تاریخ انتشار: دوشنبه 1401/07/11 - 17:01
کد خبر: 445726

انتشار به مناسبت حواشی اخیر؛

به نام زنان، به کام براندازان

به نام زنان، به کام براندازان

حکومت اسلامی نمی‌تواند نسبت به اجرای احکام الهی به خصوص در ابعاد اجتماعی بی تفاوت باشد، آن هم در خصوص حکمی از احکام الهی که دارای ابعاد مختلف سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی همچون پوشش و حجاب اسلامی است. جمهوری اسلامی ایران نیز به عنوان یک حکومت اسلامی از این قاعده مستثنی نیست.

به گزارش سرویس زنان «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ می‌گویند انقلاب بعدی انقلابی زنانه است اما زنان برای آن‌ها ابزارهایی بیش نیستند. شعار «زن، زندگی، آزادی» می‌دهند اما جز به اسارت بردن زن خواسته‌‌ی دیگری ندارند. به اسم زندگی، جان می‌ستانند و به نام آزادی، زنان را به اسارت و بردگی جنسی می‌برند. از چهارشنبه‌های سفید و «نه توسری، نه روسری» شروع می‌کنند و به شعارهای ضد دین می‌رسند اما آنچه در این میان نباید به محاق رود و بازیچه‌ی دست براندازان و معاندان شود، اصل اسلام و احکام اسلامی است.

سال‌های متمادی است که حجاب به عنوان حکم مسلم و متقن اسلام، به حربه‌ای برای براندازان تبدیل شده تا با بازی با احساسات زنان و گفتن از واژه‌هایی پرمعنا و ارزشمند همچون آزادی، راه حق را به بیراهه ببرند اما سوال اصلی اینجاست، وظیفه حکومت اسلامی در بسترسازی برای اجرای احکام اسلامی چیست؟ آیا می‌توان در برابر اجرای احکام اجتماعی اسلام همچون حجاب، کوتاهی کرد؟
حکومت اسلامی وظیفه دارد تا بستر اجرای تمام احکام الهی چه در ابعاد فردی و چه در ابعاد اجتماعی را فراهم سازد. در این میان، چگونگی مواجهه‌‌ی حکومت اسلامی با حجاب، یکی از بحث‌برانگیزترین موضوعات روز جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک حکومت اسلامی است.

در طی چند ماه گذشته، موضوع گشت ارشاد و نحوه مواجهه با بدحجابی در جامعه، پاشنه آشیل جمهوری اسلامی شده و هزینه‌های زیادی برای نظام تراشیده است‌. در این میان حتی بسیاری از افراد محجبه و چادری نیز به نحوه مواجهه با گشت ارشاد و نحوه عملکرد حکومت در ابعاد فرهنگی و بسترسازی در حوزه حجاب نقدهای جدی وارد کردند اما آنچه در این نوشتار بر آن تاکید داریم، اصل پیاده سازی حجاب به عنوان یکی از احکام الهی در جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک حکومت اسلامی است.

عده‌ای با بیان شبهاتی همچون فردی و عبادی بودن حجاب در اسلام، سعی در پنهان کردن ابعاد اجتماعی آن دارند و الزام حکومت بر حجاب و مواجهه با بدحجابی در جامعه را ناقض حریم خصوصی افراد جلوه می‌دهند و عده‌ای دیگر با مخالفت صریح با دستورات الهی، در مقابل خدا و احکام آن می‌ایستند. لذا در این میان، آن چه اهمیت پیدا می‌کند، نوع حکومت، حقوق و تکالیف آن در قبال مردم و همچنین نحوه مواجهه‌ی آن با قوانین و با مردم است.

نقطه اشتراک تمام حکومت‌های سکولار و غیر سکولار این است که در همه‌‌ی جوامع بشری قوانینی وضع شده است که مردم را ملزم به انجام یا ترک فعلی می‌کند و قانون گذار در قبال عدم پایبندی به آن قوانین، مجازات‌هایی را برای متعدیان پیش بینی کرده است. نکته اصلی اینجاست که فلسفه و مبنای قانون گذاری در حکومت اسلامی با فلسفه و مبنای قانون گذاری در حکومت‌های سکولار و غیر سکولار متفاوت است.

در حکومت‌های غیراسلامی و غیر دینی، مبنای قانون گذاری توافقات انسانی است اما در حکومت اسلامی، مبنای قانون گذاری، حق حاکمیت الهی و اجرای حدود و قوانین الهی در جامعه است و چون این حکومت قلمرو احکام و شریعت اسلام است، لذا وظیفه دارد تا احکام الهی را در میان بندگان خداوند به اجرا درآورد. بنابراین حکومت اسلامی نمی‌تواند نسبت به اجرای احکام الهی به خصوص در ابعاد اجتماعی بی تفاوت باشد، آن هم در خصوص حکمی از احکام الهی که دارای ابعاد مختلف سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی همچون پوشش و حجاب اسلامی است. جمهوری اسلامی ایران نیز به عنوان یک حکومت اسلامی از این قاعده مستثنی نیست.

در پیاده سازی و اجرای احکام و دستورات الهی در جامعه اسلامی، تدابیر مختلفی اندیشیده شده است اما ما در جمهوری اسلامی ایران شاهد آن هستیم که آن چه در حوزه حجاب هزینه‌های بسیاری برای نظام اسلامی تراشیده، همین بی توجهی به به کار گیری نیروهایی غیر از قوه قاهره و اقدامات قضایی است. ابعاد فرهنگی در حکمی همچون حجاب بسیار پررنگ است و آنچه باید بیش از پیش بر آن تاکید شود، همین ابعاد فرهنگی است.

بنابر آنچه پیشتر اشاره شد، جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک حکومت اسلامی که وظیفه‌ی آن اجرای احکام الهی است، باید به اجرای تمام دستورات و احکام الهی همچون حجاب پایبند باشد و از اشاعه‌ی منکر در جامعه جلوگیری کند، لذا براندازان باید بدانند هرگز نخواهند توانست از این راه به نظام اسلامی ضربه بزنند مگر آن که حکومت اسلامی با خطا در نحوه اجرای دستورات الهی، این بستر را برای معاندین فراهم کرده و به پیاده سازی نقشه شوم آنان در براندازی نظام اسلامی و محاربه با خدا، یاری رسانند.

گزارش از مهدیه دهقان

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top