تاریخ انتشار: سه شنبه 1401/08/03 - 20:15
کد خبر: 448179

جشن ازدواج دانشجویی در ۳۱ استان برگزار می شود

جشن ازدواج دانشجویی در ۳۱ استان برگزار می شود

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان گفت: ستاد ازدواج دانشگاه فرهنگیان را ایجاد کردیم و ساختار آن را در تمامی ۱۰۰ مرکز خود توسعه داده ایم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» حجت‌الاسلام تقوی گفت: مقام معظم رهبری در کشور ما بیش از هر جایی دیگر به دانشگاه فرهنگیان اهتمام دارند. مرکز ثقل نظام تربیت، دانشگاه فرهنگیان است و آموزش و برنامه های تربیتی و فرهنگی آن باید ویژه باشد تا دانشجوی تراز انقلاب اسلامی پرورش یابد.

او گفت: بنای ما این است که برنامه های دینی و فرهنگی این دانشگاه شاخص و جریان ساز باشند.

او ادامه داد: ما تقریبا صد مرکز در تمامی کشور داریم و همین پراکندگی کار را کمی سخت می کند. ما نمی توانیم یک برنامه داشته باشیم و برنامه های ما باید به تعداد مخاطبین از فرهنگ ها و قومیت های مختلف متفاوت باشند و این امر کار فرهنگی را دشوار می کند.

او افزود : در بحث ازدواج و تشکیل خانواده احساس کردیم جامعه دانشگاه، رسالت سنگینی را روی دوش خود احساس می کند. رهبری ۲۸ شاخص را برای دانشگاه جریان ساز مطرح می کنند.

او ادامه داد: در دنیا با کاهش رشد جمعیت همه‌ احساس خطر می کنند و اگر ما بتوانیم فرهنگ درست آن را در دانشگاه فرهنگیان به درستی ایجاد کنیم، حرکت بزرگی شکل خواهد گرفت .

او گفت : در این دانشگاه ستاد ازدواج دانشگاه فرهنگیان را ایجاد کرده و ساختار آن را در تمامی ۱۰۰ مرکز خود توسعه داده ایم .

او افزود: در حوزه های دینی به ویژه نماز و قرآن و‌... کارهای بزرگی در حال انجام است که معاونت های مختلف در تلاش برای انجام آن ها هستند. 

تقوی افزود: امسال دانشگاه فرهنگیان میزبان مسابقات قرآنی تمامی دانشگاه ها است و  پویشی به نام نماز خوب نیز داشتیم که به زودی اختتامیه آن برگزار خواهد شد.

او گفت : در حوزه علوم اسلامی دانشجویان برای دانشجویانی که‌ علاقه‌مند به تحصیل در این علوم‌ هم هستند دانشگاه فرهنگیان فعالیت بزرگی را در حال تدارک است .

تقوی گفت : سال گذشته حدود ۴۵ هزار زوج در طرح ازدواج دانشجویی ثبت نام کردند و ازدواج کمتر از ۲۰ هزار زوج‌ عملی شد. امسال در دانشگاه فرهنگیان مراسمی را برای ۵۰۰ زوج پیش بینی کرده ایم. این آمار نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

او گفت: برنامه ازدواج دانشجویی بیش از ۲۰ دوره است که در کشور برگزار شده؛ چند سالی است که این برنامه به صورت متمرکز در مشهد مقدس برگزار می شود.

او گفت : در حرم مطهر جشنی برگزار می شود و مهمان سفره امام رضا خواهند شد. یک آذر کاروان اول ما اعزام می شود و کاروان دوم‌ از دانشحویان دانشگاه فرهنگیان هم ۲۲ آذر به مشهد مقدس اعزام‌ خواهد شد. طبق گفته دانشجویان این حرکت رضایتمندی بالایی هم برایشان داشته است.

او گفت : در ابتدا در تمامی استان ها جشن های استانی ازدواج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان برگزار می شوند و پس از آن جشن در مشهد مقدس برگزار خواهد شد.

او بیان کرد: دانشگاه فرهنگیان از ابتدای تأسیس خود که ۱۰ سالی از آن گذشته کمتر از ۸۰۰ نفر هیئت‌علمی داشته است اما در سال ۱۴۰۰ حدود هزار و پانصد نفر برای جذب هیئت‌علمی درخواست داشته ایم.
دانشگاه فرهنگیان برای اولین بار دارای هیئت مدیره شده که این‌ها نشان از رشد دانشگاه است.

او افزود : امسال به‌عنوان معدود دانشگاه هایی بودیم که در اربعین حسینی موکب داشتیم و ۱۵ هزار نفر از موکب ما بازدید کردند  از طرف دیگر در ۴ ماه اخیر به فضای خوابگاهی و رفاهی دانشگاه‌ها افزوده شده است .

او گفت : دانشگاه فرهنگیان امسال برای اولین بار صاحب هسته گزینش شده است  و البته  برنامه هایی در این موضوع  داریم که بر اساس سند تحول بنیادین ۶ ساحت تربیتی را وارد دانشگاه کنیم و مهارت های مختلف را به دانشجویان آموزش دهیم ؛ همچنین بحث نظام جامع فرهنگی در دست اقدام است.

او گفت: مجوز جذب ۵۰۰ نیرو از طرف سازمان اداری استخدامی به دانشکاه داده شده است و امیدواریم در ۲ سال آینده به همان دانشگاهی تبدیل شویم که مد نظر  رهبری معظم انقلاب است .

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
اعتراف انگلیس: حماس با حمله زمینی علیه رفح ریشه کن نمی‌شود
تصمیم عجیب آمریکا برای تحریم دیوان بین المللی لاهه
آمار عجیب سازمان ملل از شهر رفح
مقاومت عراق برای چندمین بار بندر ایلات را هدف قرار داد
پشت پرده گفتگوی نتانیاهو و بایدن همزمان با یورش زمینی به رفح
فرار به جلوی متهمان مفاسد اقتصادی و دو برابر شدن تحریم‌ها
حزب‌الله با حمایت ایران امنیت را از اسرائیل گرفته است
گفت و شنود/ پاره آجر!
چه کنیم رمزها و پسوردهایمان لو نرود؟
صفحه نخست روزنامه‌های چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت
برگی جدید در پرونده هسته‌ای ایران/ وفاق بر سر ادامه تعاملات در چاچوب سند ۲۰۲۳
زن ایرانی در همه‌ میدان‌ها با موفقیت، سربلندی و حجاب اسلامی
مصرف این چهار مکمل را بعد از ۴۰ سالگی جدی بگیرید
چرا ناخواسته وزن اضافه می‌کنیم؟
نگاهی به تغییرات جدید در جامعه ژاپن با محوریت خانواده‌
دانشجویان خط مقدم اجرای سیاست‌های قانون جوانی جمعیت
بهانه‌های بنی اسرائیلی تل‌آویو برای کارشکنی در توافق جدید
اظهارات گروسی در خصوص مذاکراتش در ایران
نقش فعال ایران در ارتقای صلح و امنیت بین‌الملل
رونمایی از ۳ محصول نوآورانه و خلاق در اینوتکس ۲۰۲۴
زلفی‌گل: نشریات دانشجویی قدرت انتشار دستاوردهای علمی را دارند
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top