتن تیم‌هایی قوی برای فعالیت‌های قوی‌تر خواهد داشت. تعطیلی دانشگاه‌ها  در دوران کرونا  آسیب‌ها و چالش‌هایی در فضای عمومی دانشگاه ایجاد کرده که این دوره‌ها، دوره آمادگی برای فضای حضوری در مهر ماه است.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
سند ملی «سبک پوشش اسلامی- ایرانی» تصویب شد
۹۵۰۰ فلسطینی در زندان‌های اسرائیل محبوس هستند
حزب‌الله شهرک‌ها و مواضع نظامی اسرائیل را موشک‌ باران کرد
تاکید بر تولید و واردات مناسب در جلسه شورای رقابت با وزیر صمت
صندوق بین‌المللی پول از بهبود نرخ بیکاری در ایران خبر داد
مقایسه ساعت اورینت با سیتیزن
پلیس راهور: از سفرهای غیرضروری در جنوب شرق کشور اجتناب کنید
اردوغان: اسرائیل تنها مقصر تشدید تنش‌ها در خاورمیانه است
بلینکن: تشدید تنش با ایران به نفع آمریکا و اسرائیل نیست
امیرعبداللهیان خطاب به همتای ژاپنی: پاسخ نظامی به رژیم اسرائیل صرفاً عملیاتی محدود و حداقلی بود
توضیحات تکمیلی پلیس درباره مرگ یک زندانی
اسرائیل مسئول تنش‌ها در منطقه است
جزئیات جلسه خودرویی وزیر صمت با شورای رقابت
۵ سناریوی احتمالی اسرائیل پس از دفاع مشروع ایران
پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
مردم ایران این هدیه ناقابل را از کشتی فرنگی بپذیرند
۱۰۰۰۰ زن در حملات اسرائیل به غزه کشته شده‌اند
پاسخ ایران به جنایت اسرائیل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود
واکنش مایلی‌کهن بعد از دادگاه تجدیدنظر قلعه‌نویی
پاسخ سفیر ایران به بازی تازه سفیر رژیم صهیونیستی در باکو
عملیات ایران، یکی از برترین قدرت نمایی های نظامی بود+ فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top