تاریخ انتشار: دوشنبه 1401/08/16 - 22:03
کد خبر: 449693

عملکرد آموزش و پرورش در بخش «مهارت‌آموزی» در حد انتظارنیست

عملکرد آموزش و پرورش در بخش «مهارت‌آموزی» در حد انتظارنیست

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به اینکه آموزش و پرورش در راستای مهارت‌آموزی در حد انتظار عمل نکرده است، گفت: مهدکودک ۳ تا ۶ ساله‌ها در اختیار سازمان بهزیستی بود و دکان‌وار با بچه‌ها رفتار می‌کردند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» علیرضا منادی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در رویداد ملی ستاپ (سکوی تحول آموزش و پرورش) که در راستای حل چالش‌های موجود در زیست بوم تعلیم و تربیت برگزار شد، اظهار کرد: در اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، اقدامات مهمی انجام شد، ولی یک سطر از سند تحول مربوط به رتبه‌بندی معلمان است که یک‌سال و نیم از زمان ما را گرفت؛ همه می‌گفتند نمی‌توان رتبه‌بندی را انجام داد، ولی با ۳۸ هزار میلیارد تومان بخشی از رتبه‌بندی انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: به عنوان بازخوانی تاریخ می‌دانیم که آموزش ما تا سال ۱۳۰۳ مکتبخانه‌ای بود و ملاها به دانش‌آموزان درس می‌دادند و فلک از همان زمان وجود داشت. در آن زمان خانواده‌ها می‌گفتند گوشت بچه‌ها برای شما ولی استخوانش را به ما بده. ولی از زمان انقلاب اسلامی به بعد می‌بینیم که رفتارها چقدر تغییر کرد.

منادی اضافه کرد: مهدکودک سه تا ۶ ساله‌ها در اختیار سازمان بهزیستی بود و دکان‌وار با بچه‌ها رفتار می‌کردند که محتوای خاصی نیز نداشت. این سن حساس است و باید به آن خیلی اهمیت دهیم.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود: قرار ما این است که ۲ تا ۵ میلیون به حقوق معلمان اضافه شود چون بررسی شد دیدیم با رتبه‌بندی افزایش حقوق آنچنانی وجود نخواهد داشت. اکنون نومعلم با یک معلم سی ساله هیچ تفاوتی ندارد. معلمی یک حرفه است، کارمند نیست و حتی از استاد دانشگاه مهمتر است. دیده شده که هر پنج سال معلم باید یک رتبه بگیرد و اگر آن را به دست نیاورد باید در زمینه غیرآموزشی فعالیت کند.

وی اظهار کرد: با افزایش حقوق چند درصدی جلوی خروج استادان از دانشگاه گرفته شد و در همین راستا می‌گویند اگر خروجی آموزش و پرورش خوب باشد، وضعیت دانشگاه هم خوب است؛ اکنون وضعیت کیفیت دانشگاه‌ها خوب نیست و از طرفی به نحوه جذب معلم ایراد داریم و اینکه سازمان امور اداری و استخدامی نباید برای ما معلم انتخاب کند.

منادی تصریح کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان برای ما خیلی مهم هستند و با همت رهبر انقلاب اسلامی ۸ هزار شرکت دانش‌بنیان در کشور داریم که خروجی آنها ۴۰۰ هزار میلیارد تومان پول است؛ یعنی حدود ۳۰ درصد از کل بودجه دولت درآمد دارند. برای شرکت‌های دانش‌بنیان دادگاه ویژه‌ای مشخص شد؛ برای آنها بانک ایجاد کردیم و صندوق‌های غیردولتی از جمله شکوفایی نوآوری را از مالیات معاف کردیم. 

وی ادامه داد: دیگر کشور جهان سومی نیستیم و در چهاردهمین ردیف دنیا قرار داریم. اکنون نخبه‌های شریفی که می‌خواستند به خارج بروند، نمی‌روند و در شرکت‌های دانش‌بنیان فعال می‌شوند.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: آموزش و پرورش در راستای مهارت‌آموزی در حد انتظار عمل نکرده است، ما در مجلس بیکار ننشسته‌ایم و سرمان برای بررسی موضوعات درد می‌کند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
اولین تمرین پرسپولیس بعد از حذف از جام حذفی برگزار شد
حمایت دانشگاهیان از خیزش دانشجویان در آمریکا
تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری
مخبر در دیدار نخست وزیر بورکینافاسو: ایران آمادگی دارد دستاوردهای خود را در اختیار کشورها قرار دهد
مخبر در دیدار معاون رئیس جمهور زیمباوه: تعاملات تهران با کشورهای دوست و جهان براساس راهبرد برد-برد است
پیشنهادهای وزیر دفاع ایران در اجلاس شانگهای چه بود؟
هزاران معترض اسرائیلی خواستار برکناری نتانیاهو شدند
سفر ۲ روزه بلینکن به عربستان با محوریت ایران و غزه
گشایش‌های ارزی با سفر رئیس بانک مرکزی به عربستان در راه است؟
۲۶ کارگر نمونه توسط رئیس جمهور تقدیر می‌شوند
پذیرفته‌شدگان چندبرابر ظرفیت آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش برای تحویل مدارک چه کنند؟
آتش سوزی در یک ساختمان اقامتی در محدوده میدان ولی‌عصر
تلاش مافیای خودرو برای ممانعت از ورود خودروهای برقی به کشور
فرود هواپیمای اسرائیلی در عربستان
سرقت تلفن همراه پشت چراغ قرمز در کمتر از ۳۰ ثانیه +فیلم
کاریکاتور| کار گذاشتن ابزار جاسوسی در بدن داوطلبان کنکور توسط پزشک
افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران +عکس
قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
کاریکاتور| ساعت به وقت غزه
اعلام حمایت دانشجویان اردبیلی از جنبش ضدصهیونیستی
دستگیری بیش از ۶۰۰ نفر در جنبش دانشجویی ایالات متحده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top