تاریخ انتشار: سه شنبه 1401/09/15 - 23:19
کد خبر: 453049

ثبت ۷۹۷ مورد ازدواج طی هشت ماه سال‌جاری در اهر

ثبت ۷۹۷ مورد ازدواج طی هشت ماه سال‌جاری در اهر

فرماندار اهر از ثبت ۷۹۷ مورد ازدواج طی هشت ماه سال‌جاری در اهر خبرداد و گفت: نرخ ولادت در شهرستان اهر ماهانه ۵۰ مورد و در طول هشت ماه گذشته ۴۳۴ مورد کاهش را نشان می‌دهد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، ابوالفضل غنی‌زاده عصر سه شنبه در جلسه شورای ثبت وقایع حیاتی شهرستان اهر با اشاره به این‌که رشد جمعیت شهرستان اهر سالانه نیاز به ۲۳۸۰ ولادت دارد، اظهار کرد: عمده گلایه مردم از کارت ملی هوشمند از عکس‌هاست، واقعاً تصاویر مردم در کارت ملی در خور شأن آن‌ها نیست، چه ایرادی دارد تا در ارائه عکس برای کارت ملی هوشمند نظر مردم محترم شمرده شود. از طرفی هم کارت ملی شهروندان اهری صادر و آماده تحویل است اما برای دریافت کارت ملی اقدام نکرده‌اند.

وی بابیان این‌که در طول هشت ماه گذشته ۵۹۲ مورد وفات در شهرستان اهر ثبت شده است، گفت: آمار وفات در شهرستان اهر طی هشت ماه سال‌جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۶۰ موردی را نشان می‌دهد و عمده دلایل فوتی‌ها بیماری‌های قلبی، سرطان، تنفسی، کلیوی و حوادث رانندگی است. اما می‌توان با عمل به توصیه کارشناسان تغذیه و اصلاح در مصرف مواد غذایی از بروز بیماری‌ها جلوگیری کرد.

رئیس شورای ثبت وقایع حیاتی شهرستان اهر با انتقاد از عدم همکاری بانک‌ها در پرداخت وام ازدواج تصریح کرد: جوانان از عدم همکاری بانک‌ها در پرداخت تسهیلات ازدواج گلایه می‌کنند در حالی که بررسی‌ها نشان می‌دهد که حق با جوانان است. از این‌رو بانک‌ها موظف هستند تا طبق مصوبه دولت عمل کنند در غیراین‌صورت کم‌کاری بانک‌ها را به استاندار آذربایجان‌شرقی و مراجع بالادستی بانک‌ها گزارش می‌دهیم.

غنی‌زاده از کاهش نزدیک به ۱۲ درصدی ازدواج طی هشت ماه سال‌جاری در شهرستان اهر خبر داد و یادآور شد: در هشت ماهه سال گذشته ۹۰۴ مورد ازدواج ثبت شده و طی هشت ماه سال‌جاری ۷۹۷ مورد ازدواج در شهرستان اهر داریم. که در مقایسه با سال گذشته ۱۰۷ مورد ازدواج کاهش یافته است.

وی اضافه کرد: در هشت ماهه سال‌جاری ۲۲۹ مورد طلاق در شهرستان اهر ثبت شده که در مقایسه با سال گذشته ۵۶ مورد معادل ۳۲ درصد طلاق افزایش یافته و بیشترین آمار طلاق در اردیبهشت‌ماه سال‌جاری به ثبت رسیده است. اگر میانگین ازدواج و طلاق را محاسبه کنیم، بیش از ۷۰ درصد ازدواج‌ها در شهرستان اهر موفق است.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
سامانه های پدافندی ایران در اصفهان در اثر حمله اسرائیل آسیب دید؟
انتخاب رشته دوره دکتری سال ۱۴۰۳ دانشگاه آزاد آغاز شد
تایید صلاحیت خریداران استقلال و پرسپولیس
بورس سبز ماند/ افزایش ۷۷ هزار و ۶۴۳ واحدی شاخص کل
کمک نظامی چین به روسیه + جزئیات
مدافع استقلال به تراکتور می‌رسد
جزئیات جدید از افزایش حقوق بازنشستگان
دستگیری شهردار و عضو شورای یک شهر + جزئیات
جریمه سنگین ۴سلبریتی زن در عربستان
روشی دائمی برای خلاصی از ورود حشرات
علائم ایمنی چقدر ضروری است؟
خرید عسل؛ فرق تقلبی و اصلی را به سرعت متوجه شوید!
آیا رای دادگاه تجدید نظر قابل اعتراض است؟ شکستن رای در تجدید نظر امکان دارد؟
آیت‌الله خامنه‌ای: سعدی یکی از پایه‌های بنای استوار ادب پارسی است
اردن: نتانیاهو تنها کسی است که از تنش‌ها در منطقه سود می‌برد
با این وضعیت استقلال قید قهرمانی را بزند
خضریان: نباید فرصت میدان‌داری به افراد لابی‌باز در مجلس دوازدهم داده شود
شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل: ایرانی‌ها، ما را مسخره‌ می‌کنند
پرسپولیس رکورد لیگ را شکست
چرا اسماعیلی‌فر آن حرکت را انجام داد؟
خانم بازیگر کارگردان شد و جایزه بین‌المللی گرفت
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top