تاریخ انتشار: یکشنبه 1401/06/06 - 08:38
کد خبر: 442323

نامه انجمن اسلامی دانشگاه سمنان خطاب به رئیس دانشگاه در خصوص مشکلات صنفی

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه سمنان در نامه ای خطاب به نصیری، ریاست دانشگاه سمنان و جبلی، معانت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه سمنان، در راستای دغدغه دانشجویان برای دریافت خوابگاه و محل اسکان در دانشگاه، انتقادات خود را نسبت به این مسئله اعلام کردند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه سمنان در نامه ای خطاب به نصیری، ریاست دانشگاه سمنان و جبلی، معانت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه سمنان، در راستای دغدغه دانشجویان برای دریافت خوابگاه و محل اسکان در دانشگاه، انتقادات خود را نسبت به این مسئله اعلام کردند. 

در قسمتی از این نامه آمده است: مسئله مهمی که اکنون مبتلا به است و دانشجویان هم اکنون درگیر آن هستند، تعلق گرفتن خوابگاه به دانشجویانی است که درگیر امتحانات ترم تابستان خود هستند. طبق اطلاعیه اخیر دانشگاه، قرار شده تا برای تاریخ ۱۰ شهریور ماه، به دانشجویانی که درگیر امتحانات ترم تابستان هستند، یک شب خوابگاه مهمان تعلق گیرد در صورتی که در روز های دیگری هم دانشجویان درگیر امتحانات ترم تابستانی هستند و در صورتی که تدبیر درستی در این زمینه اتخاذ نگردد، دانشجویانی که ترم تابستانی اتخاذ کرده‌اند، چند شبی را دچار مشکل جدی در حوزه اسکان خواهند شد.

متن کامل نامه به شرح زیر است:

بسمه تعالی

جناب آقای دکتر نصیری، ریاست محترم دانشگاه سمنان و جناب آقای دکتر جبلی، معانت محترم فرهنگی و دانشجویی دانشگاه

سلام علیکم 

نظر به حضوری‌ شدن مجدد دانشگاه و آغاز به کار آن با حداکثر ظرفیت حضور دانشجویان در نیمسال اول سال تحصیلی ۱۴۰۲_۱۴۰۱  پس از پشت سر گذاشتن بیماری کرونا، مواردی را در راستای پیگیری های دانشجویان از انجمن اسلامی خدمتتان عرض می نماییم :

مورد اول در خصوص دریافت خوابگاه در دانشگاه می‌باشد

همانطور که مستحضر هستید دغدغه اصلی دانشجویان و خانواده های گرامیشان دریافت خوابگاه و محل اسکان در دانشگاه سمنان می باشد. با توجه به کمبود ظرفیت خوابگاه ها در مقایسه با تعداد دانشجویان و افزایش قیمت قابل توجه اجاره بها و رهن مسکن در شهر سمنان و بسته بودن سراهای داخل شهر ،نگرانی ها نسبت به این موضوع دو چندان شده است.

نکته دیگری که قابل توجه است، ظرفیت خوابگاه های خصوصی و نیمه خصوصی داخل شهر است که بعد از کرونا، سرنوشت مشخصی ندارند و این امر نیز باعث سردرگمی دانشجویان برای تهیه محل اسکان شده است و شایسته است که تصمیمی منطقی درباره این خوابگاه‌ ها گرفته شده و از ظرفیت این خوابگاه ‌ها تا حد ممکن استفاده شود. همچنین از سوی دیگر متاسفانه تا کنون از سمت دانشگاه اطلاعیه ای مبنی بر وضعیت دریافت خوابگاه برای دانشجویان کارشناسی، مخصوصا ورودی های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ و دانشجویان شبانه ابلاغ نگردیده است تا دانشجویان و خانواده هایشان تصمیمات لازم در این خصوص را اتخاذ نمایند.

مسئله مهمی که اکنون مبتلا به است و دانشجویان هم اکنون درگیر آن هستند، تعلق گرفتن خوابگاه به دانشجویانی است که درگیر امتحانات ترم تابستان خود هستند. طبق اطلاعیه اخیر دانشگاه، قرار شده تا برای تاریخ ۱۰ شهریور ماه، به دانشجویانی که درگیر امتحانات ترم تابستان هستند، یک شب خوابگاه مهمان تعلق گیرد در صورتی که در روز های دیگری هم دانشجویان درگیر امتحانات ترم تابستانی هستند و در صورتی که تدبیر درستی در این زمینه اتخاذ نگردد، دانشجویانی که ترم تابستانی اتخاذ کرده‌اند، چند شبی را دچار مشکل جدی در حوزه اسکان خواهند شد. لذا شایسته است که خوابگاه دانشگاه سمنان به مدت یک هفته، تا پایان آخرین امتحان ترم تابستانی دانشجویان باز باشد تا دانشجویان در این یک هفته دغدغه اسکان در داخل سمنان را نداشته باشند.

مورد دوم پیرو اطلاعیه اخیر دانشگاه در جهت کاهش سرویس ایاب و ذهاب از دانشگاه به سطح شهر و بالعکس میباشد

از آنجایی که متاسفانه بعضی دانشجویان به دلیل کمبود خوابگاه در دانشگاه مجبور‌ به اجاره مسکن در سطح شهر می‌باشند و با توجه به افزایش کرایه های حمل و نقل، لطفا هماهنگی های لازم‌ برای تردد سرویس های ایاب و ذهاب، به دیگر ایستگاه های نقاط سطح شهر را انجام فرمایید تا دانشجویان علاوه بر هزینه اجاره بها و هزینه های جاریشان، دغدغه حمل و نقل نداشته باشند. از سوی دیگر با توجه به اینکه همچنان احتمال مبتلا شدن و فراگیری به ویروس کرونا وجود دارد ، مطلوب است به جهت رعایت پروتکل های بهداشتی تعداد سرویس های ایاب و ذهاب افزایش پیدا کنند.

لذا خواهشمندیم نسبت به موضوعات مطرح شده و تعیین و تکلیفشان اقدامات لازم را در اسرع وقت مبذول بفرمایید.

و من الله التوفیق

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
طوفانی که پرده از چهره غرب کنار زد
برگزاری تجمع دانشگاه تهران در حمایت از دانشجویان آمریکایی
تمدید ثبت‌نام و ویرایش آزمون استخدامی فرزندان ایثارگران
حمایت بسیج اساتید از دانشگاهیان جهان علیه رژیم صهیونیستی
دانشگاه حضرت معصومه(س) باید به عنوان یک هویت مستقل بماند
اینفوگرافیک/ قوانین جدید دریافت گواهینامه در سال ۱۴۰۳
دانشگاه امیرکبیر حرکت شجاعانه دانشگاهیان آمریکا و اروپا در حمایت از مردم غزه را ستود
نگرانی شدید تل‌آویو از همکاری‌های دفاعی ایران و روسیه
تصویر متفاوت از اعتراضات دانشجویی آمریکا
بازداشت‌ها در جنبش دانشجویی حامی فلسطین به روایت آمار
سرقت با شگرد تعویض کارت بانکی در مترو
پیام آیت‌الله مکارم خطاب به سردار رادان درباره «طرح نور»
سفر برنامه‌ریزی‌شده «اردوغان» به آمریکا لغو شد
ورزشکاران زن ایرانی افتخار آفریدند
اکثر آمریکایی‌ها به نتانیاهو اعتماد ندارند
دستگیری عامل تیرندازی در منطقه فرحزاد
عمره‌گزاران ایرانی احرام پوشیدند
بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم
قهرمان سابق جودوی آسیا درگذشت
طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد
اینجا دانشگاه است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top