تاریخ انتشار: چهارشنبه 1401/07/13 - 11:34
کد خبر: 445937

تشدید خطر درگیری مستقیم روسیه و غرب

تشدید خطر درگیری مستقیم روسیه و غرب

«آناتولی آنتونوف» سفیر روسیه در آمریکا چهارشنبه (پنجم اکتبر) هشدار داد تصمیم واشنگتن برای ادامه عرضه تسلیحات سنگین به کی‌یف تاییدی بر وضعیت آن به عنوان یک شرکت‌کننده در درگیری است. وی افزود: ما این را تهدید فوری علیه منافع راهبردی کشور خود تلقی می‌کنیم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، «آناتولی آنتونوف» سفیر روسیه در آمریکا چهارشنبه (پنجم اکتبر) هشدار داد تصمیم واشنگتن برای ادامه عرضه تسلیحات سنگین به کی‌یف تاییدی بر وضعیت آن به عنوان یک شرکت‌کننده در درگیری است. وی افزود: ما این را تهدید فوری علیه منافع راهبردی کشور خود تلقی می‌کنیم.

به گفته دیپلمات ارشد روسیه در آمریکا، عرضه محصولات نظامی توسط ایالات متحده و متحدانش به کی‌یف نه تنها خونریزی طولانی‌مدت و تلفات جدید را به دنبال دارد، بلکه خطر درگیری نظامی مستقیم بین روسیه و غرب را تشدید می‌کند.

به نوشته خبرگزاری «تاس»، آنتونوف در ادامه از آمریکا خواست «اقدامات تحریک‌آمیز» که می‌تواند جدی‌ترین پیامدها را در پی داشته باشد، متوقف کند.

طبق این گزارش، علی‌رغم هشدارهای تند روسیه، سرویس مطبوعاتی پنتاگون سه‌شنبه اعلام کرد بسته کمک نظامی دیگری را به اوکراین شامل چهار موشک هایمارس و مهمات اختصاص می‌دهد. «لورا کوپر» دستیار معاون وزیر دفاع آمریکا شامگاه سه‌شنبه ادعا کرد که هایمارس می‌تواند به ارتش اوکراین کمک کند تا به تقریبا تمام اهداف روسی در شبه‌جزیره کریمه - که طی همه‌پرسی به روسیه ملحق شد - حمله کند.

شامگاه سه‌شنبه همچنین «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا در تماس تلفنی با «ولودیمر زلنسکی» همتای اوکراینی خود از بسته کمک‌های جدید واشنگتن به ارزش ۶۲۵ میلیون دلار خبر داد.

از ابتدای آغاز درگیری‌ها در اوکراین، کشورهای غربی به رهبری آمریکا و انگلیس تحریم‌های گسترده علیه روسیه و ارسال تسلیحات و وسایل نقلیه نظامی به اوکراین به ارزش میلیاردها دلار را به رغم‌ هشدارهای مسکو در دستور کار قرار داده‌اند.

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه اخیراً در یک سخنرانی تلویزیونی درباره عملیات نظامی در اوکراین، ضمن اعلام بسیج بخشی از نیروها، گفت کشورهای غربی به‌دنبال تضعیف، تجزیه و نابودی کامل روسیه هستند اما مسکو هم دارای سلاح اتمی است و از هر ابزاری برای دفاع از خود استفاده می‌کند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
هشدار جدید آمریکایی‌ها به اسرائیل
مرگ قهرمان پرورش اندام در حین مسابقه
خبر جدید وزیر کار درباره تعداد تعطیلات آخر هفته
۴ گزینه اصلی اسرائیل برای پاسخ به ایران
دیدار دوستانه تیم ملی ایران با ترکیه
تولید گوشی ایرانی به کجا رسید؟
گزارش اندیشکده آمریکایی از سرسپردگی شاه اردن
حقوق بیکاری در کرواسی؛ بازگشت اسکوچیچ به ایران؟
پیام فرمانده ارشد ارتش به اسرائیل؛یکدستی سیلی زدیم
سخنگوی پنتاگون: ما خواهان تشدید تنش‌ها نیستیم
تعیین ظرفیت ۶۰۰ نفری در دوره فلوشیپ پزشکی سال ۱۴۰۳
کیفیت هوای تهران قابل قبول است
مهلت ارسال ایده به ششمین دوره رویداد «از ایده تا بازار» تمدید شد
تمدید مهلت ثبت نام آزمون EPT اردیبهشت ۱۴۰۳ دانشگاه آزاد
رگبار باران و باد شدید در ۹ استان
بالاخره چند موشک ایران به اسرائیل اصابت کرد؟
این برنامه جدید، رقیب تازه اینستاگرام است
ائتلاف چند کشور علیه ایران
پاسخ مثبت ۲مربی سرشناس به قلعه نویی
مسلخ ۵ ساعته برای بازیکن پرسپولیس
حرکت جدید و عجیب ترامپ برای بردن در انتخابات آمریکا
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top