تاریخ انتشار: دوشنبه 1401/08/09 - 18:34
کد خبر: 448869

چگونه گذشت نشست بی‌واسطه فرماندار قزوین با دانشجویان؟

 چگونه گذشت نشست بی‌واسطه فرماندار قزوین با دانشجویان؟

پرداختن به فرهنگ مطالبه گری و جلوگیری از تضییع حقوق معترضین و ارتقای فرهنگ گفت‌وگو در جامعه را می‌توان از مهم‌ترین بخش های گفت‌وگوی صریح و بی واسطه فرماندار قزوین با دانشجویان دانست.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، گفتگوی بی‌واسطه بین مسئولان و نسل جوان از مهم‌ترین مطالباتی بوده که در سال‌های اخیر از سوی این نسل مخصوصاً دانشجویان مطرح شده اما همواره مسائل متفاوتی از جمله پاسخگو نبودن مسئولین مانع تحقق آن بوده است.

اما امروز و در شرایط کنونی شاید اهمیت این گفت‌وگوهای دوطرفه خود را بیشتر نشان داده است.

دراین‌بین عباس کاظمی فرماندار قزوین را می‌توان اولین مسئولی دانست که با پذیرش دعوت دانشجویان دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) قزوین در گفت‌وگویی بی‌واسطه با دانشجویان حاضر شد.

تلاش کنیم چارچوب‌های اخلاقی در گفت‌وگوها رعایت شود

عباس کاظمی در این نشست اظهار کرد: وظیفه همه ما این است که تلاش کنیم چارچوب‌های اخلاقی و انسانی که دانشگاه در سراسر جوامع انسانی نماد اوست با نگاه‌های آسیب‌زا دچار لطمه نشود و بتوانیم جایگاه شایسته‌ای را در همه بلواهایی که به وجود می‌آید برای دانشجو و دانشگاه ببینیم.

وی افزود: باید تلاش کنیم در اوج انتقاد و گلایه‌مندی‌ها از وضعیت کشور، تصویر صحیح و مناسبی به جامعه ارائه شود.

فرماندار قزوین با بیان اینکه برای دانشجو به‌عنوان یک عنصر مرجع در محیط اجتماعی «گفتگو» دارای اصالت است و باید به این اصل بها بدهیم، بیان کرد: در فضایی که گفتگو محور باشد می‌توان حرف‌های جدی زد و باید از این حرف‌ها نیز استقبال کنیم.

باید نقدها و اعتراضات کردم شنیده شود

وی ادامه داد: همه باید به این باور برسیم که محیط‌هایی را به لحاظ فیزیکی و همچنین باوری در بین مسئولین و جامعه نخبگانی به وجود بیاوریم که اعتراضات، نقدها و گلایه مردم بی‌واسطه و بی‌آنکه جریانی بخواهد این نقدها را به نفع خواسته‌های خود مصادره کند شنیده شود.

کاظمی تأکید کرد: به فضای مطالبه گری در جامعه به‌صورت زیرساختی احتیاج داریم و باید اجازه دهیم تجمعات اعتراضی به حق مردم با چارچوب‌هایی منطقی و بدون شکستن حریم اخلاقی جامعه انجام شود.

 چگونه گذشت نشست بی‌واسطه فرماندار قزوین با دانشجویان؟

آشوب، حق معترض را تضییع می‌کند

وی گفت: وقتی قصه آشوب و اعتراض درهم‌تنیده می‌شود و تجلی و تبلور آن در کف خیابان با شعارها و الفاظ زشت و ساختارشکن همراه شده و دست به تخریب برده می‌شود در اینجا حق جریان مظلوم معترض پایمال می‌شود.

فرماندار قزوین اظهار کرد: ما و مخصوصاً دانشجویان باید از حق معترضین دفاع کنیم اما نباید اجازه دهیم امنیت کشور که به بهای سنگینی به دست می‌آید دستخوش آسیب شود.

این مسئول افزود: وقتی فضای ناامنی و اغتشاش در جامعه ایجاد می‌شود طبیعتاً جریان اغتشاشگر حق معترضین را غصب کرده و در حق فرد معترض ظلم می‌کند.

دانشجو فرهنگ سیاسی و گفتگو در جامعه را ارتقا دهد

وی با بیان اینکه دانشجو باید فرهنگ سیاسی و گفتگو در جامعه را ارتقا دهد، اضافه کرد: اگر این فرهنگ ارتقاء پیدا کند حرف‌ها راحت‌تر شنیده خواهد شد.

کاظمی دولت و مدیران نظام را بدهکار مردم دانسته و تأکید کرد: دولت باور دارد که به مردم بدهکار است و معتقد است جریان عمومی حاکمیت باید در کنار مردم باشد و مردم را طلبکار خود بداند.

 چگونه گذشت نشست بی‌واسطه فرماندار قزوین با دانشجویان؟

کارشناسان پیش‌بینی تورم ۹۰ درصدی را داشتند

وی تصریح کرد: دولت کار را در شرایطی تحویل گرفت که بیش از ۴۰۰ هزار میلیارد تومان کسری بودجه داشت و کارشناسان اقتصادی معتقد بودند این میزان کسری بودجه ۹۰ درصد تورم ایجاد خواهد کرد.

فرماندار قزوین بیان کرد: در شهریور سال گذشته ۱۴۰۰ نقدینگی کشور رشد ۱۷ درصد داشت اما بر اساس اعلام بانک مرکزی امسال به ۱۵ و هشت‌دهم رسیده است

وی گفت: در حوزه مسکن کار ساخت یک‌میلیون و ششصد هزار مسکن در کشور و در استان قزوین هفده هزار شروع شده و امیدواریم فضای مسکن کشور وضعیت بهتری به خود بگیرد.

فرماندار قزوین اظهار کرد: آنچه مورد توجه دشمن است این است که رویکرد دولت برای به حرکت درآوردن پیشران‌های اقتصادی را دچار آسیب کند.

دولت جدی‌ترین معترض وضع موجود است

وی با بیان اینکه امروز دولت جدی‌ترین معترض وضع موجود است، ادامه داد: نگاه جهادی دولت مبتنی بر این است که بتواند با سرعت خلاءهای موجود در کشور را حل کند.

کاظمی در پایان با بیان اینکه چیزی به نام گشت ارشاد جز ظاهر آن در قزوین و حتی کشور نداریم و فضاسازی ها بر علیه آن واقعی نبود عنوان کرد: اصلاً حجاب و گشت ارشاد دغدغه اصلی مردم نبوده و ماجرای مرحومه مهسا امینی و حجاب تنها یک بهانه بود.

وی در پایان یادآور شد: دانشگاه ایده و طرح خود را باید برای مقوله پوشش و حجاب ارائه دهد.

از پیگیری مشکل خوابگاه تا لزوم پاسخ‌های شفاف به سوالات دانشجویان

اما این مراسم حواشی نیز با خود به دنبال داشت.

برخی از دانشجویان در این گفتگوی صریح به طرح مسائل صنفی خود همچون وضعیت بد ورودی خوابگاه بانوان نیز پرداختند که کاظمی وعده داد در صورت انجام یک بررسی علمی با هزینه فرمانداری و تشخیص دقیق مشکلات دختران دانشجو، نسبت به رفع مشکل اقدام کند.

همچنین مسائلی همچون مشکل کسب‌وکارهای اینترنتی و عدم ارائه روایت اول در نبرد رسانه‌ای امروز از دیگر محورهای گفتگوی صمیمی و صریح فرماندار قزوین با دانشجویان بود.

فرماندار قزوین در این نشست همچنین به دانشجویان وعده داد در دیداری جداگانه اقدامات خود را شهرستان قزوین در حوزه مبارزه با فساد را به‌صورت کامل برای دانشجویان تشریح کند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
بیانیه شورایعالی انقلاب فرهنگی در حمایت از دانشجویان آمریکا
خیزش دانشجویان بحران سیاست خارجی آمریکا را فاش کرد
اعلام جزئیات حمایت مؤثر و مستمر از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش
نظر استاندار تهران برای تقسیم استان تهران؛ باید تأمل کرد
تجمع دانشجویان امیرکبیر در حمایت از دانشگاهیان آمریکایی
قهرمانی سیزدهم فوتسال ایران در آسیا
روسیه آمریکا را تهدید کرد
تکلیف حسن یزدانی برای المپیک مشخص شد
لحظات به ثمر رسیدن گل اول و دوم ایران به تایلند +فیلم
توجیهات عجیب نخست‌وزیر ارمنستان برای واگذاری روستاها به آذربایجان
بن‌گویر با ۳ دنده شکسته از بیمارستان مرخص شد
همه چیز درباره چراغ چک تیگو ۵ + علت روشن شدن چراغ چک تیگو ۵
محبوب‌ترین میز تلویزیون چه ویژگی‌هایی دارد؟
آیا جک پارکینگ سیماران انتخاب خوبی است؟
کدام سرورهای HPE برای سازمان شما مناسب هستند؟
صعود تاریخی افغانستان به جام جهانی فوتسال
کلاس‌های دانشگاه‌ها امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
اولین تصاویر از لحظه شلیک جدیدترین پهپاد انتحاری سپاه +فیلم
زمان ثبت‌نام کلاس اولی‌ها اعلام شد
جزئیاتی از برگزاری انتخابات ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
بازداشت قطاری دانشجویان معترض آمریکایی +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top