تاریخ انتشار: سه شنبه 1401/07/19 - 11:30
کد خبر: 446545

آنچه در تجمع روز یکشنبه دانشگاه امیرکبیر رخ داد

آنچه در تجمع روز یکشنبه دانشگاه امیرکبیر رخ داد

جزئیات تجمع روز یکشنبه دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر از سوی یکی از تشکلهای دانشجویی این دانشگاه تشریح شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، این تشکل دانشجویی جزئیات تجمع روز یکشنبه این دانشگاه را به شرح زیر آورده است:

«بعد از اقامه نماز ظهر و عصر، جمعی از دانشجویان مذهبی دانشگاه تجمعی را با شعار "الله اکبر" از گلزار شهدا به سمت سردر اصلی دانشگاه شروع کردند.

دانشجویان با در دست داشتن پرچم ایران، پلاکاردها و سردادن شعار «دانشگاه، دانشجو، گفتگو گفتگو» و «وحدت و انسجام این جامعه، لازمه نجات از این واقعه» به مسیر خود ادامه می‌دادند. در این میان ایستادن عده‌ای از دانشجویان معترض در مقابل پله‌های پلیمر، مانعی بر ادامه تجمع مسالمت آمیز دانشجویان انقلابی نبود. بی‌توجهی دانشجویان انقلابی به افرادی که در مقابل پله‌ها ایستاده بودند سبب شد تا این افراد قلیل به مقابل دانشکده ریاضی رفته و با سردادن شعارهایی علیه دانشجویان مذهبی و جلب توجه دانشجویان تماشاگر، مجدد به سمت پلیمر حرکت کنند.

سپس دانشجویان انقلابی بالا و مقابل پله‌های دانشکده پلیمر، ضمن سردادن شعارهای «ای در رگانم خون وطن، جانم وطن جانم وطن» و «گفتگو، گفتگو، چاره این مسئله است» و قرائت بیانیه‌ای در این راستا، با آرمان‌های انقلاب تجدید بیعت کرده و دانشجویان معترض را به گفتگو و کرسی آزاداندیشی دعوت کردند.

آنچه در تجمع روز یکشنبه دانشگاه امیرکبیر رخ داد

اما در این میان، معترضین، با صف بستن در مقابل دانشجویان مذهبی و سر دادن شعارهای توهین آمیز و ناسزا و همچنین پرتاب بطری‌های آب‌معدنی، فضای دانشگاه را ملتهب کردند تا در نهایت حراست فاصله‌ای میان دو گروه ایجاد کرد.

شعارهای دانشجویان انقلابی در این فضا «فکر نکنید که مهسا از ما جداست، امینی هم دختر ایران ماست»، «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» و «آزادی اندیشه با هرج و مرج نمیشه» و در هنگام ناسزا گویی جریان مقابل «مهسا مهسا شعارشون، بی حرمتی مرامشون»، «به اسم زن می‌زنند، می‌شکنند می‌کشند» و «آفت هر ملتی تفرقه بی حرمتی» بود.

با برخورد تند، شعارهای رادیکال، ناسزا گویی و پرتاب بطری به سمت دانشجویان انقلابی از سوی معترضین، تماشاگران و افرادی که قصد آشوب و فحاشی در صحن دانشگاه را نداشتند، از جمع آن‌ها جدا شده و کم بودن جمعیت اصلی‌شان که صرفاً قصد فحاشی و عقده گشایی علیه دانشجویان مذهبی را داشتند، مشخص شد.

این جمعیت که تناقض شعار و عملشان در سردادن شعار «زن، زندگی، آزادی و مرد، میهن، آبادی» و در مقابل پرتاپ کردن بطری به سمت دانشجویان و مصدوم کردن آن‌ها پیداست؛ درنهایت با حمله به سمت دانشجویان مذهبی سعی در ایجاد درگیری داشتند.

پس از تلاش نیروهای انقلابی برای گفتگو و حفظ آرامش دانشگاه، معترضین پس از گذشت ۴ ساعت از ایجاد تقابل، مدعی شدند که صرفاً باید از درب حافظ خارج شوند و نه هیچ درب دیگری، تا با این خواسته خود بتوانند دانشجویان انقلابی را از مسیر خود کنار بزنند.

برای پایان بحث و درگیری، دانشجویان مذهبی مسیری را برای آن‌ها باز کرده و جمعیت مقابل برخلاف توافق بر سر سکوت و عدم شعار دادن، با سردادن شعارهای خود تا مقابل دانشکده مواد و متالورژی در صحن پیش رفته و با دست زدن در انتهای مسیرشان، متفرق شدند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
زیباترین بازی سال / خداحافظی پرسپولیس با جام حذفی
دانشگاه‌های آمریکا یکپارچه بر علیه رژیم صهیونیستی +فیلم
دفتر بن‌گویر بیانیه داد
لحظه تصادف و واژگونی خودروی وزیر امنیت داخلی اسرائیل +فیلم
زخمی شدن وزیر امنیت داخلی اسرائیل پس از واژگونی خودرو +فیلم
کاهش عجیب بودجه آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳
وزیر تندروی اسرائیلی تصادف کرد +فیلم
وضعیت وزیر امنیت داخلی اسرائیل وخیم است +جزئیات
نماز خواندن یک دانشجوی مسلمان بعد از دستگیری در حضور پلیس آمریکا +فیلم
حمایت دانشجوی دانشگاه کلمبیا از فلسطین با لباس عروس +فیلم
دست رد پاکستان به سینه آمریکا درباره رابطه با ایران
پلیس آمریکا در حال پاکسازی خون حامیان فلسطین در محل درگیری با دانشجویان +فیلم
حرکت جالب از ادای احترام دانشجویان آمریکایی به فلسطینان +فیلم
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top