تاریخ انتشار: یکشنبه 1401/06/06 - 14:46
کد خبر: 442378

مشاوره عامل موثری برای حل بسیاری از مسائل دانشجویان

مشاوره عامل موثری برای حل بسیاری از مسائل دانشجویان

داداش پور با بیان اینکه شعار «سلامت برای همه دانشجویان در همه دانشگاه‌ها » شعار خوبی است، افزود: اگر قرار باشد سلامت برای همه باشد، سبک زندگی سالم دانشجویی نیز می‌تواند برای ما و مراکز مشاوره بعنوان شعار در نظر گرفته شود. در واقع اگر بخواهیم در فضای دانشجویی این سبک زندگی را ایجاد کنیم و اشاعه دهیم،اول باید خود با آن آشنا شویم و آن را در زندگی اجرا کنیم تا در نهایت بتوانیم آن را به درستی برای دانشجویان تبیین و ارائه دهیم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از وابط عمومی سازمان امور دانشجویان، مراسم افتتاحیه اولین دوره ارتقا و مهارت افزایی مشاوران، روانشناسان و کارشناسان مراکز مشاوره‌ دانشگاه‌های کشور در مجتمع فرهنگی آدینه بمدت چهار روز با سخنان ریاست سازمان امور دانشجویان آغاز بکار کرد. 

هاشم داداش پور معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان در آیین افتتاحیه گفت: قبل از ورود به مرحله درمان باید پیشگیری را مورد هدف قرار دهیم  و بر اساس آن حرکت کنیم، در حقیقت مراکز مشاوره و سلامت باید درمان را به عنوان آخرین مرحله برای دانشجویان در نظر بگیرند و پیش از آن مسئله پیشگیری را در اولویت قرار دهند و اگر چنین شود بسیاری از مسائل حل می‌شود و نیازی به درمان های پرهزینه و کم بازده نخواهد بود.

مشاوره عامل موثری برای حل بسیاری از مسائل دانشجویان است

در حال حاضر هریک از دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور دارای یک مرکز مشاوره دانشجویی است و در تلاش هستیم هم ساختار سازمانی این مراکز در راستای بهبود عملکرد تغییر یابد و هم در برنامه های این مراکز بازتعریف صورت گرفته و سبک زندگی پر رنگ تر ظهور و بروز یابد. داداش پور با بیان اینکه شعار «سلامت برای همه دانشجویان در همه دانشگاه‌ها » شعار خوبی است، افزود: اگر قرار باشد سلامت برای همه باشد، سبک زندگی سالم دانشجویی نیز می‌تواند برای ما و مراکز مشاوره بعنوان شعار در نظر گرفته شود. در واقع اگر بخواهیم در فضای دانشجویی این سبک زندگی را ایجاد کنیم و اشاعه دهیم،اول باید خود با آن آشنا شویم و آن را در زندگی اجرا کنیم تا در نهایت بتوانیم آن را به درستی برای دانشجویان تبیین و ارائه دهیم.

 داداش‌پور اظهار کرد: مشاوران و همیاران سلامت نیروهای ارزشمندی هستند، اما این تعداد نفر کافی نیستند و قادر به  پاسخگوی حجم عظیمی از مسائل و مشکلات دانشجویان نمی‌توانند باشند و نیاز به افزایش نیروهای کارآزموده و مجرب در این حوزه هستیم. 

وی ادامه داد: نوع رفتار و سلوک و اسلوب ها از قبیل پوشش، مصرف غذا، نگرش‌ها و ... که امروز از ما سر می‌زند، اتفاقاتی است که ریشه در دنیای گذشته داشته، بنابراین با نگاه به گذشته در می‌یابیم که نوع عادات و رفتارها و الگوهای خاصی تا کنون در زندگی ما به وجود آمده است و ما باید بتوانیم با تغییر سبک زندگی در آن‌ها نیز تغییراتی ایجاد کنیم. داداش پور گفت: تغییر در نگرش ها نیازمند گذر زمان و روند  تدریجی است، مراکز بهداشت به سلامت جسم و مشاوران به سلامت روان و نگرش‌های فرد توجه دارند و اگر نتوانند در خصوص تغییر سبک زندگی گامی بردارند آن زمان چالش‌های جدی شکل خواهد گرفت.

رئیس سازمان امور دانشجویان اظهار کرد: تا قبل از این؛ مراکز مشاوره پیشگیری را در دستور کار قرار نمی‌دادند و ما با اصلاح فرآیندها و آیین نامه و اقناع سازی کارشناسان؛ درصدد ایجاد نگرش و رفتار جدیدی در این عرصه هستیم تا میزان تاثیرگذاری را با توانمندسازی دانشجویان افزایش دهیم.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
بهانه‌های بنی اسرائیلی تل‌آویو برای کارشکنی در توافق جدید
اظهارات گروسی در خصوص مذاکراتش در ایران
نقش فعال ایران در ارتقای صلح و امنیت بین‌الملل
رونمایی از ۳ محصول نوآورانه و خلاق در اینوتکس ۲۰۲۴
زلفی‌گل: نشریات دانشجویی قدرت انتشار دستاوردهای علمی را دارند
برگزاری دو دیدار آینده پرسپولیس و سپاهان فقط با تماشاگر خانم
حجت الاسلام نبویان منتخب اول تهران در دور دوم انتخابات به چه کسانی رای می‌دهد؟
کاریکاتور| انقلاب اسلامی ایران زنجیرهای وابستگی به غرب و آمریکا را گسست
مراسم گرامیداشت چهلمین روز شهادت شهدای راه قدس +عکس
اعلام نتایج فراخوان جذب مدرس حق التدریس دانشگاه علمی‌کاربردی
کنفرانس خبری رییس سازمان انرژی اتمی و مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی +عکس
دیدار رئیس اقلیم کردستان عراق با قالیباف +عکس
آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از فردا
دانشجویان آزادی‌خواه حامی غزه با شرایط ویژه پذیرش می‌شوند
عبور از نگاه سنتی به رسانه با پدیده‌ دانشجو خبرنگار
دادگاه رسیدگی به اتهامات گروهک تروریستی منافقین +عکس
وقوع زمین‌لرزه‌ای به‌بزرگی ۲.۹ ریشتر در شهرستان دماوند
کاریکاتور| سرکوب دانشجویان، دروغین بودن ادعای آزادی بیان در آمریکا را فاش کرد
رایگان شدن بازدید از موزه فاطمی در روز میلاد حضرت معصومه(س)
مراسم تجلیل از مدال آوران ورزش کشور با حضور رئیسی +عکس
المپیاد فناوری؛ رقابت در هوش مصنوعی، پهپاد و برنامه‌نویسی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top