تاریخ انتشار: چهارشنبه 1401/09/30 - 08:57
کد خبر: 454734

بیمه پژوهش با همکاری بیمه مرکزی تدوین می‌شود

بیمه پژوهش با همکاری بیمه مرکزی تدوین می‌شود

مدیر کل پشتیبانی امور فنآوری و نوآوری وزارت علوم: دستورالعمل بیمه پژوهش و فناوری با هدف پوشش بیمه‌ای برای فعالیت‌های پژوهشی، فناوری و نوآوری و با هدف کاهش خطر (ریسک) سرمایه‌گذاری تدوین خواهد شد

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، درباره آخرین وضعیت ایجاد بیمه فعالیت های پژوهشی و فناوری توضیح داد و گفت: در راستای تدوین دستورالعمل ماده ۱۷ آیین‌نامه حمایت از تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین در خصوص تدوین دستورالعمل بیمه پژوهش، فناوری و نوآوری جلسه ای با حضور معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم تحقیقات و فناوری و معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی و مدیران زیربط در وزارت عتف تشکیل شد.

مدیر کل پشتیبانی امور فنآوری و نوآوری وزارت علوم افزود: دستورالعمل بیمه پژوهش و فناوری با هدف پوشش بیمه‌ای برای فعالیت‌های پژوهشی، فناوری و نوآوری و با هدف کاهش خطر (ریسک) سرمایه‌گذاری تدوین خواهد شد.

رضایی فر سازوکار لازم به منظور تدوین دستورالعمل بیمه پژوهش، فناوری و نوآوری در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت. با توجه به تنوع قراردادها و فعالیت‌های موجود در حوزه پژوهش و فناوری، در طی یک فرآیند، جمع آوری اطلاعات و اخذ نظر از پارک‌ های علم و فناوری سراسر کشور، گزارشی شامل آمار تنوع فناوری‌های توسعه یافته در پارک‌ها به صورت گروه بندی به همراه تعداد، تنوع و ریسک سرمایه‌گذاری پیش بینی شده برای هر گروه به بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران ارسال شد و در طی یک جلسه کارشناسی گزارش تهیه شده تشریح شد.

وی در ادامه بیان کرد: در حال حاضر بیمه مرکزی در حال بررسی نکات و الزامات فنی بیمه ای از قبیل نحوه کارشناسی، نحوه برآورد پرداخت خسارت، نحوه ارزش‌گذاری و دیگر مباحث لازم برای تدوین آیین نامه است و نهایتا مقرر شده است اقدامات طرفین در یک کمیته مشترک ویژه مورد بررسی نهایی قرار گرفته و دستورالعمل نهایی تایید شود

پیش از این محمد علی زلفی‌گل گفته بود نداشتن بیمه پژوهش یکی چالش‌های حوزه پژوهشی است و نبود آن را این امر به توسعه پژوهش در کشور آسیب خواهد زد.

وی در این باره این توضیح را داده بود که وقتی قراردادی میان دانشگاهیان و صنعت منعقد شود و به یکباره یکی از طرفین به هر دلیلی از ادامه کار منصرف می‌شوند، تکلیف قراردادها مشخص نیست؛ از این رو نیاز داریم طرح‌های پژوهشی بیمه شوند تا اگر یکی از طرفین نتوانستند ادامه دهند، آن پژوهش حتما به نتیجه برسد.

وزیر علوم همچنین تاکید کرده بود که در خصوص بیمه پژوهش و بحث مالکیت فکری باید اقداماتی صورت گیرد و در صورت لزوم لایحه‌ای به مجلس بفرستیم.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
دانشگاه امیرکبیر حرکت شجاعانه دانشگاهیان آمریکا و اروپا در حمایت از مردم غزه را ستود
نگرانی شدید تل‌آویو از همکاری‌های دفاعی ایران و روسیه
تصویر متفاوت از اعتراضات دانشجویی آمریکا
بازداشت‌ها در جنبش دانشجویی حامی فلسطین به روایت آمار
سرقت با شگرد تعویض کارت بانکی در مترو
پیام آیت‌الله مکارم خطاب به سردار رادان درباره «طرح نور»
سفر برنامه‌ریزی‌شده «اردوغان» به آمریکا لغو شد
ورزشکاران زن ایرانی افتخار آفریدند
اکثر آمریکایی‌ها به نتانیاهو اعتماد ندارند
دستگیری عامل تیرندازی در منطقه فرحزاد
عمره‌گزاران ایرانی احرام پوشیدند
بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم
قهرمان سابق جودوی آسیا درگذشت
طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد
اینجا دانشگاه است
حواشی جدید سریال «پایتخت»
ورود پلیس ضد شورش برای متفرق کردن دانشجویان در پاریس +فیلم
رئیسی: تحریم‌ ایران به نتیجه نخواهد رسید
مهلت انتخاب رشته دکتری امروز به پایان می‌رسد
داستانی از نجات یک کسب و کار با پنل پیامکی
بازی‌های بلاک‌چینی: گالا (Gala) پیشگام سرگرمی‌های آینده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top