تاریخ انتشار: دوشنبه 1401/09/07 - 17:37
کد خبر: 452112

چگونه در آزمون EPT و MSRT قبول شویم؟

چگونه در آزمون EPT و MSRT قبول شویم؟

این کتاب که در حال حاضر پرفروش‌ترین منبع گرامر زبان انگلیسی در کشور است، تمام نکات لازم برای یادگیری مطالب گرامر انگلیسی که برای شرکت در آزمون‌های زبان دکتری نیاز دارید را به زبان ساده و در قالب مباحث آموزشی، نکات تستی و نمونه سوالات واقعی آزمون‌های مختلف آموزش می دهد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، اگر در مقطع دکتری تحصیل می کنید، قطعا با آزمون‌های زبان دکتری مختلف آشنایی دارید. دانشجویان دکتری دانشگاه آزاد در آزمون EPT شرکت می‌کنند و باید مدرک آن را به دانشگاه ارائه کنند. دانشجویان مقطع دکتری وزارت علوم نیز باید مدرک قبولی در آزمون MSRT را کسب کنند.

قبولی در آزمون‌های زبان دکتری نیازمند سطح متوسط به بالایی در زبان انگلیسی است. برای کسب آمادگی لازم جهت شرکت در این آزمون‌ها منابع مختلفی وجود دارند که شاید خیلی اوقات بجای کمک به داوطلبان بیشتر آنها را سردرگم می‌کنند. در این نوشته قصد داریم یک مجموعه بسیار کامل و پرفروش را به شما معرفی کنیم که با مطالعه آنها می‌توانید یکبار برای همیشه در آزمون‌تان نتیجه لازم را کسب کنید.

کتاب‌های منبع برای آزمون‌های زبان دکتری

اولین راهکار برای کسب آمادگی در آزمون‌های زبان دکتری مطالعه کتاب است. برگزار کنندگان آزمون‌های زبان، منابعی که برای داوطلبان معرفی می‌کنند همان منابعی است که سالهاست برای شرکت در آزمون‌های تافل توصیه می‌شوند، است. منابعی مانند تافل لانگمن، TOEFL Grammar Flash، تافل کیت، 504 واژه، 1100 واژه بارونز و غیره از جمله کتاب‌هایی هستند که سال‌های زیادی است داوطلبان آزمون‌های تافل مطالعه می‌کنند. اما آیا مطالعه همین منابع برای آزمون‌های داخلی مانند EPT یا MSRT مفید هستند؟

پاسخ این سوال هم بله است و هم خیر! اگر سطح زبان انگلیسی خوبی دارید و می توانید متون انگلیسی را براحتی مطالعه کنید شاید این منابع بتوانند سطح شما را کمی بالاتر ببرند اما نواقص این منابع خیلی بیشتر از مزیت‌های آنها برای آمادگی آزمون‌های زبان دکتری است که در ادمه چند مورد از آنها را ذکر خواهیم کرد.

عدم کاربرد برای همه داوطلبان

بیشتر منابع تافل به زبان انگلیسی هستند و با توجه به سطح پایین داوطلبان و دوری از زبان انگلیسی، مطالعه این منابع اصلا فایده چندانی برای آنها ندارد و بیشتر سردرگم‌شان می‌کند.

بهینه نبودن برای آزمون‌های داخلی

مباحث و نکاتی که در آزمون‌های زبان داخل کشور مطرح می‌شوند با آزمون تافل متفاوت هستند. بنابراین اگر منابع زبان اصلی را مطالعه کنید، ممکن با شرکت در امتحان زبان نتیجه مناسبی کسب نکنید.

نداشتن سوالات واقعی آزمون

بدون شک هرچقدر هم نکته و مطلب یاد بگیرید ممکن است با دیدن سوالات آزمون نتیجه خوبی کسب نکنید. منابع انگلیسی هیچ نمونه سوالی از آزمون‌های داخلی را ندارند و این قطعا یک نکته منفی است.

قطعا موارد دیگری هم هستند که شما را قانع می‌کنند تا سراغ منابع زبان اصلی نروید. اما راه چاره برای کسب نتیجه قبولی در آزمون‌های زبان دکتری چیست؟ حتما نوشته را با ما همراه باشید.

بهترین منابع برای کسب نتیجه در آزمون های زبان دکتری

منابعی که در ادامه قصد معرفی آنها را داریم کامل‌ترین و بروزترین کتاب‌های آموزش زبان انگلیسی برای کسب آمادگی شرکت در آزمون‌های داخلی مانند EPT و آزمون MSRT هستند که به زبان فارسی به چاپ رسیده‌اند. مجموعه کتاب‌های FastZaban تالیف گروه آموزشی استاد مهرداد زنگیه وندی در چند سال اخیر همیشه جزو پرفروش‌ترین منابع آموزشی برای شرکت در این آزمون‌ها بوده‌اند و توانسته‌اند به هزاران نفر جهت کسب مدرک زبان دکتری کمک کنند.

کتاب فست گرامر

این کتاب که در حال حاضر پرفروش‌ترین منبع گرامر زبان انگلیسی در کشور است، تمام نکات لازم برای یادگیری مطالب گرامر انگلیسی که برای شرکت در آزمون‌های زبان دکتری نیاز دارید را به زبان ساده و در قالب مباحث آموزشی، نکات تستی و نمونه سوالات واقعی آزمون‌های مختلف آموزش می دهد. در واقع از آنجاکه برای شرکت در این آزمون‌ها نیازی به دانستن تمام مطالب گرامر انگلیسی ندارید، فست گرامر با نگاهی هوشمندانه و دقیق فقط مباحث و نکات موردنیاز را آموزش می‌دهد نه چیزی کمتر و نه بیشتر.

کتاب آموزش واژگان جامع ارشد - دکتری

چگونه در آزمون EPT و MSRT قبول شویم؟

کتاب Fast Vocab MA-Ph.D چکیده‌ای جامع و کامل از ده‌ها منبع آموزش لغت انگلیسی است که آن را به یک منبع غنی برای یادگیری لغات انگلیسی تبدیل کرده است. در کتاب واژگان جامع Fast Vocab لغاتی را یاد می‌گیرید که همیشه از آنها در آزمون‌های مختلف استفاده می‌شود و اینگونه می‌توانید در زمان و هزینه بسیار صرفه‌جویی کنید. این کتاب 2200 لغت پرکاربرد و ضروری انگلیسی را شامل می‌شود که همراه با مترادف، متضاد، ترجمه دقیق فارسی، مثال، تست و غیره ارایه شده‌اند.

مطالعه این کتاب برای شرکت در آزمون‌های مختلف از کنکور ارشد و دکترا تا آزمون‌های تافل و آیلتس شما را بی نیاز از هر منبع دیگری برای تقویت دامنه واژگان می کند.

کتاب فست ریدینگ

تنها کتاب فارسی تخصصی در زمینه آموزش نکات و تکنیک‌های پاسخگویی به سوالات ریدینگ انگلیسی، Fast Reading می‌باشد که تمام نکات لازم را به شما آموزش می‌دهد. در این کتاب کم حجم علاوه بر آموزش مهارت‌ها، نمونه متن‌های مختلفی از آزمون‌های زبان آورده شده‌اند که دارای ترجمه فارسی و پاسخ تشریحی می‌باشند.

کتاب بانک سوالات آزمون‌های زبان دکتری

مجموعه فست زبان دو کتاب تخصصی برای تمرین و تست زنی آزمون‌های EPT و MSRT منتشر کرده‌اند که شامل صدها تست واقعی از این آزمون‌ها با پاسخ مگاتشریحی هستند. کتاب Fast Bank EPT تست‌های ادوار گذشته آزمون EPT دانشگاه آزاد را با پاسخ تشریحی در خود دارد و کتاب بانک سوالات آزمون‌های زبان دکتری نیز برای داوطلبان آزمون MSRT تالیف شده است.

استاد مهرداد زنگیه وندی

استاد مهرداد زنگیه وندی مولف مجوعه فست در رشته ادبیات انگلیسی از دانشگاه فارغ التحصیل شده‌اند و سال‌های زیادی در زمینه آموزش داوطلبان آزمون‌های زبان دکتری فعالیت داشته‌‌اند و به خوبی این آزمون‌ها را می‌شناسند تا حدی که خیلی از داوطلبان ایشان را بعنوان طراح آزمون‌ها خطاب می‌کنند.

ایشان یک دوره آموزشی برای یادگیری کامل مباحث گرامر و درک مطلب آزمون‌های زبان دکتری بصورت ضبط شده در سایت فست زبان منتشر کرد‌ه‌اند که بیش از 1500 نفر تاکنون این دوره را تهیه کردند و نتایج بسیار خوبی در آزمون‌ها کسب کرده‌اند.
نمونه‌ای از این دوره را در ویدیوی زیر می‌توانید تماشا کنید.

برای آشنایی بیشتر با منابع فست و همچنین دانلود نمونه سوالات آزمون‌های زبان دکتری به سایت فست زبان به نشانی fastzaban.com مراجعه نمایید.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
ناشناس
1401/09/07 - 23:45

سلام من چند بار در آزمون ept شرکت کردم و همش نتیجه نگرفتم. دوستان پیشنهاد همین منابع ept فست زبان رو دادند
کتاب گرامرش رو خریدم واقعا اوکی بود و چیزهای زیادی یاد گرفتم. الان تصمیم گرفتم بقیه منابعش رو هم تهیه کنم
سبحان
1401/09/09 - 19:16

من چندین بار در آزمون شرکت کردم ولی نتیجه نگرفتم. تا بالاخره با مطالعه کتاب فست گرامر و فست وکب ept آقای زنگیه وندی تونستم نمره 48 بیارم. ازشون خیلی ممنونم
محدثه رضوانی
1401/09/24 - 07:50

سلام دوستان آیا کسی اطلاع داره با توجه به بخشنامه جدبد نمره قبولی در آزمون ept برای آزمون دی ماه چند هست؟
تورهای مسافرتی آفری
اسلواکی: مخالف عضویت اوکراین در ناتو هستیم
سرهنگ ارتش آمریکا: پدافند هوایی اسرائیل قوی نیست
تقلای انگلیس برای تقویت روحیه نتانیاهو
تذکر جدی بی‌حجابی اثرگذاری اجتماعی فروانی دارد
فقط خودمان بودیم!
تصویر امروز ایران، در سخنان چهل سال پیش حضرت آقا
شعار جالب دانشجویان آمریکایی به زبان فارسی/ مرگ بر اسرائیل در دل دانشگاه‌های آمریکا +فیلم
انزوای اسرائیل در حال تعلیق است
اعتراف در خصوص حمله اسرائیل؛ باید منتظر پاسخ فوری ایران باشیم
شهادت عضو دیگر حزب‌الله در جنوب لبنان
واتساپ با قابلیتی کاربردی برای مدیریت بهتر چت‌ها آپدیت شد
شلیک ۱۵۰ موشک از جنوب لبنان به اراضی اشغالی
معاون رئیس جمهور: دولت بر استفاده از نیروهای مؤمن و انقلابی تاکید دارد
امیرعبداللهیان: «وعده صادق» تعریفی نو از موازنه قدرت غرب آسیا ارائه کرد
پرسپولیس به ۴ بانک و استقلال به هلدینگ خلیج فارس واگذار شد
تیم ملی کشتی فرنگی مقتدرانه قهرمان آسیا شد
سردار حاجی زاده روز ارتش را تبریک گفت
رئیس جمهور قهرمانی تیم ملی کشتی فرنگی در آسیا را تبریک گفت
سند ملی «سبک پوشش اسلامی- ایرانی» تصویب شد
۹۵۰۰ فلسطینی در زندان‌های اسرائیل محبوس هستند
حزب‌الله شهرک‌ها و مواضع نظامی اسرائیل را موشک‌ باران کرد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top