تاریخ انتشار: جمعه 1401/08/06 - 11:33
کد خبر: 448464

 مجمع دانشجویی دانشگاه شیراز؛

برای دفاع هزینه می‌کنیم، متجاوزیم!

برای دفاع هزینه می‌کنیم، متجاوزیم!

مجمع دانشجویی آرمان دانشگاه شیراز به همراه جمعی از دفاتر جنبش عدالتخواه، در پی حمله تروریستیِ به حرم مقدس احمدبن‌موسی (ع) و شهادت جمعی از هم‌وطنان، بیانیه زدند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» مجمع دانشجویی آرمان دانشگاه شیراز به همراه جمعی از دفاتر جنبش عدالتخواه، در پی حمله تروریستی به حرم مقدس احمدبن‌موسی (ع) و شهادت جمعی از هم‌وطنان، بیانیه زدند.

متن بیانیه بدین شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم 
«و سنَحیا بعد کُرباتنا ربیعا، کاننا لم نذق بالأمس مُرا»
و پس از اندوه‌هایمان همچون بهار زنده خواهیم شد، انگار هرگز مزه‌ی تلخی را نچشیده‌ایم.
..

شکست خوردگان و افرادی که در برابر منطق، احساس ضعف و شکست می کنند، به علت نداشتن پایگاه مردمی به اقدامات تروریستی دست می زنند. اینان که شکست و مرگ خود را لمس نموده‌ با این رفتار غیر انسانی می‏ خواهند انتقام بگیرند یا به خیال خام خود مجاهدین در اسلام را بترسانند، بد گُمان کرده‌اند.

غافل از آنکه برای ملتی که با شنیدن این واقعه نه دچار ترس، که مفتخر به حسرتِ شهادت است، هیچ تهدید خارجی کارساز نیست. این توانمندی با عدالت‌گرایی داخلی به اوج می‌رسد. پایبندی به اینکه شهامت شهادت‌طلبی و عدالت‌طلبی دو روی یک هویت است.

هویتی که ریشه در محراب عدالت‌طلبِ علوی دارد، همان محراب که محل شهادت طلبی فزت و رب الکعبه‌ست.

آنجا که جنگ رسانه‌ای، صحنه را مبهم و مردد میکند، ریخته شدن معصوم‌ترین خونها، بهترین تبیین گرِ حقیقت است؛ حقیقتی که ارزش خون انسان ها را نه به مقدار سود رسانه‌ای و جناحی که ذاتا برابر و محترم میداند.

حقیقتی که خون این شهیدان را خط بطلانی میداند بر منش و روش آن دسته از معترضان که از پله‌ی باطلِ ابهام و اغتشاش و ناامنی بدنبال انحراف انتقادات مردمی‌اند. بله، خون همه شهروندان محترم‌ست. همچنان که حق اعتراض برای همه آنان. نه نفی این خونها به انصاف نزدیک است و نه نفی حق اعتراض به عدالت !

آنچه لازمست انتقام گیرنده‌ای برای این خونها و شنونده‌ و پاسخگویی برای اعتراض‌ها؛ عدالتی که به نگاه‌های بسته‌ی امنیتی نقد دارد و انصافی که صریحا مدافع اصلِ حیثیت و شأن قوای امنیتی‌ست.

نه معتقد به بستن دهانها و نفی اصل اعتراضیم و نه معتقد به بستن دستان خادمان امنیت و نه معتقد به نادیده‌گرفتن قتل عام زوار !

قائل به عقیده ای هستیم که در آن هم زبان انتقاد محترمست هم توانِ امنیت و هم خونِ بی‌گناه، و هیچکدام به پای دیگری، انکار نمیشود. 

سالها نظام متهم به تئوری توطئه‌ست، آنهم دقیقا از سمت کسانیکه متوهمانه حتی قتل عام مردم توسط یک تروریست را هم به نظام نسبت میدهند! ما درگیر اساتیدِ توهم توطئه هستیم که دائما آنرا به نظام نسبت میدهند! منکر و منتقد هزینه‌های مالیِ تامین امنیت‌ند و همزمان منتقد به هزینه‌های جانیِ ضدامنیت! برای دفاع هزینه کنیم، متجاوزیم! به جانهایمان تعرض شود هم متهمیم!

اگر با استفاده از جوسازی رسانه‌ای مدعی شویم نظام مشغول کشتار معترضین است، برند و نماد یقین‌سازی خبری و آزادگی رسانه‌ای میشویم، اما اگر رسماً و علنا به مکان مقدس ما و به شهروند متعبد ما تعرض شود، باز هم این ماییم که متهمیم و نقل قولمان غیرمعتبرست؛ ایدیولوژی زده‌ست و کذب! منافقین، داعشی های ایرانی شیعه اندو نسخه وهابی آنها هم موجود است.

هیچکس تروریسم کور را نماد اراده ملی نمی‌داند و دقیقا آنچه از اینگونه جنایات محتمل و باسابقه است، شکاف‌سازی بین قومیت‌ها و اقلیت‌هاست که وحدت قاطع ملی، پاسخ شایسته‌ای برای اینگونه خباثت‌هاست.

مجمع دانشجویی آرمان (عدالت‌خواه) دانشگاه شیراز به همراه جمعی از دفاتر جنبش عدالتخواهی؛ ضمن عرض تسلیت محضر حضرت صاحب زمان (عج) و تمامی آزادی خواهان حقیقی جهان، اقدام تروریستی حرم مطهر شاهچراغ (ع) را محکوم می نماید؛ هزار ننگ و مرگ بر مسببان و محرکان و عاملان و آمران.

امید آنست که صدایی برای تحقق اعتراض مردمی، پشتوانه‌ای برای تقویت امنیت ملی و رهگیری برای خونهای مظلومان باشیم.
«به امید ظهور عدالت‌گستر گیتی»

پنجم آبانماه هزار و چهارصد یک

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
مخبر در دیدار نخست وزیر بورکینافاسو: ایران آمادگی دارد دستاوردهای خود را در اختیار کشورها قرار دهد
مخبر در دیدار معاون رئیس جمهور زیمباوه: تعاملات تهران با کشورهای دوست و جهان براساس راهبرد برد-برد است
پیشنهادهای وزیر دفاع ایران در اجلاس شانگهای چه بود؟
هزاران معترض اسرائیلی خواستار برکناری نتانیاهو شدند
سفر ۲ روزه بلینکن به عربستان با محوریت ایران و غزه
گشایش‌های ارزی با سفر رئیس بانک مرکزی به عربستان در راه است؟
۲۶ کارگر نمونه توسط رئیس جمهور تقدیر می‌شوند
پذیرفته‌شدگان چندبرابر ظرفیت آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش برای تحویل مدارک چه کنند؟
آتش سوزی در یک ساختمان اقامتی در محدوده میدان ولی‌عصر
تلاش مافیای خودرو برای ممانعت از ورود خودروهای برقی به کشور
فرود هواپیمای اسرائیلی در عربستان
سرقت تلفن همراه پشت چراغ قرمز در کمتر از ۳۰ ثانیه +فیلم
کاریکاتور| کار گذاشتن ابزار جاسوسی در بدن داوطلبان کنکور توسط پزشک
افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران +عکس
قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
کاریکاتور| ساعت به وقت غزه
اعلام حمایت دانشجویان اردبیلی از جنبش ضدصهیونیستی
دستگیری بیش از ۶۰۰ نفر در جنبش دانشجویی ایالات متحده
کاریکاتور| پاسخ مسخره!
قدردانی زلفی‌گل از دست‌اندرکاران حفظ سلامت کنکور
ایران جزو آسیب‌پذیرترین کشورها از بلایای طبیعی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top