تاریخ انتشار: چهارشنبه 1401/08/04 - 15:56
کد خبر: 448282

جذب ۳۷۰ دانشجوی عراقی در دانشگاه کاشان

جذب ۳۷۰ دانشجوی عراقی در دانشگاه کاشان

رئیس دانشگاه کاشان ضمن اشاره به جذب ۳۷۰ دانشجوی عراقی در دانشگاه کاشان گفت: کمبود خوابگاه یکی از اصلی‌ترین دغدغه دانشگاه کاشان است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از تسنیم، عباس کتابی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: در حوزه پژوهش اولین اقدام این بود که مدیریت ارتباط با جامعه را ایجاد کردیم و پیش‌تر مدیریت ارتباط با صنعت نیز برقرار بود.

وی افزود: کرسی‌های نظریه‌پردازی از سال 96 فعال شد که متاسفانه در این دانشگاه فعال نشده بود که با اقدامات صورت گرفته مجوز آن صادر و تاکنون هفت کرسی برگزار شد و مورد استقبال اساتید و دانشجویان قرار گرفت.

رئیس دانشگاه کاشان ابراز داشت: نشریات منتشرشده در دانشگاه 12 نشریه علمی منتشر می‌شود به نحوی که دو مجله ISI است و از سوی دیگر آزمایشگاه دانشگاه کاشان یک سطح ارتقاء پیدا کرد و از سوی دیگر 300هزار جلد کتاب به کتابخانه مرکزی انتقال پیدا کرد و به زودی افتتاح می‌شود در حالی که پیش از این هفت کتابخانه در این دانشگاه وجود داشت.

وی با بیان اینکه دانشگاه کاشان از نظر نظامات رتبه‌بندی جایگاه خوبی دارد، گفت: در آخرین نظام رتبه‌بندی تایمز 2023، دانشگاه کاشان رتبه نخست را در میان دانشگاه‌های جامع کشور کشور کسب کرده است و نسبت به سال قبل امتیاز دانشگاه کاشان نیز به صورت قابل توجه افزایش پیدا کرد.

کتابی با بیان اینکه 28 پژوهشگر دانشگاه کاشان جزء دو درصد بهترین‌‌های جهان هستند، تصریح کرد: در حوزه فناوری یکی از دستاوردها استقلال پارک علم و فناوری دانشگاه کاشان بود و صندوق پژوهش و شکوفایی منطقه را نیز پیگیری کردیم و همراه با پارک علمی و فناوری در توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان بسیار موثر است.

وی با بیان اینکه با استقلال پارک علم و فناوری زمان درخواست به درخواست‌ها به یک دهم کاهش و تعداد شرکت‌ها به دو برابر افزایش پیدا کرده است، تاکید کرد: مدرسه‌ای ویژه دانشجویان تحت عنوان مدرسه اشتغال دانشگاه کاشان ایجاد می‌شود تا دانشجویان ارتباط بیشتری با صنعت داشته باشند.

رئیس دانشگاه کاشان ضمن اشاره به ایجاد دانشکده علوم مالی، مدیریت و کارآفرینی در دانشگاه کاشان افزود: این دانشکده بر اساس نیازهای منطقه کاشان افتتاح شده و در مجموع 12 دانشکده در این دانشگاه فعال است.

وی با بیان اینکه افتتاح دانشکده فناوری‌های نوین و نرم نیز در شورای دانشگاه به تصویب رسید، ابراز داشت: بین‌المللی شدن دانشگاه کاشان یکی از اهداف این مجموعه است و از سال 95 دانشگاه کاشان در لیست سیاه کشور عراق قرار گرفته بود که با تلاش‌های چندین ماهه از لیست سیاه عراق خارج و 370 دانشجوی کارشناسی ارشد و دکتری عراقی جذب کردیم.

کتابی ضمن اشاره به کسب مجوز مرکز آزفا یا مرکز تدریس زبان فارسی به غیر فارسی‌زبانان و مجوز راه‌اندازی تدریس زبان چینی گفت: از سال آینده دانشجوی این رشته در دانشگاه کاشان جذب می‌شود و در حوزه آموزشی بازنگری دروس دانشگاهی اصلی نیز در دستور کار قرار گرفته و کمیته مربوطه تشکیل شده است.

وی ضمن اشاره به بدهی‌های سنگین دانشگاه کاشان تصریح کرد: برای اولین بار تخصیص بودجه به دانشگاه کاشان 105 درصد محقق شد و بودجه امسال نیز 40 درصد افزایش پیدا کرد و با توجه به افزایش قیمت‌ها دانشگاه کاشان نیز با چالش‌هایی مواجه است.

رئیس دانشگاه کاشان با بیان اینکه یکی از چتلش‌های پیش رو ناامیدی و بی‌انگیزی میان جوانان است، تاکید کرد: به پیشنهاد یک خیر، 51 دانشجو ممتاز بورسیه شدند و ماهانه مبلغی به آنان پرداخت می‌شد و امسال به 114 دانشجو توسعه دادیم و این موجود خود باعث ایجاد امید و نشاط است.

وی با بیان اینکه از سال بعد دانشجوی بورس صنعت پذیرش می‌کنیم، افزود: این دانشجویان از مرحله مصاحبه عبر می‌کنند و پس از پذیرش از همان ابتدا حقوق می‌گیرند و پس از اتمام تحصیل نیز شغل آنان تضمین شده است.

کتابی با بیان اینکه چالش اصلی برای دانشگاه کاشان موضوع خوابگاه است، ابراز داشت: 15 بلوک خوابگاهی در دانشگاه کاشان وجود دارد و به منظور رفع دغدغه حوزه خوابگاه دانشجویان نیز پروژه‌هایی در دستور کار است.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
فیلم/ شوخی گل آقا با امام خمینی با این ولخرجی‌ ورشکست نشوید؟
فیلم/ می‌خواهی امر به معروف کنی؟ اول به خودت نگاهی بنداز!
حذف سریال «حشاشین» از تمام سکوهای ایرانی
آموزش و مهارت‌آموزی به ۲۰۰ هزار دانش‌آموز کشور
واریز ۳ مطالبه مالی معلمان تا پایان اردیبهشت
اعلام جزئیات ترمیم معدل داوطلبان کنکور
آغاز عرضه خودروهای برقی از هفته آینده
هیأت اجرایی موقت فراکسیون انقلاب اسلامی‌ مجلس دوازدهم انتخاب شد
۸۵ میلیون ریال به حساب حجاج سال ۱۴۰۲ برگردانده می‌شود
برگزاری نشست همدلی و همفکری نیروهای انقلاب با حضور ۱۴۰ نماینده منتخب
جمعی از معلمان سراسر کشور فردا با رهبر انقلاب دیدار می‌کنند
لایحه امنیت شغل کارگران امروز در دولت تصویب شد
تامین ۴.۸ میلیارد دلار ارز در مرکز مبادلات برای واردات از ابتدای سال
شاخص بورس تهران ۱۲ هزار و ۲۲۶ واحد افت کرد
واردات خودروهای کارکرده در انتظار ابلاغ دولت به وزارت صمت
آزمون مجدد برای این کنکوری‌ها برگزار می‌شود
شرایط پرداخت ارز حجاج اعلام شد
دیدگاه مالکان جدید می‌تواند استقلال را متحول کند
چرا گزارش بی‌بی‌سی درباره نیکا شاکرمی جعلی است؟
نسخه پیچیده فروش اینترنتی دارو
فیلم/ ورود نیروهای پلیس برای سرکوب دانشجویان در دانشگاه یوتا
آموزش و مهارت‌آموزی به ۲۰۰ هزار دانش‌آموز کشور
واریز ۳ مطالبه مالی معلمان تا پایان اردیبهشت
اعلام جزئیات ترمیم معدل داوطلبان کنکور
آزمون مجدد برای این کنکوری‌ها برگزار می‌شود
دانشجویان معترض ساختمان دانشگاه کلمبیا را تسخیر کردند
تجمع دانشگاهیان شریف در حمایت از خیزش دانشجویان در جهان
ایجاد مراکز مشاوره فعال برای حل مشکلات دانشجویان
حمایت نمایندگان از دانشگاهیان آمریکایی و اروپایی حامی غزه
دانش آموختگان ما وعده صادق را رقم زدند
معرفی ۲۵۰ موقعیت شغلی در نمایشگاه کار دانشگاه صنعتی امیرکبیر
مخبر خواستار اجرای سریع سند تحول بنیادین آموزش و پرورش شد
تصویب راه‌اندازی کانون نهج‌ البلاغه در دانشگاه‌ها
جذب ۷۲ هزار معلم از طریق آزمون‌های استخدامی
فراهم شدن امکان تغییر محل آزمون دانشجویان پیام نور
مهلت انتخاب رشته دکتری برای بار سوم تمدید شد
اعتراضات دانشجویی در آمریکا می‌تواند به «مردم عادی» هم منتقل شود
لزوم هدایت درست انتخاب رشته دانش آموزان در دانشگاه‌
پذیرش دانشجوی دکتری تخصصی در دانشگاه جامع انقلاب اسلامی
جذب نیروی امریه در پژوهشکده علوم بهداشتی جهاددانشگاهی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top