تاریخ انتشار: دوشنبه 1401/09/28 - 15:25
کد خبر: 454464

نامه بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان به دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی

نامه بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان به دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان با ارسال نامه‌ای از حجت‌الاسلام عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی دعوت کرد تا پاسخگوی سوالات دانشجویان در خصوص نحوه اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش باشد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان با ارسال نامه‌ای از حجت‌الاسلام عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی دعوت کرد تا پاسخگوی سوالات دانشجویان در خصوص نحوه اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش باشد.

متن کامل نامه به شرح ذیل است:

بسمه تعالی

«می‌توان به کمک پایه‌های فکری انقلاب و جوانان فعال، آن فرهنگ و روحیه انقلابی را بار دیگر تجدید کرد و یک حرکت عظیم فرهنگی بوجود آورد. شورا باید برای تحقق این موضوع، فکر و کار و برنامه‌ریزی کند.»

مقام معظم رهبری

جناب آقای عاملی دبیر محترم شورای عالی انقلاب فرهنگی

با سلام و احترام

با نظر به نقش و اثر بی بدیل معلمان در عرصه ای به گستره تعلیم و تربیت فرزندان ایران، سالیان دراز است که پرچمداری عرصه فرهنگسازی در دستگاه آموزش و پرورش، در حوزه تصمیم گیری و ارائه نظر، از بنیانگذاران تمدن نوین اسلامی و علمداران سپاه پیشرفت کشور، دریغ گشته و به چندین مجموعه و ساختارِ به دور از فهم مسئله، واگذار گردیده که همین چند وجهی بودن تصمیمات و تضارب آرائی که محتمل است، موجب توقف پیشروی ها در این حوزه میگردد.

تکثیر نگرش هایی که جز کم اثر انگاشته شدن مقام معلم در امور سیاست گذاری و به تبع آن، کاهش سطح درگیری و تعاملات نهاد های تصمیم ساز با لایه تصمیم گیر و حلقات اولیه، اساساً آورده دیگری ندارد؛ موجب تصویب لوایح و وضع قوانینی به دور از اقبال جامعه و همراهی بدنه میشود. نمونه عینیت یافته این اتفاق، در مصوبه حذف کنکور عمومی، بدون هم اندیشی و دخیل دانستن اندیشه صف قابل مشاهده بود. گویی تمام تصمیمات، باید پشت درب های بسته شورایی متشکل از یک جمع نخبگانی و به دور از ادبیات و نا آشنا به فهم معیار جامعه، اتخاذ و جهت اجرایی سازی به دور ترین نقاط کشور ابلاغ گردد.

الگو ها و ایده های حل مسئله ای که از شورای عالی انقلاب فرهنگی میجوشد، در غالب مواقع، ناظر به واقعیات جامعه طرح نشده و عدم همراهی بدنه را در ادامه روند، در برخواهد داشت. درست به مانند همان شکافی که مانع از تحقق اهداف متعالی سندتحول بنیادین آموزش و پرورش و مغفول ماندن تاکیدات صریح امام جامعه گشت.

رویدادهای اخیر کشور موجب شد تا نظام آموزش و پرورش کشور با نگاهی به گذشته خود، به دنبال پیشبرد هرچه بهتر اهداف عالی انقلاب اسلامی و اعمال اصلاحات خرد و کلان و تحولات مبنایی در این نظام آموزشی باشد.

نظام آموزشی رسمی عمومی کشور نیز جهت فعلیت بخشی به امر پرورش و تربیت، مستلزم اجرایی سازی سند تحولی ست که چندین سال است رسالت خود را روی زمین نهاده و علی رغم تاکید هر ساله مقام معظم رهبری، مورد غفلت و اهمال مسئولین امر قرار میگیرد. اثرات سوءِ این ترک فعل، در مسئله تربیت معلم تراز و اشاعه نگاهی منحصر در تامین نیروی انسانی به این فرایند، بدون توجه به کیفیت بخشی به دریچه های جذب مطلوب از طریق دانشگاه ماموریت محور فرهنگیان، قابل ملاحظه است.

این شورا به عنوان نهاد سیاست گذار و نظارتی، تا چه میزان برای اجرایی سازی این سند اهتمام ورزیده است؟ آیا آموزش و پرورش در خصوص تمهید مقدمات اجرای سند تحول مورد پرسش قرار میگیرد ؟ آیا شورای عالی انقلاب فرهنگی که رسالت گسترش فرهنگ اسلامی و تقویت ارکان فرهنگی کشور را بر دوش می کشد، از سرمایه های فرهنگی جامعه در فرایند های تصمیم سازی استفاده میکند؟

ناظر به نکات فوق و لزوم پاسخگویی مسئولین مربوطه، شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی ‌دانشگاه فرهنگیان از شما دعوت می نمایند به منظور گفتگو و طرح مسئله در حوزه های قابل بحث، در میان اعضای این شورا حضور به عمل آورید.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
برگزاری اولین جلسه هیات اجرایی موقت فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس دوازدهم +اسامی اعضا
رستمی: ایران اسلامی به حاکمیت عقل و عدل در جهان نزدیک شده است
اعتراف تازه رسانه‌های رسمی رژیم صهیونیستی درباره حمله ایران
۵ تکنیک [تست شده] برای تمیز کردن کیف چرم طبیعی و مصنوعی
سرمربی پرسپولیس جایگزین حمید مطهری در تیم ملی ؟
معلم‌های سلبریتی که نمی‌شناسید! +فیلم
کلاهبرداری اینترنتی خودش را خواننده سرشناس جا زد
دریافت هرگونه هدیه از سوی کارمندان دولت ممنوع
حادثه در ایستگاه راه‌آهن اهواز/ ۴ نفر مصدوم شدند
واکنش وزیر کشور به گزارش ادعایی درباره مرگ نیکا شاکرمی
افت ۳ هزار و ۹۰۲ واحدی شاخص بورس در روز پایانی هفته
بیکاران به زودی از طریق سامانه‌ای شناسایی می‌شوند
طالبان حق‌آبه هیرمند را رهاسازی کرد
اعلام جرم دادستانی علیه برخی فعالان رسانه‌ای درباره پرونده نیکا شاکرمی + جزئیات
دیدار تیم ملی والیبال دانش‌آموزی ایران با رهبر انقلاب +عکس
جزییاتی جدید از پرونده بابک زنجانی
بسته ویژه اینترنت رایگان برای معلمان
واکنش رهبرانقلاب به خیزش دانشجویی در جهان +فیلم
یحیی گل‌محمدی رفت تا فصل بعد؟
رهبر انقلاب: الگوهای جامعه معلمین باید به‌ عنوان قهرمان معرفی شوند +فیلم
۷ جاذبه دیدنی که شما را به سبزوار می‌کشاند
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top