تاریخ انتشار: شنبه 1401/07/09 - 15:47
کد خبر: 445454

با خرید پارکت‌های وارداتی، کیفیت را زیر پای خود احساس کنید

با خرید پارکت‌های وارداتی، کیفیت را زیر پای خود احساس کنید

پارکت‌ها هیچگاه قدیمی نمی‌شوند و در عین حال، جذابیت بسیار بالایی دارند. این نوع از کفپوش‌ها با الگوهای بلوکی، مکمل فضاهای داخلی هستند و طرح چوبی آن‌ها حس‌و‌حالی از طبیعت را در خانه شما ایجاد می‌کند. در این بین، گزینه‌های متعددی برای خرید پارکت وجود دارند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ پارکت‌ها هیچگاه قدیمی نمی‌شوند و در عین حال، جذابیت بسیار بالایی دارند. این نوع از کفپوش‌ها با الگوهای بلوکی، مکمل فضاهای داخلی هستند و طرح چوبی آن‌ها حس‌و‌حالی از طبیعت را در خانه شما ایجاد می‌کند. در این بین، گزینه‌های متعددی برای خرید پارکت چوبی وجود دارند. بنابراین، باید بدانید که کدام نوع آن مناسب فضای مورد نظر شما است و آیا پارکت‌های وارداتی، گزینه‌های مناسبی هستند یا خیر؟ در این مطلب، ویژگی‌های پارکت‌‌های داخلی و وارداتی آشنا می‌شویم.

تاریخچه پارکت

ممکن است از نام پارکت، منشا تولید آن را حدس زده باشید. به تعبیر دیگر، اگر فکر می‌کردید که این نوع از کفپوش در فرانسه اختراع شده، تصور شما درست است. در واقع، پارکت نام خود را از اصطلاح فرانسوی "parquetry" به معنای " قطعه کوچک" گرفته است و به قرن هفدهم میلادی باز می‌گردد.

در آن زمان، صنعتگران تکه‌های کوچک چوب را در اشکال هندسی خاص برش می‌دادند و طرح‌های متنوعی ایجاد می‌کردند و با استفاده از چسب، هر قطعه را کف مکان‌ها متفاوت و در کنار قطعات دیگر قرار می‌دادند تا یک جلوه باشکوه ایجاد کنند. با این حال، این کار خسته‌کننده بود، زیرا به مهارت و حوصله زیادی برای رسیدن به یک نتیجه مطلوب نیاز داشت. بنابراین، از کفپوش پارکت بیشتر برای خانه‌های افراد ثروتمند و ساختمان‌های عمومی استفاده می‌کردند. در حال حاضر، در گالری هرکول واقع در هتل لامبرت، برخی از پارکت‌های مربوط به قرون 17 و 18 میلادی، به نمایش گذاشته شده‌اند.

پارکت چه انواعی دارد؟

به طور کلی، پارکت‌ها به دو گروه اصلی تقسیم می‌شوند؛ تمام چوب و مهندسی شده. البته در ایران، برخی دیگر از انواع کفپوش را با نام پارکت می‌شناسند. اگرچه پارکت‌های تمام چوب قدیمی‌تر هستند، اما در مقایسه با کفپوش‌های مهندسی شده، قیمت بالاتری دارند.

قطعات پارکت تمام چوب از طریق شیارها و زبانه‌ها در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند. البته می‌توان برای قرادادن آن‌ها از چسب یا میخ استفاده کرد. این شکل از پارکت با چوب‌های بلوط، راش، گردو، افرا و ... تولید می‌شود. ضخامت آن نیز بین 12 تا 23 میلی‌متر متغیر است.

پارکت مهندسی شده، یک کفپوش سه لایه با ضخامت 10 تا 15 میلی‌متر است که لایه‌های آن فشرده و قابل تنظیم هستند. تخته پایه این نوع از کفپوش از فیبر چوبی با چگالی بالا ساخته می‌شود و در ساخت تخته میانی نیز از فیبر چوبی یا تخته بلوک استفاده می‌کنند که باعث پایداری پارکت می‌شوند و مقرون‌به‌صرفه هستند. لایه بالایی که به عنوان لایه روکش شناخته می‌شود، باید حداقل 2.5 میلی‌متر ضخامت داشته باشد. البته هرچه روکش ضخیم‌تر باشد، کفپوش دوام بیشتری دارد.

مزایایی پارکت‌های وارداتی نسبت به پارکت‌های داخلی

از گذشته تا به امروز، بر سر تفاوت‌های آیتم‌های دکوراسیون داخلی و وارداتی بحث‌های بسیاری وجود داشته است. در این بین، بسیاری از افرادی که قصد خرید پارکت را دارند، در انتخاب بین پارکت داخلی و وارداتی، دچار سردرگمی می‌شوند. در ادامه، به مقایسه این دو گزینه می‌پردازیم.

در پارکت‌های وارداتی، از بهترین چوب‌ها استفاده می‌شود

هر نوع چوب مزایایی دارد، اما مواردی مانند دوام و رنگ طبیعی و قیمت آن بسیار مهم هستند. با این حال، اغلب متخصصان بر این باورند که چوب بلوط بهترین گزینه است. در این بین، کشورهای آمریکای جنوبی، فرانسه، آلمان و کرواسی، بهترین چوب بلوط را دارند. لازم به ذکر است که چوب بلوط به دلیل استقامت در سایش و سهولت در رنگ‌آمیزی مشهور است. بلوط فرآوری نشده به طور طبیعی رنگ روشنی دارد. بنابراین، به راحتی هر رنگی را مانند یک تکه کاغذ سفید به خود می‌گیرد. مهمتر از همه این‌ها، تهیه آن آسان است. از این رو، تامین‌کنندگان آن را با قیمت بسیار مناسب وارد کشور می‌کنند.

با خرید پارکت‌های وارداتی، کیفیت را زیر پای خود احساس کنید

تنوع بالای پارکت‌های وارداتی

زمانی که از بهترین پارکت وارداتی صحبت می‌شود، گزینه‌های زیادی وجود دارند که از میان آن‌ها، پارکت شاه ماهی و شورون، بهترین جلوه را دارند. در طرح شاه ماهی، قطعات مستطیلی در ردیف‌هایی با زوایای قائمه چیده می‌شوند. در این بین، چند نوع از الگوی شاه ماهی وجود دارند. از سوی دیگر، طرح شورون به گونه‌ای است که قطعات متوازی‌الاضلاع آن، اشکالی شبیه به "V" را تشکیل می‌دهند.

هر دو الگوی مذکور، یک طرح زیگزاگی ایجاد می‌کنند، اما تفاوت‌های کلیدی باهم دارند. در واقع، شورون مدرن‌تر است و به دلیل زاویه‌ قرارگیری و نحوه انعکاس نور، نوعی توهم بصری ایجاد می‌کند و ظاهر پارکت بسته به زاویه دید، تغییر شکل می‌دهد. البته تهیه و نصب آن کمی هزینه‌بر می‌باشد. زیرا شکل قطعات آن به گونه‌ای است که تولید و تناسب در چیدمان را پیچیده‌تر می‌کند. از سوی دیگر، باید در نصب آن بسیار دقت شود.

توجه به جزئیات در ساخت و طراحی پارکت‌های وارداتی

شما می‌توانید پارکت را در هر بخشی از خانه یا محل کارتان استفاده کنید، اما مطمئنا نکاتی وجود دارند که باید در نظر بگیرید. در این بین، تولیدکنندگان خارجی با اتکا به اصول دیراین، برای هر بخش خانه، پارکتی خاص تولید کرده‌اند. برای مثال، نقاط پرتردد مانند اتاق نشیمن و آشپزخانه نیاز به چوب محکم‌تری دارند که این استحکام در پارکت‌های وارداتی به چشم می‌خورد.

از سوی دیگر، آن‌ها با به‌کارگیری تکنیک‌های نوین، پارکت‌ها را مناسب‌سازی کرده‌اند. برای مثال، آشپزخانه جزو بخش‌های پرتردد خانه می‌باشد و کفپوش آن در معرض افتادن ظروف سنگین و چرب شدن است. از این رو، نیاز به تمیز کردن مکرر دارد. در این بین، پارکت‌های تمام چوب یا مهندسی شده خارجی، به گونه‌ای طراحی شده‌اند که در صورت ایجاد لکه، به راحتی سطح آن‌ها پاک شود. اما در برخی از کفپوش‌های داخلی، ممکن است یک لکه باقی بماند و شما را ملزم به تعمیر یا تعویض آن قطعه کند.

یکی دیگر از مواردی که تولیدکنندگان خارجی بیشتر به آن توجه دارند، مناسب‌سازی پارکت برای فضاهای مرطوب است. در حال حاضر، کفپوش‌های وارداتی در بازار وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها در سرویس‌های بهداشتی نیز استفاده کنید.

با خرید پارکت‌های وارداتی، کیفیت را زیر پای خود احساس کنید

پارس آرای کوهستان؛ معتبرترین واردکننده پارکت در ایران

در بخش‌های پیشین به مزایای پارکت‌های وارداتی اشاره کردیم، اما باید به این نکته نیز اشاره کنیم که تمامی پارکت‌های خارجی، کیفیت بالایی ندارند. از سوی دیگر، برخی از افراد سودجو، پارکت‌های داخلی را به عنوان محصول خارجی عرضه می‌کنند. در این بین، مجموعه پارس آرای کوهستان با چندین سال سابقه در زمینه واردات پارکت و ترموود، بهترین مرجع برای خرید انواع پارکت وارداتی با بهترین قیمت و بالاترین کیفیت است.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
VAR را از چین می‌آوریم
صلاحیت خریداران استقلال و پرسپولیس تأیید شد
واکنش هیئت مدیره تراکتور به حمله هواداران به خودروی سرخپوشان
سامانه های پدافندی ایران در اصفهان در اثر حمله اسرائیل آسیب دید؟
انتخاب رشته دوره دکتری سال ۱۴۰۳ دانشگاه آزاد آغاز شد
تایید صلاحیت خریداران استقلال و پرسپولیس
بورس سبز ماند/ افزایش ۷۷ هزار و ۶۴۳ واحدی شاخص کل
کمک نظامی چین به روسیه + جزئیات
مدافع استقلال به تراکتور می‌رسد
جزئیات جدید از افزایش حقوق بازنشستگان
دستگیری شهردار و عضو شورای یک شهر + جزئیات
جریمه سنگین ۴سلبریتی زن در عربستان
روشی دائمی برای خلاصی از ورود حشرات
علائم ایمنی چقدر ضروری است؟
خرید عسل؛ فرق تقلبی و اصلی را به سرعت متوجه شوید!
آیا رای دادگاه تجدید نظر قابل اعتراض است؟ شکستن رای در تجدید نظر امکان دارد؟
آیت‌الله خامنه‌ای: سعدی یکی از پایه‌های بنای استوار ادب پارسی است
اردن: نتانیاهو تنها کسی است که از تنش‌ها در منطقه سود می‌برد
با این وضعیت استقلال قید قهرمانی را بزند
خضریان: نباید فرصت میدان‌داری به افراد لابی‌باز در مجلس دوازدهم داده شود
شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل: ایرانی‌ها، ما را مسخره‌ می‌کنند
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top