تاریخ انتشار: شنبه 1401/07/16 - 21:42
کد خبر: 446201

حاشیه‌نگاری از حضور رئیس جمهور در دانشگاه الزهرا؛

گشت‌زنی یوسف سلامی بین دانشجویان دختر تا شعار تخیلی با سالن خالی همایش

گشت‌زنی یوسف سلامی بین دانشجویان دختر تا شعار تخیلی با سالن خالی همایش

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی صبح امروز شنبه  دانشگاه الزهرا را برای آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ دانشگاه‌ها، موسسات و مراکز آموزش عالی سراسر کشور انتخاب کردند.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی صبح شنبه ۱۶ مهر ماه، دانشگاه الزهرا را برای آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ دانشگاه‌ها، موسسات و مراکز آموزش عالی سراسر کشور انتخاب کردند.

ساعت ۸/۳۰

در محوطه دانشگاه منتظر استقبال از مهمان

خودرو های اسکورتی به نوبت وارد دانشگاه می شدند همه چشم ها خیره به سرنشینانی که پیاده می شوند بود اما خبری از رئیس جمهور نیست بعد از مدتی خودروی بعدی با شیشه های تمام دودی وارد شد.

درصورتی که بیشتر دانشجویان انتظار داشتند این دیگر خودروی رئیس جمهور باشد اما باز هم کسی که از آن خارج شد رئیسی نبود. قبل از ورود دانشجویان به سالن همایش گوشی های موبایل آن ها را گرفتند و این باعث ناراحتی برخی از دانشجویان نیز شد.

عده ای از دانشجویان پسر که از خارج دانشگاه الزهرا برای این همایش آمدند باخود می گفتند رئیس جمهور با حضور در این دانشگاه میخواست از حواشی این روزهای دانشگاه ها دور باشد اما میان تفکر آقایان و خانم ها فرسنگ ها فاصله بود زیرا دانشجویان دختر اینگونه فکر می کردند که رئیس جمهور در روزهایی که همه قصد دارند ارزش زن ایرانی را پایین بیاورند رئیسی با این کار و حضور در دانشگاه دخترانه ارزش بالای زن و دختر ایرانی را نشان داد.

بالاخره باوجود اینکه مانده بودیم برای استقبال از جناب رئیسی ولی حین انتظار خطاب به دانشجویان صدا آمد که ظرفیت سالن رو به اتمام است درب ها تا ده دقیقه دیگر بسته می شود. ما که دانشجوی دانشگاه الزهرا بودیم وظیفه استقبال را همان جا به نیروهای انتظامات سپردیم و بدو بدو به سمت سالن همایش های بین المللی دویدیم.

سالن پر شده بود از جمعیت دانشجویانی که همگی منتظر حضور رئیس جمهور بودند اما گاه گاهی هم به خبرنگاری که با دوربین و میکروفن آبی رنگش با دانشجویان مصاحبه میکرد نگاهی می انداختند.

یوسف سلامی، خبرنگار صدا و سیما بین دانشجویان گشت زنی می‌کرد تا بهترین مصاحبه را بگیرد و برخی از دانشجویان هم زیر چشمی نگاه میکردند یا هرچند وقت یکباری حرکتی میکردند تا شاید به قولا دوربین شکارشان کند و بتوانند چند کلمه ای با خبرنگار تلویزیون مصاحبه کنند.

وزرا و اساتید صف سخنرانی را رعایت کرده و به نوبت به سخرانی پرداختند اینجا بود که متوجه شدیم آقای رئیسی تاخیر نداشت بلکه از قبل وزیر علوم نوبت ایشان را گرفته و اعلام کردند بعد من آقای رئیس جمهور سخنرانی خواهند کرد.

مجری نیز پس از پایان صحبت های وزیر علوم ضمن اشاره به ترتیب رعایت از رئیس جمهور تقاضای ایراد سخنرانی داشت که حضور رئیسی در سالن همایش و سخنرانی با تشویق پرشور دانشجویان همراه شد.

زن، فرهیختگی، بالندگی

ریس جمهور در ابتدا دانشگاه‌ها و مراکز علمی کشور را اتاق اندیشه‌ورزی دولت دانست و گفت: اندیشه‌ورزی دانشگاه‌ها برای یافتن راهکارهای مسائل جامعه همواره مورد توجه دولت خواهد بود.

آقای رئیسی اما اشاره ای نداشتند سهم جوانان در این مراکز و حضورشان در این اتاق ها چه قدر بوده است؟

آیت الله رئیسی با اشاره به اینکه امروز قریب به ۶۰ درصد از دانشجویان کشور را دانشجویان دختر تشکیل می‌دهند.

ایشان افزود؛ برخورداری توأمان از روحیه تحقیق و پژوهش با علم و بردباری دختران دانشجو را در این زمینه موثر دانست و گفت: در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی زنان زیادی در عرصه‌های دانشگاهی کشور خوش درخشیده و حتی توانسته‌اند توانایی‌های خود را در عرصه‌های جهانی نیز به رخ جهانیان بکشند.

رئیسی تصریح کرد: وقتی یک بانوی فرهیخته ایرانی در سطح جهانی دستاورد علمی مهمی را ارائه می‌کند، بر سکویی قرار می‌گیرد، پرچم جمهوری اسلامی برافراشته و سرود ملی ایران نواخته می‌شود، این برای کشور قدرت می‌آفریند.

برای نو دانشجویان حاضر در سالن این صحبت های انگیزه ای میشد تا باور کنند زنان تاثیر گذار در همه امور کشور هستند.

رئیس جمهور با بیان اینکه علم و دانش از مؤلفه‌های مهم قدرت و توانایی هستند، گفت: امروز کشور با همت اساتید و دانشجویان به سطوح بالایی از قدرت و توانایی دست یافته است.

امروز در زمینه‌های مختلف علمی و صنعتی با وجود گسترده‌ترین تحریم‌ها به پیشرفت‌های خیره‌کننده‌ای دست یافته‌ایم و به مدد الهی این مسیر همچنان ادامه خواهد داشت.

اولین تزریق امید و انگیزه برای نودانشجویان

رئیسی در بخش دیگری از سخنانش با تبریک به دانشجویان جدیدالورود تصریح کرد: شما همه همت و تلاش خود را وقف تحقیق و پژوهش کنید، دولت نیز همه تلاش خود را برای تمهید لوازم و امکانات لازم برای شما بکار خواهد گرفت.

آیت الله رئیسی رفع دغدغه اشتغال برای دختران و پسران دانشجو را از تکالیف دولت دانست و گفت: دولت دانشگاه را اتاق اندیشه‌ورزی خود می‌داند و انتظار دارد دانشگاه‌ها و مراکز علمی با اندیشه‌ها و ابتکارات نو به یاری دولت بشتابد.

همین انگیزه ها و امید های رئیس جمهور مقدمه ای بود برای فریاد های درخواست حمایت دانشجو از میانه جمعیت؛ من دانشجو از شما رئیس جمهور محترم حمایت می خواهم. به تعبیر خودمان مسولان بزرگوار سپاس از تشویق و تمجیدتان اما با حلوا حلوا دهان دانشجو شیرین نمی شود!

آیت‌الله رئیسی در ادامه سخنان خود با اشاره به رد پای دشمن در اغتشاشات اخیر اظهار داشت: دشمن تصور می‌کرد که می‌تواند در ظرف دانشگاه امیال خود را دنبال کند، غافل از اینکه دانشجویان و اساتید ما بیدار بوده و اجازه تحقق خیال‌های باطل دشمن را نخواهند داد و حتماً در عرصه علم و دانش نیز مانند دیگر عرصه‌ها دشمن را ناکام خواهند گذاشت.

آقای رییس جمهور تصورات دشمن غلط است درست اما تصورات مردم هم بر این نبود که برخی اساتید همراه با خواسته های دشمنان باشد و برخی دانشجویان را خواب آلود کنند!!

بعد از پایان صحبت های رئیس جمهور دانشجویان در ردیف های انتها به سمت سن راهی می شدند که مجری پس از مشاهده این اشتیاق حضور در خواست عکس دسته جمعی دختران با رئیس جمهور را پیشنهاد داد.

و همین سن فرصتی شد تا تعدادی از دانشجویان مستقیما با رئیس دولت مردمی دردل های کوتاهی را داشته باشند.

حاصل این اشتیاق را از لبخند های ثبت شده در تصویر می توان دریافت.

 سید ابراهیم رئیسی

آقایان وزرا نیز از همین فرصت استفاده کرده و به سمت خودرو های خود روانه شدند.

حال که که فرصت استقبال از رئیس جمهور از ما سلب شده بود در اندیشه بدرقه بودیم که باز هم این توفیق از ما سلب شد چراکه مسیر عبوری با پرده و پارچه هایی استتار شده بود و جناب رئیس جمهور تحت تدابیر امنیتی از دانشگاه خارج شد.

اما از نکات جالب توجه حضور حجت الاسلام رستمی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، بدون هیچ محافظی و صحبت بدون واسطه و مستقیم با دانشجویان در محوطه دانشگاه بود که تحسین دانشجویان بر انگیخته بود.

نهاد رهبری

ساعت ۱۱/۳۰

دانشجویان اعتصاب کننده با قرارقبلی برای تجمع، مطلع از حضور دولت مردان جمهوری اسلامی در دانشگاه شدند. موج اعتراضات مکزیکی وار همراه با واحسرتا جهت حضورشان در پیام رسان ها دیده می شد.

چرا زود تر گفته نشد تا ماهم باشیم؟ کاش زودتر می دونستیم ساعت تجمع رو تغییر می دادیم! کاش یک نفر می رفت بیانیه می خوند و... امیدشان در حال ته کشیدن بود که لیدرهای مجازی به میدان آمدند!

اصرار از لیدر و اهمال از معترض

بالاخره ساعت ۱۳ تجمع به سالن همایش ها محل سخنرانی دولت مردان رسید. اما با درهای بسته و سالن خالی مواجه شدند کمی دیر رسیدند. امید ها همچنان در حال ته کشیدن بود که قدرت تخیل به کمک آمد!

دانشگاه الزهرا

پشت به دانشجویان بسیجی رو به سمت سالن خالی شعار های رادیکالی را سر دادند، حضور دولت مردان را تصویر سازی خیالی کرده و با دوربین های موبایل ضبط می کردند. لیدر مجازی‌شان منتظر سوژه بود.

بالاخره فیلم هایشان‌را گرفتند شعارشان را دادند و سوژه های آن روز لیدرهای مجازی‌شان را فراهم کردند. در پایان دانشجویان بسیجی با شعارهای انقلابی اجازه عرض اندام به سزایی به آن ها ندادند و باعث خرابی سوژه تراشیشان شدند.

حاشیه نگاری از معصومه احمدی

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
لایحه امنیت شغل کارگران امروز در دولت تصویب شد
تامین ۴.۸ میلیارد دلار ارز در مرکز مبادلات برای واردات از ابتدای سال
شاخص بورس تهران ۱۲ هزار و ۲۲۶ واحد افت کرد
واردات خودروهای کارکرده در انتظار ابلاغ دولت به وزارت صمت
آزمون مجدد برای این کنکوری‌ها برگزار می‌شود
شرایط پرداخت ارز حجاج اعلام شد
دیدگاه مالکان جدید می‌تواند استقلال را متحول کند
چرا گزارش بی‌بی‌سی درباره نیکا شاکرمی جعلی است؟
نسخه پیچیده فروش اینترنتی دارو
فیلم/ ورود نیروهای پلیس برای سرکوب دانشجویان در دانشگاه یوتا
رئیسی ۲ قانون را ابلاغ کرد
اولین تصویر از درب طلای حرم امام رضا (ع)
رشد ۲.۴ درصدی موالید مادران زیر ۲۴ سال
نامه سازمان خصوصی‌سازی به فدراسیون فوتبال درباره سرخابی‌ها
درخواست جذب سالانه ۱۵۰۰۰ نیروی پرستاری
دیگر قادر به پذیرش بیشتر اتباع نیستیم
آخرین آمار از تخصیص ارز ۲۸۵۰۰ تومانی
دانشجویان معترض ساختمان دانشگاه کلمبیا را تسخیر کردند
تجمع دانشگاهیان شریف در حمایت از خیزش دانشجویان در جهان
ایجاد مراکز مشاوره فعال برای حل مشکلات دانشجویان
آخرین وضعیت سعید آقاخانی و توضیحاتی درباره ادامه «نون‌ خ»
آزمون مجدد برای این کنکوری‌ها برگزار می‌شود
دانشجویان معترض ساختمان دانشگاه کلمبیا را تسخیر کردند
تجمع دانشگاهیان شریف در حمایت از خیزش دانشجویان در جهان
ایجاد مراکز مشاوره فعال برای حل مشکلات دانشجویان
حمایت نمایندگان از دانشگاهیان آمریکایی و اروپایی حامی غزه
دانش آموختگان ما وعده صادق را رقم زدند
معرفی ۲۵۰ موقعیت شغلی در نمایشگاه کار دانشگاه صنعتی امیرکبیر
مخبر خواستار اجرای سریع سند تحول بنیادین آموزش و پرورش شد
تصویب راه‌اندازی کانون نهج‌ البلاغه در دانشگاه‌ها
جذب ۷۲ هزار معلم از طریق آزمون‌های استخدامی
فراهم شدن امکان تغییر محل آزمون دانشجویان پیام نور
مهلت انتخاب رشته دکتری برای بار سوم تمدید شد
اعتراضات دانشجویی در آمریکا می‌تواند به «مردم عادی» هم منتقل شود
لزوم هدایت درست انتخاب رشته دانش آموزان در دانشگاه‌
پذیرش دانشجوی دکتری تخصصی در دانشگاه جامع انقلاب اسلامی
جذب نیروی امریه در پژوهشکده علوم بهداشتی جهاددانشگاهی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top