تاریخ انتشار: یکشنبه 1401/09/06 - 15:51
کد خبر: 451937

۳ کتاب از بهترین کتابهایی که به ترک عادت های بد کمک می کنند

۳ کتاب از بهترین کتابهایی که به ترک عادت های بد کمک می کنند

عادت های اتمی نوشته جیمز کلیر، از برترین کتابها در زمینه تغییر عادت و رفتار است. نام عادت اتمی به معنای کوچک بودن اما پرقدرت بودن عادت ها در زندگی ماست. باید بدانید تغییر عادتها مشکل نیست، بلکه سیستم اشتباهی را برای این تغییر استفاده می کنید. این کتاب به شما کمک می کند عادت های بد را به گونه ای بسازید که بسیار مشکل و بد به نظر برسند و عادت های خوب ساده و لذتبخش باشند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ عادت ها رفتار ما را شکل می دهند و رفتار ما شخصیت ما را و شخصیت ما زندگی ما را مشخص می کنند. در تعریف روانشناسی، عادت یک الگوی رفتاری است و با اثر مرکب و تکرار مداوم به دست می آید. عادت ها خودآگاه شروع می شوند و ناخودآگاه با ما باقی می مانند. بنابراین تغییر آنها دشوار است و نیاز به یادگیری و تکرار دارد و این عادت های چسبیده به ناخودآگاه را باید مثل قورباغه ای ببینیم که فقط با قورت دادن آن قابل تغییر هستند.. همچنین همانطور که در کتاب عادت های اتمی می خوانیم، باید بدانیم که عادت ها تغییر نمی کنند و تنها با عادت های جدید جایگزین می شوند. ما در سایت کتابها برای تغییر عادات شما کتابهای رایگان و قدرتمندی داریم که با خواندن و عمل به تمرینات آنها می توانید آگاهی خود را بالا برده، و با استفاده از متدهای افراد موفق جهان، عادت های بد خود را به عادات خوب تبدیل کنید.

برای تغییر آماده اید؟ تا انتهای مقاله همراهمان باشید.

1-کتاب اثر مرکب

اثر مرکب به معنای تاثیر نهایی یک عمل به مدت طولانی و بصورت مداوم است. این اثر می تواند شما را به هدف برساند یا از هدف دور کند. بستگی به عملی دارد که همیشه تداوم دارد. به گفته دارن هاردی اثر مرکب در واقع اصل دستیابی به نتایج شگفت انگیز، با مجموعه ای از انتخاب های کوچک و هوشمندانه است. اثر مرکب می گوید اقدامات کوچک اما پیوسته در یک بازه زمانی طولانی نسبت به تغییرات بزرگ اما کوتاه مدت نتیجه بهتری به دنبال خواهد داشت و فرمول آن به این صورت است:

زمان + ثبات قدم + انتخاب های کوچک و هوشمندانه = تفاوت های اساسی در زندگی مثال واضح کتاب اثر مرکب، سه دوست هستند که در تاریخ مشخصی، وضعیت یکسانی دارند. نفر اول هیچ کار خاصی انجام نمی دهد. نفر دوم کمی نوشیدنی مضر در طول هفته می خورد و تلوزیون می بیند و نفر سوم هر روز کمی کالری مصرفی اش را کاهش داده و 10 صفحه کتاب می خواند. پس از دوسال وضعیت هرسه دوست کاملا متفاوت است. برای مطالعه متن کتاب اثر مرکب و دانلود کتاب اثر مرکب بصورت رایگان از سایت کتابها اقدام کنید.

2-کتاب عادتهای اتمی

عادت های اتمی نوشته جیمز کلیر، از برترین کتابها در زمینه تغییر عادت و رفتار است. نام عادت اتمی به معنای کوچک بودن اما پرقدرت بودن عادت ها در زندگی ماست. باید بدانید تغییر عادتها مشکل نیست، بلکه سیستم اشتباهی را برای این تغییر استفاده می کنید. این کتاب به شما کمک می کند عادت های بد را به گونه ای بسازید که بسیار مشکل و بد به نظر برسند و عادت های خوب ساده و لذتبخش باشند.

نکته کلیدی تغییر عادات

محرک ها و محیط را براساس عادتی که میخواهیم بسازیم تغییر دهیم. هدف و عادت جدید را واضح و مشخص کنیم. و سپس برای خود سیستم تنبیه و پاداش قرار دهیم. از سیر تا پیاز ریشه عادت ها و تغییر آنها با عادت های جدید، در این کتاب با مثال توضیح داده شده. در سایت کتابها دانلود کتاب عادت های اتمی را بصورت پی دی اف در اختیار داشته باشید.

دانلود کتاب عادت های اتمی

در این نمودار دو نتیجه مشاهده می کنید که به صورت فلش مشخص شده اند. پس از تغییر عادت ها و انجام عادتهای اتمی بصورت مستمر، آنچه شما فکر می کنید باید اتفاق بیفتد یک صعود کم اما همیشگی است که به صورت خطی آرام رو به بالا خواهید رفت(فلش بالایی). در صورتیکه ابتدا به دره ناامیدی خواهید رفت و بعد آنچه اتفاق می افتد و نتیجه کار مستمر و عادت های اتمی منظم خواهد بود، یک صعود بسیار سریع است..

نکته مهم کتاب اثر مرکب و عادت های اتمی

مثال مشترک بین کتاب عادت های اتمی و اثر مرکب، تغییر جهت بسیار کم جهت هواپیماست که در نهایت مقصد را شهری بسیار دورتر تغییر می دهد. این مثال نمونه مشخصی از رفتارهای به ظاهر بی اهمیت ولی مداوم روزانه ماست که مقصد ما را کاملا از هدف دور می کند. یک درجه تغییر جهت اولیه = 150 مایل دورتر از مقصد تعریف شده

3-کتاب قورباغه را قورت دهید

قورباغه ات را قورت بده اثر برایان تریسی است که 21 روش عالی برای غلبه بر تنبلی و انجام کارهای بیشتر در زمان کمتر، معرفی می کند. دلیل نامگذاری این کتاب، نشانه گرفتن کارهاییست که به ظاهر بسیار زشت و ترسناک یا سخت هستند اما بسیار پراهمیت. شما پس از خواندن دو کتاب اثر مرکب و عادت های اتمی، با دانلود و مطالعه کتاب قورباغه را قورت دهید.می توانید عادت ها، رفتارها و کارهایی که برای رسیدن به هدفتان مشخص کرده اید، با این 21 روش در کمترین زمان انجام دهید. اکثر ما یکی از عادت های بدمان، تنبلی و راحت طلبی است. با استفاده از این روش های کاربردی، هر ایده ای روی بالا بردن سطح بازدهی شما کمک کننده است تا ارزشمندی بیشتری داشته باشد. راه های غلبه بر تنبلی معرفی شده بسیار ساده و کاربردی هستند و با یادگیری می توانید بهتر از دیگران عمل کنید و از وقتتان به درستی استفاده کنید.

دانلود کتاب قورباغه را قورت بده

نتیجه گیری

عادت های ما مشخص کننده مقصدی است که در آینده به آن خواهیم رسید. همه ما دارای رفتارهای تکرار شونده ای هستیم که بصورت ناخودآگاه و هرروز در حال انجام آنها هستیم، بدون اینکه به تاثیر بلندمدت آن فکر کنیم. اما وضعیت و جایگاه کنونی شما نشان دهنده عادت هاییست که در مدت اخیر، به عنوان رفتارهایی غیرارادی و با خیال بی اهمیت بودن آنها، انجام داده اید. بهتر است توقف کنید. فکر کنید و عادت های اشتباه خود را پیدا کنید و با کمک راهنمایی افراد موفق که تاکنون افراد زیادی را نجات داده اند، به تغییر آنها بپردازید. تغییر عادت ها بدون یادگیری روش های کاربردی، شما را به شکست و سقوط بیشتر می کشاند. شما می توانید در سایت کتابها، با مطالعه سه کتاب اثر مرکب دارن هاردی ، عادت های اتمی جیمز کلیر و قورباغه ات را قورت بده برایان تریسی، به ترتیب تاثیر عادت ها بر زندگیتان را بفهمید، عادت های درستی که شما را به هدف می رسانند، جایگزین عادت های اشتباه کنید و سپس از روش هایی برای غلبه بر تنبلی و بالا رفتن بازدهی انجام عادت های درست خود استفاده کنید.

6 کتابی که از شما شخصیت قدرتمندتری می سازد

جول اوستین در کتاب ارزش خود را بدانید می گوید: شما دی ان ای خدا را دارید و ارزش شما از خالق گرفته شده، پس قدر آنرا بدانید و اجازه ندهید چیزی ارزش شما را کم جلوه کند. بسیاری از مردم برای خودشان ارزشی ندارند و فقط می خواهند به دیگران ثابت کنند که چقدر مهم هستند. در این کتاب به ارزش الهی خودتان و قدردانی از آن خواهید پرداخت.

این کتاب را رایگان از این آدرس دانلود کنید: https://ketabha.org/understanding-your-value

اسپنسر جانسون نویسنده کتاب چه کسی پنیر مرا جابجا کرد، در کتاب زمان حال (هدیه) نیز بصورت داستان مفهومی، اهمیت زمان حال را به مخاطب منتقل می کند. داستان حول محور گفتگوی جوان و پیری است: بودن در حال یعنی کنار گذاشتن حواس پرتی و توجه به اینکه آنچه مهم است ، حال است ، تو حال خودت را می سازی و وسیله ی این ساختن چیزی ست که به آن توجه می کنی.

از طریق این آدرس به کتاب زمان حال دسترسی رایگان داشته باشید:  https://ketabha.org/the-present

با کمک کتاب چگونه به ثبات شخصی برسیم، به ارزش شخصیت تثبیت شده و مثبت پی خواهید برد. مطمعنا شخصیتی که همیشه ثبات داشته باشد، سریعتر و بهتر می تواند به موفقیت و خواسته های خود برسد. پس از بررسی دلایل ثبات شخصیت، در ادامه به کارهایی در زندگی اشاره دارد که سبب ثبات شخصی می شود. ثبات شخصی یعنی انجام کارهایی که برای مسیری که می خواهید برای رسیدن به هدف طی کنید، روزانه انجام دهید، چه دوست داشته باشید یا حالتان خوب باشد یا نباشد. خیلی از افراد ثبات شخصی را با نظم اشتباه می گیرند. اما این کارها که همان عادت هایمان هستند، باید بخشی از شخصیت ما شوند تا ما را به موفقیت برسانند.

برای دانلود رایگان کتاب چگونه به ثبات شخصی برسیم، این آدرس را در مرورگر کپی کنید:  https://ketabha.org/personal-stability

منبع : سایت کتابها

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
سرکوب دانشجویان دانشگاه کلمبیا در نیویورک / برگزاری ۹۰ رویداد در نود سالگی دانشگاه تهران /آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
اولین تمرین پرسپولیس بعد از حذف از جام حذفی برگزار شد
حمایت دانشگاهیان از خیزش دانشجویان در آمریکا
تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری
مخبر در دیدار نخست وزیر بورکینافاسو: ایران آمادگی دارد دستاوردهای خود را در اختیار کشورها قرار دهد
مخبر در دیدار معاون رئیس جمهور زیمباوه: تعاملات تهران با کشورهای دوست و جهان براساس راهبرد برد-برد است
پیشنهادهای وزیر دفاع ایران در اجلاس شانگهای چه بود؟
هزاران معترض اسرائیلی خواستار برکناری نتانیاهو شدند
سفر ۲ روزه بلینکن به عربستان با محوریت ایران و غزه
گشایش‌های ارزی با سفر رئیس بانک مرکزی به عربستان در راه است؟
۲۶ کارگر نمونه توسط رئیس جمهور تقدیر می‌شوند
پذیرفته‌شدگان چندبرابر ظرفیت آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش برای تحویل مدارک چه کنند؟
آتش سوزی در یک ساختمان اقامتی در محدوده میدان ولی‌عصر
تلاش مافیای خودرو برای ممانعت از ورود خودروهای برقی به کشور
فرود هواپیمای اسرائیلی در عربستان
سرقت تلفن همراه پشت چراغ قرمز در کمتر از ۳۰ ثانیه +فیلم
کاریکاتور| کار گذاشتن ابزار جاسوسی در بدن داوطلبان کنکور توسط پزشک
افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران +عکس
قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
کاریکاتور| ساعت به وقت غزه
اعلام حمایت دانشجویان اردبیلی از جنبش ضدصهیونیستی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top