تاریخ انتشار: سه شنبه 1401/07/26 - 16:36
کد خبر: 447334

زینب سادات قریشی‌محمدی: جهاد تبیین راهکار مقابله با انحراف در گفتمان انقلاب است

زینب سادات قریشی‌محمدی: جهاد تبیین راهکار مقابله با انحراف در گفتمان انقلاب است

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شهیدبهشتی گفت:‌ جهاد تبیین راهکار اصلی برای مقابله با هرگونه انحراف و تحریف در گفتمان و ارزش های انقلاب اسلامی است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، زینب سادات قریشی‌محمدی دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شهیدبهشتی ( عضو دفتر تحکیم وحدت) در گفتگو با خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس گفت: جهاد تبیین در کلام رهبر انقلاب  آغازگر تولید ادبیات تازه درباره شناساندن حقایق انقلاب و خنثی سازی تبلیغات مسموم رسانه های نظام سلطه است.

وی افزود: این کلید واژه راهکار اصلی برای مقابله با هرگونه انحراف و تحریف در گفتمان و ارزش های انقلاب اسلامی بوده است.

قریشی در ادامه اظهار کرد: جهاد تبیین به معنی آن است که انسان تمام تلاش خود را انجام دهد تا حقایق را آن‌گونه که هست واضح و آشکار بیان کند، تبیین نیز به معنای بیان حقایق است لذا در این برهه حساس و تاریخی نباید بدون توجه به امر تبیین عمل کرد.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه بهشتی عنوان کرد: مقام معظم رهبری وقتی فرمان جهاد تبیین می‌دهد یعنی دشمن فضای جامعه را غبارآلود کرده‌ و یا درصدد منحرف کردن افکار عمومی است؛ لذا دانشجویان باید با لبیک به پیام رهبری آگاه تر از قبل در مسیر تبیین آرمان‌های این انقلاب اسلامی گام بردارند.

قریشی افزود:کوتاهی در تبیین موجب تبعات سنگینی برای مردم و جامعه می‌شود و کسانی که قدرت تبیین داشتند اگر واقعه غدیر را تبیین می‌کردند فرصتی پیش نمی‌آمد که خلافت جایگزین امامت شود، حادثه عاشورا پیش نمی‌آمد و ... حتی آن کسانی هم که در برابر امام حسین(ع) صف کشیدند خود مسلمان بودند ولی آن امر به دلیل فقدان تبیین رخ داد.

این فعال دانشجویی گفت:‌ دشمن امروز از طریق رسانه به طور گسترده  بر اذهان عمومی حکومت می کند؛ اگر آرمان‌ها و حقایق انقلاب را به درستی بیان نکنیم، دشمنان با تحریف مطالب نادرست را به اذهان عمومی تزریق خواهد کرد.

قریشی در ادامه گفت: منافقین و دشمنان این سرزمین اسلامی، همواره در جهت اغوای فکری مردم به جهت جلوگیری از حضور فعال و همیشگی آن ها در تمامی عرصه ها نظیر انتخابات، راهپیمایی ها و.‌‌.‌. کنشگری جدی دارند و تبیین حقایق و دستاوردهای انقلاب اسلامی امری ضروری است. 

وی افزود: باید با جدیت کامل و اهتمام ویژه نسبت به تحقق جهاد تبیین در تمام عرصه های کشور و خصوصا برای آگاه سازی مردم جامعه گام برداشت. 

قریشی با اشاره به شیوه های تحقق بخشی جهاد تبیین گفت: یکی از بهترین شیوه های تحقق بخشی امر جهاد تبیین در سطح جامعه رجوع به فضای مجازی و استفاده ظرفیت گسترده ای است که این فضا در اختیار کاربران خود قرار داده است.

وی افزود: باید رسانه و قدرت بلامنازع آن را  جدی گرفت و با تسلط کامل بر این فضا، برای مقابله با لجن پراکنی ها و فتنه انگیزی های دشمان قدم برداشت.

قریشی در ادامه سخنانش گفت: امروز عرصه، عرصه حکومت بر افکار است و وسایل ارتباط جمعی بر افکار و اذهان ملت‌ها حکومت دارند، دنیا تشنه حقایق است و فضای مجازی بهترین بستر برای تبیین حقایق روز است.

وی افزود: وظیفه ما به عنوان اعضای فعال تشکل های دانشجویی و نخبه دانشجویی این است که در جهت تحقق‌بخشی به امر جهاد تبیین در تمامی عرصه ها با آگاهی و رصد نسبت به مسائل روز و تطبیق آن با اتفاقات گذشته گام برداریم.

این فعال دانشجویی اضافه کرد: در مقوله جهاد تبیین نیز اگر دو مولفه حضور مردم و حاکمیت دین نمود یابد می‌توان به راحتی توطئه های رسانه‌ای دشمنان را خنثی کرد.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه بهشتی در پایان تاکید کرد: با استناد به فرمایشات مقام معظم رهبری در باب جهاد تبیین، دانشجویان باید با اهتمام جدی به امر جهاد تبیین در جهت حفظ سرزمین، دین و در نهایت حفظ اسلام ورود کنند و اثرگذاری جدی داشته باشند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
سرکوب دانشجویان دانشگاه کلمبیا در نیویورک / برگزاری ۹۰ رویداد در نود سالگی دانشگاه تهران /آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
اولین تمرین پرسپولیس بعد از حذف از جام حذفی برگزار شد
حمایت دانشگاهیان از خیزش دانشجویان در آمریکا
تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری
مخبر در دیدار نخست وزیر بورکینافاسو: ایران آمادگی دارد دستاوردهای خود را در اختیار کشورها قرار دهد
مخبر در دیدار معاون رئیس جمهور زیمباوه: تعاملات تهران با کشورهای دوست و جهان براساس راهبرد برد-برد است
پیشنهادهای وزیر دفاع ایران در اجلاس شانگهای چه بود؟
هزاران معترض اسرائیلی خواستار برکناری نتانیاهو شدند
سفر ۲ روزه بلینکن به عربستان با محوریت ایران و غزه
گشایش‌های ارزی با سفر رئیس بانک مرکزی به عربستان در راه است؟
۲۶ کارگر نمونه توسط رئیس جمهور تقدیر می‌شوند
پذیرفته‌شدگان چندبرابر ظرفیت آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش برای تحویل مدارک چه کنند؟
آتش سوزی در یک ساختمان اقامتی در محدوده میدان ولی‌عصر
تلاش مافیای خودرو برای ممانعت از ورود خودروهای برقی به کشور
فرود هواپیمای اسرائیلی در عربستان
سرقت تلفن همراه پشت چراغ قرمز در کمتر از ۳۰ ثانیه +فیلم
کاریکاتور| کار گذاشتن ابزار جاسوسی در بدن داوطلبان کنکور توسط پزشک
افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران +عکس
قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
کاریکاتور| ساعت به وقت غزه
اعلام حمایت دانشجویان اردبیلی از جنبش ضدصهیونیستی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top