تاریخ انتشار: سه شنبه 1401/06/08 - 17:05
کد خبر: 442666

مدیرکل آموزش و پرورش کرمان:

۳۲ هزار معلم در کرمان شامل رتبه بندی می شوند

۳۲ هزار معلم در کرمان شامل رتبه بندی می شوند

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان ۳۲ هزار و ۵۰۰ نفر از معلمان استان کرمان شامل نظام رتبه بندی می شوند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، رضا رضایی ظهر سه شنبه در جمع اصحاب رسانه ضمن تبریک هفته دولت و تسلیت شهادت شهیدان رجایی، باهنر و شهدای دولت با اشاره به عملکرد یک ساله اداره کل آموزش و پرورش استان، افزود: یکی از برنامه‌های این اداره کل، اختتامیه جشنواره علمدار یادواره شهادت حاج قاسم سلیمانی بود که با حضور وزیر آموزش و پرورش برگزار شد.

وی با بیان این مطلب که جشن تکلیف دانش آموزان دختر، برگزاری یادواره مدیرکل شهید ایرانمنش و طرح پنجشنبه‌های شهدایی از جمله برنامه‌های اجرا شده در سال جاری بوده است، افزود: طرح روخوانی و روانخوانی قرآن کریم در تابستان ۱۴۰۱ در استان برگزار و اردوهای یک روزه در اردوگاه‌های مختلف استان برگزار شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به طرح نذر خدمت که مورد تاکید وزیر آموزش و پرورش بوده است، بیان کرد: در این طرح افراد بالای ۲۰ سال خدمت، ۴ ساعت از ساعت کاری آنها کم می‌شود اما در استان کرمان ۲ هزار و ۵۶۰ آموزگار ۴ ساعت خود را به صورت رایگان خدمت کردند.

۹۸۶ پایگاه مطالعاتی در استان راه اندازی شده است

وی با بیان این مطلب که ۹۸۶ پایگاه مطالعاتی در استان راه اندازی شده است، افزود: برگزاری دوره آموزشی توانمندسازی ۱۶۰ نفر سرگروه‌های آموزشی در سطح استان، تشکیل کارگروه رفع موانع آموزش حضوری در استان از دیگر کارهای انجام شده در سال جاری بوده است.

رضایی اظهار داشت: بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان تجهیزات در هنرستان‌های استان توزیع شده است از طرف دیگر بیش از ۵ هزار و ۴۰۰ بازدید در سطح استان از روند آموزش حضوری از ۱۴ فرودین تا پایان مدارس در سال جاری انجام شد.

لزوم مشارکت بنگاه‌های اقتصادی در تقویت زیرساخت‌های آموزشی

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به راهیابی ۱۳ دانش آموز در المپیادهای کشوری، عنوان کرد: جذب مشارکت‌های اقتصادی به خصوص در مناطق محروم یکی از برنامه‌های اولویت دار ما است و از رسانه‌ها درخواست داریم، مطالبه ما را از شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی داشته باشید که به ما کمک در بحث‌های زیرساختی و تجهیزات همکاری بیشتری داشته باشند.

وی با بیان ای مطلب که نمازخانه‌های مدارس استان به دلیل شیوع کرونا و تعطیل بودن آن، نیازمند تأمین فرش هستیم، اظهار داشت: در سفر رئیس جمهور یک هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان به استان اختصاص یافت که ۶۰۰ میلیارد تومان آن به پروژه‌های نیمه تمام و مدارس کانکسی اختصاص یافته است از طرف دیگر ۱۶۶ پروزه نیمه تمام در استان است که طبق برنامه ریزی امیدوار هستیم تا ۳ ساله آینده به تمام برسد.

سرانه فضای آموزشی کرمان کمتر از میانگین کشوری

رضایی با اشاره به ابنکه وزیر آموزش و پرورش تاکنون ۴ بار به استان سفر کرده‌اند، ابراز داشت: فضای آموزشی مدارس استان نسبت به متوسط کشوری پایین است و طبق قول سازمان نوسازی مدارس استان، تلاش می‌شود که به مدت ۳ سال فضای آموزشی را به متوسط کشوری برساند.

وی با بیان این مطلب که مبلغ یک میلیارد تومان برای هفت شهرستان جنوبی استان کرمان اختصاص یافته است، ابراز داشت: همچنین مقرر شد که در شهرستان‌های شرق استان و همچنین عنبرآباد و فاریاب یک هنرستان فنی حرفه‌ای و کاردانش احداث شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان بیان کرد: در سفر دوم وزیر آموزش و پرورش مقرر شد در هفت شهرستان جنوبی مدارس مجتمع حیات طیبه ساخته شود.

وی تصریح کرد: توسط یکی از خیرین دو هنرستان فنی حرفه‌ای و کاردانش شبانه روزی با اعتبار بالغ بر ۶۰ میلیارد تومان ساخته می‌شود.

وی افزود: در طرح شهید سلیمانی که تفاهمنامه آن منعقد شده است و ارزش اولیه آن ۱۸ میلیارد تومان است، مقرر شده ۳۲ چمن مصنوعی، ۱۱ زمین والیبال در مدارس استان و ۱۱ سوله سقف بلند در مدارس دخترانه ساخته شود.

رضایی با اشاره به مصوبه آغاز ساخت اردوگاه حاج قاسم سلیمانی به مساحت ۷۹ هکتار در نزدیکی گلزار شهدای کرمان با اعتبار اولیه ۱۰۰ میلیارد تومان، اظهار کرد: در این اردوگاه که دارای ۱۰۰ سوئیت با ظرفیت پذیرش هزار نفر است، می‌تواند در همه بخش‌های آموزش و پرورش تحول ایجاد کند.

انعقاد تفاهمنامه برای ساخت ۱۳۲ مدرسه در کرمان

وی با اشاره به انعقاد تفاهمنامه جهت ساخت ۱۳۲ مدرسه با ۱۹۲ کلاس توسط خیرین، افزود: ۲۷ مدرسه نیمه تمام داریم که ستاد اجرایی فرمان امام در این زمینه به تعهدات خود عمل کرده اما آموزش پرورش در این زمینه تاکنون نتوانسته بود تعهدات خود را اجرایی کند که مقرر شد ۶۰۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات ریاست جمهوری به این امر اختصاص پیدا کند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به طرح بسیج فرهنگیان تحت عنوان جهاد آموزشی گفت: به میزان ۶۶ هزار ساعت و تعداد یک هزار و ۴۰۲ نفر در این طرح مشارکت کردند.

وی با بیان این مطلب که مدارس کپری در استان نباید باشد و نداریم، بیان داشت: بخاری نفتی نیز در مدارس نباید داشته باشیم چون سیستم‌های گرمایشی خورشید خریداری شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: تمرکز اصلی آموزش و پرورش در شروع سال جاری در «پروژه مهر» است به این معنا که مدارس و اداره کل امادگی لازم برای بازگشایی مدارس را داشته باشند.

وی افزود: در بحث نقل و انتقالات در استان از دو ماه پیش شروع شده و بالای ۵ هزار معلمین برای انتقال ثبت نام کردند که ۶۰ درصد آنها جابجا می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه نظام رتبه بندی معلمان استان کرمان نیز درحال انجام است و تاکنون ۳۲ هزار و ۵۰۰ نفر ثبت نام کرده‌اند، افزود: افرادی که تا ۳۱ شهریور سال ۱۴۰۰ بازنشسته شده‌اند، مشمول قانون رتبه بندی می‌شوند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
طوفانی که پرده از چهره غرب کنار زد
برگزاری تجمع دانشگاه تهران در حمایت از دانشجویان آمریکایی
تمدید ثبت‌نام و ویرایش آزمون استخدامی فرزندان ایثارگران
حمایت بسیج اساتید از دانشگاهیان جهان علیه رژیم صهیونیستی
دانشگاه حضرت معصومه(س) باید به عنوان یک هویت مستقل بماند
اینفوگرافیک/ قوانین جدید دریافت گواهینامه در سال ۱۴۰۳
دانشگاه امیرکبیر حرکت شجاعانه دانشگاهیان آمریکا و اروپا در حمایت از مردم غزه را ستود
نگرانی شدید تل‌آویو از همکاری‌های دفاعی ایران و روسیه
تصویر متفاوت از اعتراضات دانشجویی آمریکا
بازداشت‌ها در جنبش دانشجویی حامی فلسطین به روایت آمار
سرقت با شگرد تعویض کارت بانکی در مترو
پیام آیت‌الله مکارم خطاب به سردار رادان درباره «طرح نور»
سفر برنامه‌ریزی‌شده «اردوغان» به آمریکا لغو شد
ورزشکاران زن ایرانی افتخار آفریدند
اکثر آمریکایی‌ها به نتانیاهو اعتماد ندارند
دستگیری عامل تیرندازی در منطقه فرحزاد
عمره‌گزاران ایرانی احرام پوشیدند
بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم
قهرمان سابق جودوی آسیا درگذشت
طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد
اینجا دانشگاه است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top