تاریخ انتشار: دوشنبه 1401/07/11 - 10:52
کد خبر: 445664

در واکنش به اتفاقات اخیر دانشگاه شریف؛

انتقاد تند بسیج دانشجویی دانشگاه شریف از نیروهای امنیتی

انتقاد تند بسیج دانشجویی دانشگاه شریف از نیروهای امنیتی

بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف ضمن محکوم کردن این رخداد تلخ، خواستار برخورد صریح و بدون مماشات طبق آیین نامه‌ها و قوانین انضباطی حاکم بر دانشگاه و نه براساس رویه‌های امنیتی و مصلحت اندیشی‌های چند روز اخیر با کسانی است که فضای مطالبه‌گری در دانشگاه را این‌چنین آلوده می‌کنند.

به گزارش خبرنگار تشکل های دانشجویی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف طی نامه‌ای خطاب به وزیر علوم، تحقیقات و فن آوری با رونوشت به  ریاست محترم جمهوری، وزیر اطلاعات، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، رییس کمیسیون آموزش عالی مجلس نسبت به اتفاقات روز گذشته در این دانشگاه واکنش نشان داد.

در بخشی از این نامه آمده است: حضور بی‌ضابطه و رعب‌آور جمعی از نیرو‌های امنیتی در اطراف دانشگاه صنعتی شریف، صحنه‌هایی تاسف‌آور و نگران‌کننده را رقم زد و بی‌تردید این حضور بی‌مبالات، در دمیده‌شدن بر آتش تنش در دانشگاه صنعتی شریف نقش داشت. بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف برخورد‌های خشن و قهرآمیز با دانشجویان را عمیقا و قویا محکوم می‌کند و از شما انتظار دارد قاطعانه نسبت به جلوگیری از تکرار چنین اتفاقات تلخی در فضای دانشگاه شریف و سایر دانشگاه‌های کشور، اقدام کنید. حداقل انتظار ما از شما علاوه بر تضمین جلوگیری از تکرار چنین وقایعی، دلجویی از دانشجویان و اساتید دانشگاه شریف و جبران خسارت معنوی عظیمی است که امروز بر دانشگاه صنعتی شریف وارد شد.

متن این نامه به شرح زیر است:

جناب آقای دکتر زلفی‌گل
وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری

آن‌چه روز یکشنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۱ در دانشگاه صنعتی شریف گذشت، مجموعه‌ای از رویداد‌های عمیقاً تلخ و ناباورانه بود که دانشگاه را در منگنه‌ی افراط‌گرایی و ویرانی‌طلبی قرار داد. برگزاری یک تجمع هتاکانه و وقیحانه توسط عده‌ای از دانشجویان از یک سو، و رفتار‌های خارج از منطق و ورود غیرمسئولانه‌ی نیرو‌های امنیتی به فضای پیرامونی دانشگاه از سوی دیگر، روزی تلخ و سیاه برای دانشگاه شریف رقم زد و صحنه‌های ناراحت‌کننده‌ای در محیط علمی دانشگاه آفرید که به‌راحتی از حافظه‌ی دانشجویان و اساتید پاک نخواهد شد.

جناب آقای وزیر.
حضور بی‌ضابطه و رعب‌آور جمعی از نیرو‌های امنیتی در اطراف دانشگاه صنعتی شریف، صحنه‌هایی تاسف‌آور و نگران‌کننده را رقم زد و بی‌تردید این حضور بی‌مبالات، در دمیده‌شدن بر آتش تنش در دانشگاه صنعتی شریف نقش داشت. بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف برخورد‌های خشن و قهرآمیز با دانشجویان را عمیقا و قویا محکوم می‌کند و از شما انتظار دارد قاطعانه نسبت به جلوگیری از تکرار چنین اتفاقات تلخی در فضای دانشگاه شریف و سایر دانشگاه‌های کشور، اقدام کنید. حداقل انتظار ما از شما علاوه بر تضمین جلوگیری از تکرار چنین وقایعی، دلجویی از دانشجویان و اساتید دانشگاه شریف و جبران خسارت معنوی عظیمی است که امروز بر دانشگاه صنعتی شریف وارد شد.

از سوی دیگر رفتار‌های پر از توحش و سر دادن شعار‌هایی رکیک که حتی کلمه‌ای از آن‌ها را نمی‌توان بازگو نمود، تجمع گروهی از دانشجویان دانشگاه شریف در روز دهم مهرماه را تبدیل به صحنه‌ای شرم‌آور نمود که هیچ رنگ و بویی از ادب و فرهنگ عموم اساتید و دانشجویان نداشت و لکه‌ی ننگی بر صفحه‌ی تاریخ دانشگاه صنعتی شریف شد. از شما درخواست می‌کنیم قاطعانه نسبت به رهگیری ریشه‌های این رفتار‌های بی‌منطق در دانشگاه صنعتی شریف اهتمام ورزید.

بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف ضمن محکوم کردن این رخداد تلخ، خواستار برخورد صریح و بدون مماشات طبق آیین نامه‌ها و قوانین انضباطی حاکم بر دانشگاه و نه براساس رویه‌های امنیتی و مصلحت اندیشی‌های چند روز اخیر با کسانی است که فضای مطالبه‌گری در دانشگاه را این‌چنین آلوده می‌کنند.

والسلام علی من التبع الهدی

صحبت های نسنجیده رئیس دانشگاه شریف

بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف در روزهای گذشته نیز درتوئیتی هرگونه هماهنگی با نیروهای امنیتی را رد کرده و عامل این برداشت را نسنجیده رئیس این دانشگاه عنوان کرد. بسیج دانشجویی در ادامه نیز از رئیس این دانشگاه خواستار توضیحات وی در خصوص نحوه ورود نیروهای امنیتی به این دانشگاه شدند.

گزارش از محمد جهاد

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
مربع مدعیان صعود به لیگ برتر+جدول لیگ
پیام خداحافظی خطیر: برای ۵ فینال باقی مانده هم قسم شویم
تحویل غرفه‌های ناشران نمایشگاه کتاب آغاز شد
اقدام ویژه وزارت علوم برای جذب دانشجویان آمریکایی اخراجی حامی فلسطین
اعلام آمادگی دانشگاه علامه برای آموزش زبان فارسی و بورسیه دانشجویان آمریکایی اخراجی حامی فلسطین
پیدا شدن ماهواره‌ای که ۲۵ سال گم شده‌ بود
برگزاری نشست پیگیری اجرای مهمترین طرح‌های ریلی کشور با حضور رئیسی
سردار شیرازی: عملیات وعده صادق شکافی بزرگ بر پیکره رژیم صهیونیستی وارد کرد
ادای احترام تکاوران تیپ ۲۵ ارتش به معلمان +فیلم
گفت‌و‌گوی هنیه با وزیر خارجه قطر و رئیس سازمان اطلاعات مصر در خصوص آتش‌بس
آب پاکی بایدن روی دست معترضان: در سیاست‌ها تجدیدنظر نمی‌کنیم
سازمان ملل: بازسازی غزه ۸۰ سال طول می‌کشد
رئیس مرکز آمار ایران تغییر کرد
جزئیات لحظه پیدا شدن یسنا توسط امدادگر کایت سوار هلال احمر +فیلم
وحشت‌آفرینی شرور سابقه‌دار در غرب تهران
اوسمار نمی‌تواند بازیکنان را کنترل کند چون...
اعلام شد؛‌فهرست مشترک جبهه پایداری و شانا برای دور دوم انتخابات مجلس در تهران
نمی‌توانیم بگوییم «یسنا » ربوده شده یا نه !
دانشگاه شهید بهشتی ،دانشجویان آمریکایی اخراجی را بورسیه می‌کند
«یسنا» دختر ۴ساله کلاله‌ای زنده پیدا شد
لیست نهایی جبهه انقلاب جهت مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی اعلام شد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top