تاریخ انتشار: شنبه 1401/08/07 - 14:57
کد خبر: 448560

تهدید شناختی مهمترین مخاطره امروز ایران اسلامی است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان با بیان اینکه مهمترین تهدید و مخاطره امروز، تهدید شناختی در باورهای ما است، گفت: آگاهی از تهدیدهای روانی دشمنان در جامعه الزامی است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، احمد ریواده پیش از ظهر شنبه در آئین مانور نمادین پدافند غیرعامل در مدرسه دخترانه امامی شهرستان سمنان با بیان اینکه امروز مهمترین تهدید، تهدید شناختی در باورهای ما است، ابراز کرد: وحدت، انسجام و یکپارچگی از مؤلفه‌های قدرت این نظام است و دشمن از این مولفه‌ها به شدت هراس دارد.

وی با بیان اینکه ماهیت و ویژگی‌های انقلاب اسلامی و همچنین موقعیت حساس جغرافیایی جمهوری اسلامی ایران به‌گونه‌ای است که دشمنان زیادی دارد؛ بنابراین باید همواره آمادگی لازم را برای مواجهه با تهدیدات این دشمنان در بخش‌های مختلف داشته باشیم، افزود: آگاهی از تهدیدات روانی دشمن در سطح جامعه و پدافند غیرعامل امری ضروری است.

مسئولیت دائمی

معاون استاندار سمنان با بیان اینکه پدافند غیرعامل، مسئولیت دائم و همیشگی ما در برابر مخاطرات است و ما باید در برابر حملات طبیعی و غیرطبیعی باید همیشه آمادگی داشته باشیم؛ چرا که دشمن که داعیه حقوق بشر را دارد، خود نقض کننده حقوق بشر بوده و خیانت‌های جبهه استکبار در دنیا بر همگان آشکار شده است، گفت: مهمترین زیرساخت فرهنگی در هر جامعه‌ای، آموزش و پرورش و به طبع، مهم‌ترین سرمایه آموزش پرورش نیز دانش‌آموز است.

ریواده با بیان اینکه پدافند غیرعامل، در مسئول سازی در برابر تهدیدات دانش آموزان مؤثر است، ابراز کرد: تهدیدهای شناختی در راستای تغییر در باورها و در زیرساخت‌های فرهنگی ما است لیکن در این راستا موضع گیری به موقع، تبیین و روشنگری توسط افراد را در این عصر بسیار ضروری است. همچنین باید دقت داشت که اقتدار و قدرت بازدارندگی کشور سبب شد هیچ کشوری حتی فکر حمله به این کشور را نداشته باشد و این مهم نشانگر اهتمام جوانان و وفاداری مردم به آرمان‌های نظام و انقلاب است.

وی با بیان اینکه شروع زنگ پدافند در مدارس بر اهمیت و جایگاه این مکان آموزشی می‌افزاید و فرهنگ سازی و آموزش برای آشنایی با ساختار این مجموعه مهم در کشور رقم می‌خورد، افزود: مهم‌ترین ابزار قدرت هر جامعه، علم و آگاهی است.

برنامه‌های دشمنان

معاون سیاسی و امنیتی استاندار سمنان ادامه داد: مهم‌ترین برنامه دشمن، تهدید حوزه فرهنگی یعنی ضد ارزش قراردادن فرهنگ غنی ایران اسلامی است؛ بنابراین ضرورت دارد مردم آگاهی و اطلاعات لازم را در این زمینه‌ها داشته باشند و این دانش و اطلاعات آنها به طور قطع در بخش پدافند غیرعامل به سایر بخش‌ها نیز کمک خواهد کرد.

ریواده با بیان اینکه یکی از شعارهای مطرح شده برای مردم، پدافند دانش بنیان بوده و دانش آموزان ما باید مهارت زندگی کردن در برابر تهدیدات دشمن را باید یاد بگیرند، بیان کرد: دشمن با استفاده از ابزار رسانه به دنبال تحقق بخشیدن به اهداف شوم خود در کشور ماست و به هر میزان که ما آمادگی برای مقابله با تهاجم رسانه‌ای دشمن داشته باشیم، به همان میزان دشمن را مأیوس و از رسیدن به اهدافش جلوگیری کرده‌ایم.

از امروز برنامه‌های هفته پدافند غیرعامل در استان سمنان آغاز شده است.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
شهادت یک مامور پلیس در هرمزگان +عکس
انتقاد شدید اتحادیه اروپا از تهاجم اسرائیل به رفح
این اقدام حماس، نتانیاهو را در مخمصه قرار داد
تأثیر قوانین جدید بر صرافی ‌های ارز دیجیتال
مه بافت بهترین تولید کننده کش و نوار
محبوب ترین بازی‌های Esports در سال ۲۰۲۴
نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ / راهنمای خرید آنلاین کتاب
بهترین سایت تبلیغات کسب و کار (برنامه‌های رایگان را بشناسید)
دانشجویان آزادی‌خواه حامی غزه را با شرایط ویژه پذیرش می‌کنیم
گشت مرزی آمریکا هم وارد دانشگاه‌ها شد +فیلم
جزئیات توافق مهم ایران و آژانس
ابلاغ مصوبه افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی
ژست های تتلو در آخرین جلسه دادگاه +عکس
تتلو: اشتباه کردم و هیچ دفاعی ندارم
اسیدپاشی به بازیکن ملی پوش +عکس
سازمان مالیاتی به ابهامات طلا فروشان پاسخ داد
دو نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا مشخص شدند
ضربه ناک‌اوت نوشاد عالمیان در جده
افتتاح کتابخانه مرکزی دانشگاه جهرم با حضور معاون توسعه منابع وزیر علوم
فیلم/ سیل آخرالزمانی در کنیا +فیلم
تشدید تنش میان اسرائیل و آمریکا
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top