تاریخ انتشار: سه شنبه 1401/09/29 - 23:43
کد خبر: 454718

فتح بازار‌های جدید با ارتقای کیفیت لوازم خانگی برای

فتح بازار‌های جدید با ارتقای کیفیت لوازم خانگی برای

محسن شکراللهی مدیرکل دفتر صنایع لوازم‌خانگی وزارت صمت با اشاره به مزیت‌های برگزاری نمایشگاه لوازم خانگی، گفت: یکی از مزیت‌های نمایشگاه لوازم خانگی، فرصت تعامل و گفتگو‌های دوجانبه و چندجانبه بین صنعتگران و اشتراک‌گذاری تجربه‌های موفق و همچنین تجارب ناموفق صنعتگران در طی سال‌های اخیر است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از دانشجو، محسن شکراللهی مدیرکل دفتر صنایع لوازم‌خانگی وزارت صمت با اشاره به مزیت‌های برگزاری نمایشگاه لوازم خانگی، گفت: یکی از مزیت‌های نمایشگاه لوازم خانگی، فرصت تعامل و گفتگو‌های دوجانبه و چندجانبه بین صنعتگران و اشتراک‌گذاری تجربه‌های موفق و همچنین تجارب ناموفق صنعتگران در طی سال‌های اخیر است.

این گفتگو‌ها موجب می‌شود که محیط هم افزا کننده برای پیشبرد عمومی صنعت در حوزه‌های مختلف شکل بگیرد و آسیب شناسی روش‌های تأمین، تولید و فروش و بازاریابی، و همچنین آسیب‌ها و خلأ‌های سیاست‌گذاری‌ها، تنظیم گری و اقدامات مختلف در پروژه‌های اجرایی مورد بررسی و ارزیابی کارشناسان قرار گیرد.

وی افزود: این نمایشگاه می‌تواند به یادگیری‌های جدید در روش‌های تولید و فروش و صادرات کمک کند به طوری که امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند خلق فرصت چرخه یادگیری در کشور هستیم و برنامه‌ریزی کلان کشور باید از استراتژی جایگزینی واردات به سمت استراتژی توسعه صادرات حرکت کند و این مهم نیازمند گفتگوی بیشتر حول تحول و پیشرفت صنعت و اتخاذ رویکرد همکاری‌های مشترک و ارتقای دانش فنی در سرلوحه برنامه ریزی‌ها است.

این مقام مسئول داشت: ما به دنبال بازار تصادفی و صادرات به صورت تصادفی نیستیم بلکه باید به دنبال بازارسازی و نفوذ در بازار‌ها و ثبات حضور خود در بازار‌های منطقه باشیم و مزیت‌های نسبی خود را تقویت کنیم و به خصوص مزیت‌های ایران در ارتباط با بازار‌های منطقه تقویت شود.

مدیرکل دفتر صنایع لوازم‌خانگی و اداری وزارت صنعت، معدن و تجارت بیان داشت: از نگاه وزارت صمت، صنایع لوازم خانگی صنایع زیستی و مرتبط با معیشت مردم، رفاه خانوار و متن زندگی در جامعه است و هر نوع توسعه، پیشرفت و تحول در سطوح این صنعت، در نهایت موجب بهبود و ارتقای سطح زندگی مردم، قدرت خرید و رفاه خانوار‌ها می‌شود و مردم می‌توانند محصولات مورد نظر را خریداری کنند و محصولات کیفی و با شاخص‌های مختلف را در بازار مشاهده کنند و براین اساس، برخورداری صنعت لوازم خانگی از تنوع محصول و قیمت‌ها و کیفیت مناسب، موجب می‌شود تا خانوار ایرانی از امکانات و رفاه عمومی متناسب برخوردار شود. همچنین در بازار‌های خارجی و منطقه نیز، محصولات با کیفیت ایرانی مورد استقبال مردم کشور‌های مختلف قرار می‌گیرد.

وی افزود: از این رو ما با یک نگاه راهبردی و اجتماعی به صنعت لوازم داریم و ارتقای کیفی صنعت لوازم خانگی، منجر به جلب رضایت مردم، تقویت سرمایه اجتماعی و حمایت از تولید ملی می‌شود و برعکس آن، در صورتی که به کیفیت در لوازم خانگی توجه نکنیم موجب از دست رفتن فرصت‌ها و سرمایه‌های اجتماعی خواهد شد.

شکراللهی بیان داشت: لذا حرکت صنعت لوازم خانگی باید در لبه دانش و فناوری برای تامین رضایت مصرف کننده، خانوار ایرانی، و بازار داخلی باشد و همچنین منجر به حضور پررنگ در بازار منطقه‌ای شود، زیرا بهبود رضایت مردم و افزایش کیفیت راهی جز شتاب صادرات لوازم خانگی و ایجاد تحول در تولید ندارد و در صورتی که صنایع و شرکت‌های ایرانی بتوانند صادرات به کشور‌های منطقه داشته باشند در آن صورت از مقیاس تولید مناسب و به صرفه اقتصادی استفاده خواهند کرد و تولید باکیفیت افزایش خواهد یافت.

مدیرکل دفتر صنایع لوازم‌خانگی و اداری وزارت صنعت، معدن و تجارت بیان داشت: بدون تحقیق و توسعه، طراحی مناسب، تنوع محصول و تولید عالی نمی‌توان انتظار کالای با کیفیت را داشت؛ لذا باید تولید کنندگان تشویق شوند که در کنار افزایش کیفیت صادرات خود را نیز فزایش دهند تا تیراژ تولید بیشتر شود و از این طریق امکان توسعه محصولات و بهبود کیفیت را شاهد باشیم. زیرا با تیراژ اندک و بازار کوچک نمی‌توان انتظار تولید محصولات با کیفیت بالا را داشت.

شکراللهی گفت: مردم و مصرف کنندگان چه در بازار منطقه و چه در بازار داخلی محصولات باکیفیت را می‌شناسند و محصولات با کیفیت و برند‌های معتبر را حمایت می‌کنند بر این اساس در نظر داریم که با مشارکت خانوار‌های ایرانی و توسعه خدمات پس از فروش در کشور‌های هدف نسبت به بهبود بهره وری صنایع لوازم خانگی و تشویق برند‌های معتبر و تنوع محصولات و شرکت‌هایی که کالای با کیفیت و با قیمت مناسب ارائه می‌دهند، اقدام کرده و با رتبه بندی فعالین صنعت و نام‌ها و نشان‌های مطرح در صنعت لوازم خانگی بهبود کیفیت و رضایت مردم را افزایش دهیم.

وی اظهار داشت: تولید کننده، مصرف کننده و فروشنده همه ما هم سرنوشت هستیم و یک خانواده هستیم و مصرف کنندگان با حمایت از تولید کننده داخلی و تولید کننده با کسب رضایت مصرف کننده بازی دو سر برد را رقم می‌زنند. تعامل دو طرفه مصرف کننده و تولید کننده باعث کارآمدی و بهره وری بالاتر صنعت خواهد بود.

شکراللهی با اشاره به برنامه‌های وزارت صمت گفت: وزارت صمت و دفتر تخصصی لوازم خانگی وزارت صنعت، معدن و تجارت، به دنبال تحول در حوزه‌های مختلف صنعت لوازم خانگی است و برنامه‌های مشخصی را برای تحقق آن در نظر دارد تا روش‌های جدید در تولید، تامین مالی، فروش و خدمات پس از فروش در همه زمینه‌ها ارتقایابد.

این مقام بیان داشت: با کمک خود تولیدکنندگان، باید از بازی‌های کوچک و واگرا فاصله گرفته و به سمت بازی‌های بزرگ و همگرا حرکت کنیم.

وی افزود: امروزه برای اینکه فرصت‌ها را از دست ندهیم توأمان چرخه یادگیری و برنامه‌ریزی را برای بازار سازی باید انجام دهیم و محصولات ساخت ایران را باید به بازار‌های منطقه و سایر نقاط جهان معرفی کنیم.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
نامه‌ای شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی فارس خطاب به دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا و اروپا
دیر پدری و دیر مادری؛ خطر گسست نسلی!
کلاهبرداری از مردم با ادعای صدور «کارت هوشمند بیمه سلامت»
یمن به عنوان مهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب
طوفانی که پرده از چهره غرب کنار زد
برگزاری تجمع دانشگاه تهران در حمایت از دانشجویان آمریکایی
تمدید ثبت‌نام و ویرایش آزمون استخدامی فرزندان ایثارگران
حمایت بسیج اساتید از دانشگاهیان جهان علیه رژیم صهیونیستی
دانشگاه حضرت معصومه(س) باید به عنوان یک هویت مستقل بماند
اینفوگرافیک/ قوانین جدید دریافت گواهینامه در سال ۱۴۰۳
دانشگاه امیرکبیر حرکت شجاعانه دانشگاهیان آمریکا و اروپا در حمایت از مردم غزه را ستود
نگرانی شدید تل‌آویو از همکاری‌های دفاعی ایران و روسیه
تصویر متفاوت از اعتراضات دانشجویی آمریکا
بازداشت‌ها در جنبش دانشجویی حامی فلسطین به روایت آمار
سرقت با شگرد تعویض کارت بانکی در مترو
پیام آیت‌الله مکارم خطاب به سردار رادان درباره «طرح نور»
سفر برنامه‌ریزی‌شده «اردوغان» به آمریکا لغو شد
ورزشکاران زن ایرانی افتخار آفریدند
اکثر آمریکایی‌ها به نتانیاهو اعتماد ندارند
دستگیری عامل تیرندازی در منطقه فرحزاد
عمره‌گزاران ایرانی احرام پوشیدند
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top