تاریخ انتشار: یکشنبه 1401/09/27 - 09:52
کد خبر: 454161

ابزارهای دانشجویی (بخش سیزدهم)؛

معرفی ۱۰ لپ تاپ دانشجویی تا سقف ۱۰ میلیون تومان +جزئیات

معرفی ۱۰ لپ تاپ دانشجویی تا سقف ۱۰ میلیون تومان +جزئیات

یک دانشجو به لپ تاپی نیاز دارد که برای استفاده روزمره مناسب باشد و همچنین بسته به رشته و استفاده بتواند از پس برخی کارهای سنگین نیز بربیاید.

به گزارش سرویس فناوری اطاعات«خبرنامه دانشجویان ایران»؛ متأسفانه لپ‌تاپ دیگر کالایی نیست که به‌راحتی بتوان آن را تهیه کرد. حالا برای خرید لپ‌تاپ نو در خوش‌بینانه‌ترین حالت باید ۸ میلیون تومان هزینه کنید. در چنین وضعیتی، دانشجویان قشری هستند که بیشترین سختی را متحمل می‌شوند؛ کسانی که به‌دلیل وضعیت تحصیلی مجبور‌ند لپ‌تاپ تهیه کنند؛ ولی اکثرشان نمی‌توانند چند ۱۰ میلیون تومان برای خرید لپ‌تاپ مناسب بپردازند.

لپ تاپ‌ها به خودی خود تنوع بسیار زیادی دارند. این محصولات برای کاربری عمومی و روزانه تولید می‌شوند تا کاربری گیمینگ یا کاربری صنعتی. پس مهم است که لپ تاپی خرید کنید که با نیازهای شما و نوع استفاده شما بیشترین تطبیق را داشته باشد.

یک دانشجو به لپ تاپی نیاز دارد که برای استفاده روزمره مناسب باشد و همچنین بسته به رشته و استفاده بتواند از پس برخی کارهای سنگین نیز بربیاید.

بنابراین ما در ادامه این گزارش، قصد داریم بهترین لپ‌تاپ‌های ارزان‌قیمت بازار را معرفی کنیم تا بتوانید با کمترین هزینه، بهترین کامپیوتر شخصی را تهیه کنید.

Asus X543UA-1

معرفی ۱۰ لپ تاپ دانشجویی تا سقف ۱۰ میلیون تومان +جزئیات

این مدل 10 میلیونی ایسوس، طراحی خیلی زیبا و سبکی دارد. طراحی باریک و راحت دستگاه بهتون اجازه میده اون رو هرجایی ببرید و همیشه روی عملکردش تسلط داشته باشید. صفحه‌کلید و تاچ‌پد این مدل، خیلی سریع و عالی کار میکنه و برای نوشتن و وبگری خیلی عالی است. نمایشگر 15.6 اینچی لپ تاپ ایسوس، میتونه کیفیت HD رو با وضوح و دقت رنگ خیلی خوبی نمایش بده و چون روکش ماتی داره، از انعکاس نور هم جلوگیری می‌کند.

این مدل از پردازنده مرکزی Core i3 7020 اینتل استفاده می‌کنه که خیلی راحت میتونه کارهای روزمره مثل فیلم دیدن، وبگردی، مرتب کردن فایل‌ها و اجرا کردن برنامه‌هایی مثل آفیس و… رو خیلی راحت انجام بده. اینم بگم که دستگاه از 1 ترابایت حافظه هاردیسک برای ذخیره‌سازی و 4 گیگابایت حافظه DDR4 برای رم استفاده می‌کند.

2-لنوو مدل V15-KB

معرفی ۱۰ لپ تاپ دانشجویی تا سقف ۱۰ میلیون تومان +جزئیات

لنوو استاد بی چون و چرای طراحی لپ‌تاپ‌های مقرون به صرفه و در عین حال کارآمد است. سری‌های ارزان قیمت مثل ایدیاپد و سری V این شرکت از بهترین لپ‌تاپ‌های تا ۱۰ میلیون برای دانشجویان و دانش آموزان هستند چرا که کارایی قابل قبول را با قیمتی کم به ارمغان می‌آورند.

اکثر لپ‌تاپ‌های ارزان قیمت تنها به پردازنده پنتیوم یا Core-i3 سری U مجهز هستند اما این مدل به Core-i3 1005G1 مجهز شده که قدرت پردازش گرافیکی بالاتری دارد.

این پردازنده در کنار ۴ گیگابایت رم DDR4 قدرت کافی برای اجرای برنامه‌های روزمره مثل ورد و اکسل و وبگردی را فراهم می‌کند. از طرف دیگر نمایشگر ۱۵.۶با رزولوشن HD و روکش مات و اسپیکرهای قوی تجربه تماشای فیلم را دلپذیر خواهند کرد.

3-ایسوس R465FA-EB028

معرفی ۱۰ لپ تاپ دانشجویی تا سقف ۱۰ میلیون تومان +جزئیات

این مدل را شاید بتوانیم بهترین لپ تاپ ایسوس تا 10 میلیون تومان بدانیم و مشخصات این محصول باعث می‌شود تا ارزش خرید آن افزایش پیدا کند. این یک نقطه قوت است که لپ تاپ ایسوس تا 10 میلیون خریداری کنیم که از پنلی FHD استفاده کند.

صفحه نمایش این مدل 14 اینچی است و حالت مات دارد. رزولوشن FHD این پنل باعث شده که کیفیت آن نسبت به مدل‌های قبل‌تر موجود در لیست بالاتر باشد و گزینه بهتری برای مشاهده محتوا و وب گردی و کارهای این چنینی به حساب بیاید.

ایسوس برای پردازنده مرکزی این لپ تاپ به سراغ Intel Core i3 10110U با نهایت فرکانس پردازشی 4.1 گیگاهرتز رفته است. این لپ تاپ نیز کارت گرافیک جداگانه ندارد و مسئولیت پردازش‌های گرافیکی به UHD Graphics for 10th Gen Intel سپرده شده است.

در نهایت سخت افزار این دستگاه را 4 مگابایت حافظه Cache و 1 ترابایت HDD تکمیل می‌کند. از دیگر مشخصات این لپ تاپ ایسوس می‌توان به اسپیکر SonicMaster، باتری 37 وات ساعت، پورت Type C و وزن 1.6 کیلوگرمی اشاره کرد.

4-اچ پی مدل G7

معرفی ۱۰ لپ تاپ دانشجویی تا سقف ۱۰ میلیون تومان +جزئیات

ظاهر شیک در کنار طراحی جمع و جور و راحت، باعث شده تا این مدل یکی از بهترین و راحت‌ترین مدل‌های 10 میلیون تومانی باشد. خیلی خوب و استاندارد طراحی شده و برای کار کردن و انجام امور روزانه خیلی مناسب است. صفحه‌کلید و تاچ‌پد دستگاه هم خیلی عالی کار می‌کنن و انگشتای دست خیلی خوب روی دکمه‌ها قرار میگیرند.

صفحه‌نمایش 15.6 اینچی استفاده شده، میتونه کیفیت HD رو ارائه بده که کیفیت تصویر خیلی خوبی داره و همه چی را خیلی خوب و واضح نشان میدهد. همچنین پردازنده مرکزی Core i3 1005G1 اینتل کار شده توی اچ پی جی 7، کارایی خیلی خوبی داره و به پای قیمتی که دارید برای لپ تاپ پرداخت می‌کنید، کارایی خیلی خوبی دارد و میتونه برنامه‌های خیلی خوبی رو اجرا کند.

5-آیدیاپد 3 مدل 15IML05

معرفی ۱۰ لپ تاپ دانشجویی تا سقف ۱۰ میلیون تومان +جزئیات

این مدل 10 میلیون تومانی، طراحی باریک و سبکی داره. همه چی خوب و استاندارد طراحی شده و استفاده کردن و حمل کردن دستگاه، خیلی آسون و راحته. یه صفحه‌کلید مناسب با طراحی ارگونومیک و یه تاچ‌پد بزرگ با پشتیبانی از فرمان‌های چند لمسی داره. این مدل از درگاه‌های ورودی USB، وای‌فای و بلوتوث پشتیبانی می‌کنه و بهتون اجازه میده که سایر لوازم جانبی رو خیلی راحت بهش وصل کنید.

 لنوو از یه نمایشگر 15.6 اینچی TFT استفاده کرده که کیفیت فول‌اچ‌دی رو با وضوح بالا و دقت رنگ خیلی خوبی نمایش میده. صفحه‌نمایش برای فیلم دیدن خیلی عالیه و میتونید فیلم‌های مورد علاقتون رو با لذت نگاه کنید. از تراشه مرکزی Core i3 10110U اینتل در کنار پردازنده گرافیکی Integrated اینتل استفاده شده که باهم میتونن برنامه و بازی‌های زیادی رو اجرا کنند.

لپ تاپ، کاربری عمومی داره و نمیتونه بازی‌های حرفه‌ای و برنامه‌های سنگین رو به راحتی اجرا کنه. برای ذخیره فایل‌هاتون 1 ترابایت حافظه هاردیسک در اختیار دارید و میتونید حجم زیادی از اطلاعات رو ذخیره داشته باشید.

6-ایدیاپد ۳ مدل CLE4020

معرفی ۱۰ لپ تاپ دانشجویی تا سقف ۱۰ میلیون تومان +جزئیات

نمایشگر ۱۴ اینچی آن وضوح Full HD داشته و به روکش ضد بازتاب مجهز شده که برای تماشای فیلم و ویدیو بسیار ایده‌آل است. همچنین باتری ۴۵ وات ساعتی آن به واسطه ظرفیت بالا و سخت افزار کم مصرف شارژدهی بسیار طولانی دارد.

سخت افزار این دستگاه هم با مدل‌های قبلی فرقی ندارد و شامل همان پردازنده سلرون است. لنوو برای این مدل ۴ گیگابایت حافظه رم در نظر گرفته است.

7-لنوو Ideapad 3 QE

معرفی ۱۰ لپ تاپ دانشجویی تا سقف ۱۰ میلیون تومان +جزئیات

این لپ‌تاپ یک صفحه نمایش مات با رزولوشن 1366 در 768 و ابعاد 14 اینچی دارد که توانایی باز شدن 180 درجه‌ای را نیز دارد. در بخش پردازنده این لپ‌تاپ از پردازنده اینتل، سری سلرون 4020N با فرکانس 1.1 تا 2.8 گیگاهرتز استفاده شده که به همراه آن پردازنده گرافیکی UHD 600 کار می‌کند. برای این دو پردازنده، 4 گیگابایت رم از نسل DDR4 قرار گرفته است.

برای بخش حافظه داخلی لپ‌تاپ یک هارد 1 ترابایتی به همراه 256 گیگابایت SSD قرار گرفته تا بخش حافظه، تبدیل به یکی از نقاط قوت آن شود. یک درگاه نسل 2 و دو درگاه نسل 3 برای USB قرار گرفته که تنوع تقریبا کمی محسوب می‌شود.

وظیفه شارژدهی این لپ‌تاپ به یک باتری دو سلولی سپرده شده است که نهایتا توان شارژدهی تا 4 ساعت را دارا بوده تا یک نقطه ضعف مهم برای این لپ‌تاپ را رقم زده باشد. دیگر نقطه ضعف این لپ‌تاپ نبود درایو نوری در آن است. ابعاد این لپ‌تاپ مخصوص، ضخامت کم آن به همراه وزن سبکی که دارد، باعث راحتی استفاده از آن شده است.

8-لنوو IdeaPad 1 – 11ADA05

معرفی ۱۰ لپ تاپ دانشجویی تا سقف ۱۰ میلیون تومان +جزئیات

این لپ‌تاپ را می‌توان تقریبا یک تبلت دانست، چرا که ابعاد بسیار کوچک و وزن کمی دارد، این کار باعث شده تا یکی از بهترین گزینه‌ها برای حمل و نقل به حساب آید.  لپ‌تاپ لنوو IdeaPad 1 – A یک نمایشگر 11.6 اینچی نوع TFT LED-backlit LCD با رزولوشن 1366 در 768 دارد. ضخامت بسیار کم 19.9 میلی‌متری آن باعث شده تا شاهد درایو نوری در این لپ‌تاپ نباشیم. وزن این لپ‌تاپ تنها 1.2 کیلوگرم است که عدد بسیار پایینی برای لپ‌تاپ هست.

حافظه این لپ‌تاپ هم نقطه قوت آن است و هم نقطه ضعف آن. این لپ‌تاپ از 128 گیگابایت حافظه SSD استفاده می‌کند و نکته منفی این است که هارد دیگری نداشته و فقط این مقدار حافظه SSD موجود است که 128 گیگابایت عدد بسیار کمی برای استفاده به حساب می‌آید. پردازنده این لپ‌تاپ، ای‌ام‌دی 3050E بوده که از پردازنده سلرون N4020 اینتل بهتر است.

باتری لپ‌تاپ لنوو IdeaPad 1 11ADA05 دو سلولی بوده و تا 5 ساعت شارژده دارد، نکته مثبت این باتری، پشتیبانی از شارژ سریع است که به شما اجازه می‌دهد در یک ساعت 80 درصد از آن را شارژ کنید. برای درگاه‌های ارتباطی این لپ‌تاپ دو درگاه نسل 3.2 تعبیه شده که سرعت خوبی را برای شما به ارمغان می‌آورد اما تعداد آن کم است. این محصول از لنوو یکی از گزینه‌های خوب و ارزان قیمت در لیست بهترین لپ تاپ تا 10 میلیون تومان است و خرید آن به دانشجویان نیز پیشنهاد می‌شود.

9-ایدیاپد L3

معرفی ۱۰ لپ تاپ دانشجویی تا سقف ۱۰ میلیون تومان +جزئیات

در نهایت نوبت به یکی دیگر از اعضای خانواده لنوو می‌رسد. ایدیاپد L3 به پردازنده قوی‌تر سلرون 6305 مجهز شده و با رم ۴ گیگابایتی DDR4 بدستتان می‌رسد؛ ترکیبی که تضمین کننده توان سخت‌افزاری برای وبگردی و کار با برنامه‌های آفیس و حتی برنامه‌های کمی سنگین‌تر مثل فتوشاپ است.

علاوه بر این نمایشگر ۱۵.۶ اینچی با رزولوشن FULL HD و روکش ضد انعکاس محتوا را با کیفیت بالا نمایش داده و مانع از خستگی سریع چشمتان خواهد شد.

10-لنوو مدل IdeaPad 3-SB

معرفی ۱۰ لپ تاپ دانشجویی تا سقف ۱۰ میلیون تومان +جزئیات

به آخرین لپ تاپ لیست می‌رسیم که ساخت برند لنوو است و وزنی 1.85 کیلوگرمی دارد. این لپ تاپ پنلی 15.6 اینچی با فناوری TN و رزولوشن HD دارد و پنل از نوع مات است. در حقیقت ترجیح می‌دادیم رزولوشن FHD باشد تا ارزش خرید لپ تاپ بیشتر شود اما لنوو ترجیح داده از پنل HD بهره ببرد.

این دستگاه از پردازنده مرکزی AMD E3020 با نهایت فرکانس 2.8 گیگاهرتز استفاده می‌کند و خبری از کارت گرافیکی مجزا نیست و AMD RX VEGA 3 وظیفه پردازش‌های گرافیکی را عهده دار است. 4 گیگابایت حافظه رم DDR4 طبق انتظار این مجموعه را کامل می‌کند.

لنوو خوشبختانه برای ذخیره سازی اطلاعات از حافظه هیبریدی استفاده کرده است. این یعنی این محصول 1 ترابایت حافظه HDD و 256 گیگابایت حافظه SSD دارد تا هم فضای زیادی برای ذخیره اطلاعات داشته باشد هم به لطف SSD بتواند کارهای مختلف را با سرعت بیشتری انجام دهد.
از دیگر مشخصات این لپ تاپ لنوو می‌توان به باتری 35 وات ساعت، صفحه نمایش مات و 4 مگابایت حافظه Cache اشاره کرد.

گزارش از شکوفه راشدی

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
خبر جدید وزیر صمت درباره واردات خودرو
فرآیند برنامه ریزی طرح محور در چشم انداز امید بخش آموزش و پرورش
چرا نوعثمانی‌های ترک از فلسطین حمایت می‌کنند؟
مهدی طارمی به اینتر پیوست
وعده یحیی گل محمدی به تبریزی‌ها
سلاخی مرد جوان در چاقوکشی زن و شوهری
وزارت کار: تورم و حقوق کارگران به یک اندازه افزایش یافته است
چیزهایی که باید والدین کنکوری‌ها این روزها بدانند
مذاکرات برای مبادله اسرا با حماس به بن‌بست رسید؟
حمله بلاروس به اوکراین؟
یک ایرانی از کشتی المپیک کنار گذاشته شد
سرمربی سپاهان چگونه مسلمان شد؟
سامانه بارشی جدید از غرب وارد ایران می‌شود
موتور ایرانی برای خودروی ایرانی
اتوبوس گشت ارشاد در دانشگاه صنعتی شریف! +عکس
ژوزه مورایس مسلمان شد +فیلم
چرا دانشجویان آمریکایی خشمگین هستند؟ +فیلم
تعطیلی شنبه یا پنج‌شنبه؟
شیوه عجیب برخورد پلیس آمریکا با معترضین! +فیلم
آخرین وضعیت کیفیت هوای تهران
چطور یک روزه گواهینامه موتورسیکلت بگیریم؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top