تاریخ انتشار: دوشنبه 1401/06/21 - 15:12
کد خبر: 443779

اقامت قبرس شمالی

اقامت قبرس شمالی

حقوق و درآمد و همچنین اکثر هزینه‌های زندگی قبرس شمالی طبق واحد پولی لیر ترکیه است؛ اما در برخی موارد مانند خرید و فروش املاک و مستقلات، از پوند انگلستان استفاده می‌شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ یکی از راه‌هایی که در طول تاریخ بشریت تا کنون، افراد برای ارتقای سطح رفاه زندگی، کسب درآمد ارزی، ساختن آینده‌ای بهتر و ... در پیش می‌گیرند، مهاجرت است.

مهاجرت، از طرق مختلفی امکان پذیر است. گرچه در اکثر کشورها، راه‌های مشترکی برای اخذ اقامت وجود دارد، اما هر کشور، طبق قوانین و مقررات خود، استثنائات و شرایط خاصی هم خواهد داشت.

کشور قبرس شمالی، برای اعطای اقامت به افراد مهاجر، شرایط و مراحل اداری پیچیده‌ای در نظر نگرفته است. بهتر است قبل از هرگونه اقدامی برای دریافت اقامت قبرس شمالی، با مشاوران خبره و مسلط به امور این سرزمین، مشورت کنید.

ما در این مقاله قصد داریم تا به طور مفصل درباره‌ی راه‌ها و شرایط دریافت اقامت قبرس شمالی صحبت کنیم.

با ما همراه باشید.

درباره‌ قبرس

کشور قبرس، که با نام رسمی جمهوری قبرس شناخته می‌شود، در بخش شرقیِ دریای مدیترانه واقع شده است. این بخش از دریای مدیترانه، به عنوان شاه راه اصلیِ میان سه قاره‌ی اروپا، آسیا و آفریقا شناخته می‌شود. از همین رو، موقعیت جغرافیایی که جزیره‌ی قبرس در آن واقع شده، از اهمیت بالایی برخوردار است.

در طول سال‌های گذشته، کشور قبرس مورد گزند حکام و قدرتمندان بسیاری قرار گرفته است. از جمله‌ی این حاکمان می‌توان به خشایار شاه، امپراتوری عثمانی و ... اشاره کرد. صاحبان نهایی کشور قبرس، ملکه الیزابت و امپراتوری بریتانیا بوده‌اند؛ که در سال 1960 استقلال این کشور را به رسمیت شناختند.

قبرس جزیره‌ای با سابقه‌ی تمدن 5 هزار ساله و جمعیتی کمتر از 1.200.000 نفر است. این سرزمین زیبا، فاقد هرگونه کارخانجات صنعتی و برنامه‌های حمایتی محیط زیست و طبیعت است. این‌ها مواردی هستند که به جذابیت و بکر بودن کشور قبرس، افزوده‌اند.

همسایگان جزیره‌ی قبرس از شمال و جنوب، کشور ترکیه و یونان هستند. در پی اختلافات و درگیری‌هایی که بین این دو کشور پیش آمد، قبرس به دو بخش شمالی و جنوبی تقسیم شد.

قبرس شمالی یا همان قبرس ترک نشین، تحت قیومیت کشور ترکیه است و طبق قوانین ترکیه اداره می‌شود. قبرس جنوبی یا همان جمهوری قبرس، تحت قیومیت کشور یونان است.

حقوق و درآمد و همچنین اکثر هزینه‌های زندگی قبرس شمالی طبق واحد پولی لیر ترکیه است؛ اما در برخی موارد مانند خرید و فروش املاک و مستقلات، از پوند انگلستان استفاده می‌شود.

زبان مردم این سرزمین، ترکی است؛ اما در طی سال‌های متمادی جهان گردان و سرمایه گذاران با مهاجرت و اقامت قبرس شمالی، زبان انگلیسی را تا حدودی در این کشور رواج داده‌اند.

از آنجایی که اقتصاد قبرس شمالی بر پایه‌ی گردشگری و توریسم استوار است، اگر به دنبال استخدام و مشغول به کار شدن در شرکت‌ها و مراکز در این کشور هستید، دانستن زبان انگلیسی برایتان امتیاز محسوب می‌شود.

نه تنها در گذشته جوامع، نگاه ویژه‌ای به قبرس شمالی داشته‌اند، بلکه امروزه نیز از سراسر دنیا، به دلایل مختلفی، افراد جذب این کشور می‌شوند تا اقامت آن را بدست آورند. از جمله این دلایل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پایین بودن قیمت ملک در قبرس شمالی در مقایسه با دیگر کشورهای مجاور دریا
  • مالیات اندک و بالا بودن سطح رفاه زندگی مردم در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی
  • امنیت بالای قبرس شمالی و قرار داشتن نام این کشور در جدول کشورهای امن دنیا
  • شرایط خرید ملک اقساطی و وام‌های متنوع، مناسب برای تمام قشرهای جامعه با انتظارات و قدرت خریدهای مختلف
  • سواحل زیبا و تمیزِ بی‌نظیر، همراه با آرامش در قبرس شمالی
  • رشد اقتصادی این کشور با سرمایه گذاریِ سرمایه دارانی از کشورهای اروپایی، خاورمیانه و ...
  • آزادی بیان و عدم وجود نژاد پرستی و جریان‌های معمول دنیا
  • آینده‌ای بسیار ثروتمند در قبرس شمالی با توجه به کشف میادین هیدروکربنی

بسیاری از گردشگران و جهان گردان، پس از سفر تفریحی به این کشور، مشتاق به دریافت اقامت قبرس شمالی می‌شوند.

راه‌های اخذ اقامت قبرس شمالی

برای اخذ اقامت در کشورهای مختلف، روال و مراحل خاصی وجود دارد. کشور قبرس شمالی، یک کشور مهاجر پذیر و حامی سرمایه گذاران است.

راه‌های زیادی برای دریافت اقامت قبرس شمالی وجود دارد. شما می‌توانید با توجه به شرایط مالی، سنی و مهارت‌هایی که دارید، بهترین راه را برای خود و خانواده‌تان انتخاب کنید. در ادامه به اختصار درباره‌ی هر یک صحبت می‌کنیم:

اقامت قبرس شمالی با سرمایه گذاری

مهاجرت و اخذ اقامت قبرس شمالی از طریق سرمایه گذاری به عواملی چون تخصص و تجربه، بودجه و قدرت مالی بستگی دارد. پس از طی کردن مراحل مذکور، بررسی اطلاعات شما و تایید فاکتورهای لازم توسط کارشناسان، می‌توانید برای ثبت شرکت خود اقدام کنید.

اقامت قبرس شمالی با خرید ملک

یکی از راه‌های اخذ اقامت قبرس شمالی، خرید ملک در این سرزمین است. خرید ملک را به نوعی می‌توان سرمایه گذاری در این کشور نیز، تلقی کرد. خرید ملک یکی از بهترین راه‌های مهاجرت به قبرس شمالی است.

بسیاری از پروژه‌های معتبر در این کشور، امکان خرید املاکشان را با پرداخت حداقل 30 درصد مبلغ کل و پرداخت مابقی اقساط در بلند مدت و بدون بهره را فراهم کرده‌اند. پس از پرداخت اولیه، شما می‌توانید برای دریافت اقامت خود و خانواده‌تان اقدامات لازم را انجام دهید.

اقامت قبرس شمالی با کار

برای اخذ اقامت قبرس شمالی از طریق کار، حتما باید ابتدا از راه‌های دیگر به این کشور وارد شوید و سپس برای مصاحبه و استخدام اقدام کنید. امکان کاریابی بدون حضور فرد در قبرس شمالی، امکان پذیر نیست.

اقامت قبرس شمالی با تحصیلی

یکی دیگر از بهترین راه‌های مهاجرت به قبرس شمالی، اخذ پذیرش از دانشگاه‌های این کشور است.

وجود دانشگاه بین المللی مدیترانه شرق و دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و معتبر، امکانات رفاهی از قبیل سالن‌های ورزشی و استادیوم، استخرهای سرپوشیده و سرباز، سواحل اختصاصی و ...  از جمله دلایلی است که هر ساله دانشجویان از کشورهای مختلف برای تحصیل به این کشور مهاجرت می‌کنند.

هزینه زندگی در قبرس شمالی

به طور کلی می‌توان گفت که هزینه‌ها و مخارج زندگی به صورت روزانه در قبرس شمالی، 10 الی 15 درصد بیشتر از داخل ایران است. همین امر موجب شده تا ایرانیان، نظر مثبتی برای زندگی بهتر در این کشور داشته باشند.

هر خانوار بدون در نظر گرفتن هزینه‌ی مسکن، با داشتن درآمد حداقلیِ 500 دلار در قبرس شمالی، می‌تواند زندگی  متوسطی داشته باشد.

هزینه‌ی برق و سوخت خودرو در این کشور، گران‌ترین هزینه‌ها هستند. مواد غذایی در قبرس شمالی عمدتا ارگانیک و بسیار با کیفیت هستند.

هزینه مهاجرت به قبرس شمالی

هزینه‌های مهاجرت برای هر فرد با توجه به نیاز، هدف، توانایی مالی و ... متفاوت است؛ اما به طور کلی ثبت شرکت، پر هزینه‌ترین راه اخذ اقامت قبرس شمالی است.

شما می‌توانید با در اختیار گذاشتن اطلاعات کافی در خصوص مهاجرت به قبرس شمالی با مشاوران ما، بهترین راه را برای دریافت اقامت قبرس شمالی انتخاب کنید.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تجمع دانشجویان دانشگاههای تبریز در حمایت از خیزش دانشجویان آمریکایی
بیانیه شورایعالی انقلاب فرهنگی در حمایت از دانشجویان آمریکا
خیزش دانشجویان بحران سیاست خارجی آمریکا را فاش کرد
اعلام جزئیات حمایت مؤثر و مستمر از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش
نظر استاندار تهران برای تقسیم استان تهران؛ باید تأمل کرد
تجمع دانشجویان امیرکبیر در حمایت از دانشگاهیان آمریکایی
قهرمانی سیزدهم فوتسال ایران در آسیا
روسیه آمریکا را تهدید کرد
تکلیف حسن یزدانی برای المپیک مشخص شد
لحظات به ثمر رسیدن گل اول و دوم ایران به تایلند +فیلم
توجیهات عجیب نخست‌وزیر ارمنستان برای واگذاری روستاها به آذربایجان
بن‌گویر با ۳ دنده شکسته از بیمارستان مرخص شد
همه چیز درباره چراغ چک تیگو ۵ + علت روشن شدن چراغ چک تیگو ۵
محبوب‌ترین میز تلویزیون چه ویژگی‌هایی دارد؟
آیا جک پارکینگ سیماران انتخاب خوبی است؟
کدام سرورهای HPE برای سازمان شما مناسب هستند؟
صعود تاریخی افغانستان به جام جهانی فوتسال
کلاس‌های دانشگاه‌ها امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
اولین تصاویر از لحظه شلیک جدیدترین پهپاد انتحاری سپاه +فیلم
زمان ثبت‌نام کلاس اولی‌ها اعلام شد
جزئیاتی از برگزاری انتخابات ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top