تاریخ انتشار: یکشنبه 1401/09/13 - 18:10
کد خبر: 452750

اولویت وزارت آموزش و پرورش ارتقای سواد رسانه‌ای دانش‌آموزان است

 اولویت وزارت آموزش و پرورش ارتقای سواد رسانه‌ای دانش‌آموزان است

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت آموزش و پرورش گفت: ارتقای سواد رسانه‌ای دانش‌آموزان اولویت وزارت آموزش و پرورش است و در این زمینه قصد داریم از ظرفیت خبرنگاران و اهالی رسانه در استان‌ها استفاده کنیم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، نشست هم‌اندیشی مصطفی بابایی، رئیس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت آموزش و پرورش با خبرنگاران و اصحاب رسانه استان قزوین امروز در سالن کنفرانس ساختمان شماره یک اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین برگزار شد.

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت آموزش و پرورش در این نشست با اشاره به مفغول ماندن تعامل مرکز اطلاع‌رسانی وزارت آموزش و پرورش با رسانه‌های بومی و محلی در استان‌ها اظهار داشت: در همین راستا برنامه ما این است که به صورت نوبتی به استان‌ها سفر کنیم و از دیدگاه‌های اهالی رسانه در هر استان درباره اقدامات وزارت آموزش و پرورش مطلع شویم.

مصطفی بابایی اضافه کرد: به دنبال این هستیم که شبکه بزرگی از رسانه‌های همراه با آموزش و پرورش را در کل کشور ایجاد کنیم تا اخبارهای امیدوارکننده حوزه‌های استانی آموزش و پرورش هم خیلی‌زود در سطح کشور بازنشر شود تا بتوانیم نسبت به جهاد تبیین و توسعه امید به ویژه در میان قشر دانش‌آموزان و معلمان گام برداریم.

وی ادامه داد: در ضمن با تشکیل شبکه اطلاع‌رسانی بزرگ آموزش و پرورش شاهد انتقال درست و سریع اطلاعات برای استفاده خبرنگاران خواهیم بود و جلوی انتشار اخبار جعلی و کذب هم در این حوزه گرفته خواهد شد.

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به نقش مهم رسانه‌های بومی در ارتقای سواد رسانه‌ای دانش‌آموزان در هر استان گفت: در کشور 16 میلیون نفر دانش‌آموز داریم که دشمن تلاش می‌کند با حربه‌های رسانه‌ای آنها را از تحصیل و آموزش منحرف کند. برای اینکه با جنگ رسانه‌ای دشمن مقابله کنیم، باید خبرنگاران و کارشناسان رسانه در استان‌ها پای کار بیایند.

بابایی افزود: طبعاً نیروی رسانه‌‌ای کافی برای افزایش سواد رسانه‌ای دانش‌آموزان در استان‌ها نداریم و بهترین راهکار این است که فعالان حرفه‌ای رسانه در هر استان با هدایت روابط‌عمومی‌ها به کار گرفته شوند و کلاس‌های سواد رسانه‌ای برای دانش‌آموزان استان خود برگزار کنند.

وی ادامه داد: دشمن به شدت به دنبال مخدوش نشان دادن تصویر آموزش و پرورش در کشور ماست و به همین خاطر رسانه‌ها باید برای نشان دادن تصویری مثبت از فضای آموزشی در کشور با ما همراهی کنند و در ضمن روابط‌عمومی‌ها باید از ظرفیت خود دانش‌آموزان برای تولید محتواهای اثرگذار و خلاقانه در این بخش استفاده کنند.

بابایی با بیان اینکه 7 سال پیش طرح «هر مدرسه یک خبرنگار» در آموزش و پرورش کلید خورد، گفت: با این حال اجرای این طرح در سال‌های اخیر رها شد و به همین خاطر یکی از اولویت‌های مرکز اطلاع‌رسانی وزارت آموزش و پرورش احیای دوباره این طرح است.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
ایران واکنش جدیدی خواهد داشت؟
پاسخ تل‌آویو به ایران به تمام معنا مسخره بود
تعطیلی پنجشنبه ها اشکالی در ارتباط با بازارهای جهانی وارد نمی کند
بازگشت دوباره به استقلال؟
تکلیف حضور گل محمدی و فرهاد مجیدی در تراکتورسازی مشخص شد
سرمربی پرسپولیس پیشنهاد جدید دریافت کرد
درحمله به پایگاه نظامی عراق شرکت نکردیم
کرایه‌های حمل و نقل عمومی افزایش یافت
نخستین واکنش آمریکا به انفجار بزرگ در پایگاه حشدالشعبی عراق
زمان شارژ سهمیه بنزین اردیبهشت مشخص شد
آمریکا موشک‌های پدافندی اسرائیل را شارژ کرد
شایع‌ترین نشانه‌های وسواس
سامانه بارشی جدید در راه کشور
ریچارد هاس: ایران می‌تواند تنگه هرمز را ببندد
روایت چتم‌هاوس از موفقیت راهبردی ایران در حمله به اسرائیل
معاریو: ایران، روز قیامت را به اسرائیل نشان داد
قتل زن میانسال به دست دختر ۱۱ ساله
یک عادت مهم برای کاهش استرس و سلامت قلب
گفت و شنود/ به تو مربوط نیست!
صفحه نخست روزنامه‌های اول اردیبهشت
خانه سست عنکبوت/ فعالان دانشجویی در خصوص پیامدهای عملیات «وعده صادق» چه می‌گویند؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top