تاریخ انتشار: جمعه 1401/08/20 - 08:23
کد خبر: 450078

رؤسای جمهور آمریکا و چین هفته آینده دیدار می‌کنند

رؤسای جمهور آمریکا و چین هفته آینده دیدار می‌کنند

یک مقام ارشد آمریکایی شامگاه پنجشنبه خبر داد که «جو بایدن»‌ رئیس جمهور آمریکا در حاشیه نشست سران گروه ۲۰ در بالی اندونزی که هفته آینده برگزار خواهد شد با «شی‌ جین‌پینگ» دیدار خواهد کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، یک مقام ارشد آمریکایی شامگاه پنجشنبه خبر داد که «جو بایدن»‌ رئیس جمهور آمریکا در حاشیه نشست سران گروه 20 در بالی اندونزی که هفته آینده برگزار خواهد شد با «شی‌ جین‌پینگ» دیدار خواهد کرد.

این نخستین دیدار بایدن و شی جین‌پینگ در سمت رؤسای جمهور آمریکا و چین به شمار می‌آید. این دو در سال‌های 2011 و 2015 و زمانی که بایدن معاون رئیس جمهور آمریکا بوده، دیدار کردند.

پیش از این گمانه زنی‌هایی درباره دیدار بایدن و شی در حاشیه نشست گروه 20 وجود داشته است به خصوص که تنش‌ها در خصوص تایوان افزایش یافته است. این تنش‌ها پس از سفر اخیر «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان افزایش بیشتری داشته است.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top