تاریخ انتشار: یکشنبه 1401/05/30 - 15:45
کد خبر: 441629

با توجه به گرمای هوا، لزوم هدایت نذری‌های اربعین به سمت توزیع آب

با توجه به گرمای هوا، لزوم هدایت نذری‌های اربعین به سمت توزیع آب

معاون شهردارتهران با اشاره به گرمای هوای عراق در اربعین امسال، گفت: نذرهای مردمی اربعین به سمت نذرآب هدایت شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، امین توکلی‌زاده رییس ستاد اربعین حسینی شهرداری تهران در نشستی به تشریح برنامه‌های این ستاد پرداخت و گفت: این ستاد مدتی است کارش را در شهرداری آغاز کرده و سابقه دیرینه ای در شهرداری تهران دارد.

وی افزود: بعد از ۲ سال وقفه عدم شرکت مردم در حماسه بزرگ اربعین حسینی امسال مقدمات حضور فراهم شده و انشالله با عظمت و شکوه برگزار می شود.

توکلی زاده با اشاره به اینکه عدد حضور ۲۵ میلیون در یک پیاده روی عدد اندکی نیست و آثار جهانی دارد، گفت: شهرداری تهران وظایف اندکی را به دوش داریم و سعی می کنیم با انجام آن در خدمت باشیم.

وی با بیان اینکه ما عضو رسمی ستاد اربعین کشور است، ابراز داشت: عمده خدمات در این حوزه در کمیته های حمل و نقل، فرهنگی و رسانه خدمت گزاری می کنیم.

وی ادامه داد: به خاطر تعطیلی ۲ ساله اشتیاق مضاعفی در میان مردم است و ثبت نام ها بیانگر شرکت میلیونی مردم است و هرچه اشتیاق بی‌نظیر می شود، ضرورت خدمت رسانی بیشتری خواهد داشت.

توکلی زاده گفت: براساس آن کمیته های تخصصی ستاد اربعین را شکل دادیم و معاونت خدمات شهری پیشتاز است و همچنین کمیته حمل و نقل کار خود را آغاز کرده است.

پیرو تقسیم کار ملی در حدزه فرهنگی و رسانه وظایفی را بر عهده کرفته ایم و سعی مان این است، هر آنچه در گذشته بود انجام گیرد.

زنگیشه رییس کمیته خدمات شهری شهرداری تهران نیز گفت: در این ستاد ۱۷ کمیته وجود دارد که یکی از آنها خدمات شهری است که مسئولیت ان بر عهده شهرداری تهران است و کلانشهرها زیرمجموعه کاری ما هستند و نظافت، پاکسازی و رفت و روب را از مرز تا کشور عراق انجام می دهیم.

جعفرزاده مسئول کمیته فرهنگی ستاد اربعین ابراز داشت: با تاکید شهردار تهران امسال جریان گفتمان فرهنگی را پیش می‌بریم و به همین دلیل عضو ستاد فرهنگی اربعین شدیم.

وی افزود: ما در کمیته اصلی مسئولیت پشتیبانی از محصولات فرهنگی برای موکب داران عراقی و فضاسازی را بر عهده داریم، از شهرهای منتهی به مرزه و مسیر نجف تا کربلا  کار ویژه تری از سالهای پیش داریم.

جعفرزاده به راه اندازی پویش" سلام یا مهدی" اشاره کرد و گفت: از ظرفیت سرود سلام فرمانده استفاده می‌کنیم و شروع این پویش از ۱۰ شهریور با بدرقه خادمان آغاز به کار می شود.

و در کنار آن  نمایشگاه بزرگ اربعینی برگزار می شود که محصولات مورد نیاز حضور در این مراسم عرضه خواهد شد.

وی از اجرای سرود سلام فرمانده و برنامه‌های پیرامونی، از مسجد سهله، حرم امامین شریفین و ملیت‌های دیگر عراقی، لبنانی، انگلیسی و فرانسه  نهایتا در سامرا خبر داد و گفت: نماد ما ملت امام حسینم را اجرا می‌کنیم. و تمام تولیدات محتوایی و اقلام فرهنگی و تولید محتواها بر محور این پویش خواهد بود.

وی افزود: در کنار حوزه خدمات شهری به واسطه ای رویکرد فرهنگی در حوزه های دیگر هم تقویت می شود که به غیر از کارکنان شهرداری، کمک و هدایت می شوند در  جمع آوری پسماند به داوطلبان اموزش داده می شود.

توکلی زاده با اشاره به اینکه عمده برنامه های اربعین مردمی است و هیچ دستگاه و دولتی توانایی رقم زدن چنین رخداد بزرگی را ندارد. گفت: امسال ویژگی خاص اربعین گرمای هوا است و به همین دلیل باید  نذورات به سمت تامین آب، سایبان، مه پاش هدایت شود و هرچه نذورات به این سمت هدایت شود، اثرات بهتری دارد.

وی ادامه داد: عراقی ها طبق سنتی دارند که زودتر مشرف به زیارت کربلا می شوند و به سرعت کربلا را ترک می کنند و این سنت درست است و باید توقف در کربلا را کم کنیم و مردم  زودتر مشرف شوند.

توکلی زاده از ایجاد ۴ قرارگاه در مرزها خبر داد که نسبت به پاکسازی پسماند اقدام می‌کنند و هر مرز یک منطقه شهرداری به عنوان معین مرز حضور دارد و چون مهران بیشترین خروجی مرزی را دارد ۲ شهرداری منطقه ۵ و ۱۱ حضور خواهند داشت.

وی ادامه داد: در مرز شلمچه نیز چون جز نقاطی است که بیشترین خروجی  را دارد، خدمات شهری شهرداری منطقه یک مستقر شده و شهرداری منطقه ۳ در مرز چزابه و در  مرز خسروی نیز شهرداری منطقه ۲۲ حضور خواهد داشت.

معاون شهردار تهران گفت: در سنوات گذشته ۸۰۰ چشمه سرویس ساخته شده و نگهداشت و رفع نواقص انجام شده و همچنان ادامه دارد، در جاهایی که نیاز به سرویس سیار داشته باشد ۲۰۰ چشمه ای ارسال شده است.

به گفته وی در کشور عراق در شهرهای نجف، کربلا، کوفه و سامرا و طریق  از همکاران خدمات شهری اعزام می‌شوند و کار اصلی را شهرداری نجف و کربلا و سایر شهرها انجام می دهند ولی با این وجود ما ادعا نداریم نظافت شهر بر عهده ماست. و هر بخشی از کار را عراق به ما محول کنند انجام می دهیم.

توکلی زاده درباره راهپیمایی جاماندگان توضیح داد: پیش بینی ما حضور باشکوه جاماندگان است و براساس تقسیم کار این موضوع بر عهده شهرداری تهران گذاشته شده و هماهنگی آن انجام شده است.

وی افزود: شهرداران مسیر برگزاری جلسات هماهنگی را شروع کردند. دعوتی هم از مواکب مردمی شده است و مقطع اولیه مدیریت شهری عمدتا زحمت برگزاری مراسم بر عهده مردم است.وی درب

اره تخصیص مبلغ ۳۰ میلیاردی که به ستاد گفت: در صحن علنی و کمیسیون های تخصصی صحبت شد و شورا با استقبال مواجه شد.

توکلی زاده درباره حضور شرکت شهر سالم در مراسم اربعین گفت: مسئول کمیته سلامت ستاد اربعین است و در در عمود ۷۰۷ اقامت دارد و در صددیم در مواکب دیگر ایستگاه سلامت را برگزار کنیم.

جعفرزاده درباره انتخاب شعار ما ملت امام حسینیم گفت: این شعار  هویت جمعی ما ملت امام حسینیم است و پویش سلام یا مهدی زیر مجموعه شعار اصلی انا من حسین است اما اضافه کردن موضوع مهدویت به برنامه ها را در نظر گرفته ایم.

قبل از این سفر با مراجع قم دیدار خواهیم داشت. و برای احترام به شرایط اربعین، به جای آهنگ دمام زده می شود تا با ملودی موجود آهنگ کوبه ای با فضای موجود همراهی کند.

زنگیشه از حضور ۱۵۰۰ نفر از نیروهای خدمات شهری تهران، و در مجموع ۱۳۰ دستگاه ماشین آلات خدمات شهری هم مستقر هستند و با توجه به گرمای ویژه ماموریت ویژه به آتش نشانی دادیم تا با مه پاش از گرما را کم کنیم. همچنین کلانشهرها در کنار شهرداری تهران فعال خواهند بود.

وی تاکید کرد: برای جذب هزار پاکبان فراخوان دادیم و شرایطی را گذاشتیم تا افرادی که از سلامت جسمانی برخورداند عازم شوند.

به گفته وی از ۱۵ شهریور تا ۲۹ شهریور ماموریت پاکبانها ادامه خواهد داشت.

وی افزود: هیچ مبلغ اضافه ای تحت عنوان ماموریت به کارگران خدماتی تعلق نمی گیرد.

توکلی زاده به تقسیم کار در مرزهای خروجی اشاره کرد و گفت: عدد حضور ۵ میلیون زائر تخمین زده شده که در این مراسم  از شهرهای مختلف هستند.

وی درباره تامین وسایل حمل و نقلی نیز توضیح داد: تامین هزار  اتوبوس و سرویس های حمل و نقلی از مرز تا مسیرهایی که کشور عراق با اشتراک کلانشهرها در نظر گرفته شده است.

معاون شهردار تهران تاکید کرد: برای این مساله از سرویس شهری برای حمل و نقل استفاده نمی کنیم و اتوبوس ها از بخش خصوصی تامین می شود.

توکلی زاده گفت: درخواست کردیم به اتوبوس‌هایی که برای شهر تهران تهیه شده اجازه ترخیص شود تا از این طریق هم  سرویس دهی انجام شود و اگر تامین منابع شود با نوسازی بتوانیم خدمت را انجام دهیم اما ذر تمام زمان خدمات دهی به اربعین لحظه ای به خدمات تهران ضربه نمی زند و برای آن قرارداد مجزایی نوشته شده است.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
دیدار جمعی از معلمان و فرهنگیان با رهبر انقلاب
بازبینی مصوبه افزایش ۲۰ درصدی ظرفیت پزشکی شورایعالی انقلاب فرهنگی
پیدا شدن دختر فراری در کلانتری
مالیات در انتظار خانه‌های خالی/ ۵۷۰ هزار واحد خالی در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر شناسایی شده است
مرگ عجیب پسر دانش‌آموز با مشت همکلاسی
جزئیات و نحوه پرداخت ارز به زائران حج تمتع
افزایش ۲ برابری حق‌الزحمه ساعت اضافه تدریس معلمان
زمان عرضه خودروهای وارداتی و خودروهای برقی اعلام شد +جزئیات
حسن روحانی دلایل ردصلاحیتش را اعلام کرد
خفّتی که MI۵ و MI۶ کشیدند و سیاه‌بازی‌ای که گردن BBC افتاد!
۱۱ بازیکن نکونام برای فتح تبریز
ستاره سپاهان برای انتقام به آزادی می‌آید
ویژگی جدیدی که به ChatGPT اضافه شد
سخت‌ترین هفته مدعیان/ پرسپولیس می‌شکند یا استقلال؟
شوخی رئیسی با محافظان خود +فیلم
انتقاد زاکانی از شهرداران گذشته تهران +فیلم
مقاومت دانشجویان آمریکایی ثمر داد
بازنشر خاطره‌گویی پربازدید حسن روحانی +فیلم
توئیت توهین آمیز عضو شورای شهر تهران +عکس
۵ راه حل خانگی درمان مسمومیت
ردپای مرد طلبکار در آدم‌ربایی میلیاردی
آموزش و مهارت‌آموزی به ۲۰۰ هزار دانش‌آموز کشور
واریز ۳ مطالبه مالی معلمان تا پایان اردیبهشت
اعلام جزئیات ترمیم معدل داوطلبان کنکور
آزمون مجدد برای این کنکوری‌ها برگزار می‌شود
دانشجویان معترض ساختمان دانشگاه کلمبیا را تسخیر کردند
تجمع دانشگاهیان شریف در حمایت از خیزش دانشجویان در جهان
ایجاد مراکز مشاوره فعال برای حل مشکلات دانشجویان
حمایت نمایندگان از دانشگاهیان آمریکایی و اروپایی حامی غزه
دانش آموختگان ما وعده صادق را رقم زدند
معرفی ۲۵۰ موقعیت شغلی در نمایشگاه کار دانشگاه صنعتی امیرکبیر
مخبر خواستار اجرای سریع سند تحول بنیادین آموزش و پرورش شد
تصویب راه‌اندازی کانون نهج‌ البلاغه در دانشگاه‌ها
جذب ۷۲ هزار معلم از طریق آزمون‌های استخدامی
فراهم شدن امکان تغییر محل آزمون دانشجویان پیام نور
مهلت انتخاب رشته دکتری برای بار سوم تمدید شد
اعتراضات دانشجویی در آمریکا می‌تواند به «مردم عادی» هم منتقل شود
لزوم هدایت درست انتخاب رشته دانش آموزان در دانشگاه‌
پذیرش دانشجوی دکتری تخصصی در دانشگاه جامع انقلاب اسلامی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top