تاریخ انتشار: پنجشنبه 1401/10/01 - 09:46
کد خبر: 454874

عاملین تعرض و تجاوز به بانوان در شیراز اعدام شد

عاملین تعرض و تجاوز به بانوان در شیراز اعدام شد

رئیس کل دادگستری فارس گفت: عاملین تعرض و تجاوز به بانوان در پارک دراک، جاده صدرا و اکبرآباد شیراز که مهرماه سال گذشته شناسایی و بازداشت شده بودند، صبح پنجشنبه اول دی در زندان عادل‌آباد شیراز به دار مجازات آویخته شدند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، رئیس کل دادگستری فارس گفت: عاملین تعرض و تجاوز به بانوان در پارک دراک، جاده صدرا و اکبرآباد شیراز که مهرماه سال گذشته شناسایی و بازداشت شده بودند، صبح پنجشنبه اول دی در زندان عادل‌آباد شیراز به دار مجازات آویخته شدند.

حجت الاسلام سید کاظم موسوی با اشاره به اینکه رأی بدوی و صدور حکم اعدام ۳ متجاوز به عنف پس از رسیدگی در تیرماه امسال در شعبه اول دادگاه کیفری یک استان فارس صادر شد، به خبرنگاران گفت: این پرونده در ادامه روند دادرسی و پس از اعتراض محکومان در دیوان عالی کشور نیز بررسی و تأیید شد.

وی ادامه داد: این ۳ متجاوز به عنف سال گذشته به صورت مسلحانه در تفرجگاه دراک و جاده‌های صدرا و اکبرآباد شیراز با سلاح سرد اقدام به سرقت مسلحانه و تعرض و تجاوز به عنف نسبت به تعدادی از بانوان کرده بودند.

موسوی افزود: پس از شکایت تعدادی از خانواده‌ها در خصوص تعرض تعدادی افراد ناشناس در تفرجگاه دراک موضوع در دستور کار ویژه بازپرس ویژه دادسرای جنایی دادسرای شیراز قرار گرفت و عوامل این اقدام غیرانسانی پس از شناسایی طی چند عملیات ضربتی و درگیری مسلحانه دستگیری شدند.

وی ادامه داد: تعدادی از بانوان شاکی و همچنین نزدیکان آنان در جریان اقدام مجرمانه، خشن و غیر انسانی این افراد به شدت دچار آلام روحی و روانی شده یا در بیمارستان بستری شدند.

موسوی گفت: دستگاه قضائی با آرا قاطع خود و مدافعین امنیت مردم در فراجا و دستگاه‌های امنیتی با برقراری نظم و امنیت و برخورد قانونی با مجرمان، همواره به صورت عملی و در میدان از جان و مال و ناموس مردم دفاع می‌کنند.

وی با بیان اینکه پرونده مذکور از پرونده‌های مهم استان بود که در دبیرخانه پرونده‌های مهم استان مورد رصد مدیریتی قرار داشت و در کمترین زمان ممکن با دقت کامل و مطابق تشریفات قانونی رسیدگی و منجر به صدور حکم و اجرای مجازات شد، افزود: افرادی که افکار شیطانی مشابهی را در سر می‌پرورانند از عاقبت شوم و مجازات سخت این مجرمان درس عبرت بگیرند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
غوغای طوفان فلسطین در دانشگاه‌‍‌های آمریکا؛ چرا واشنگتن نگران حمایت از فلسطین هستند؟
حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره
عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد
مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
بیش از ۳۰۰ جنازه از گورهای جمعی در غزه پیدا شده
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
اگر اسرائیل به رفح حمله کند فلسطینی ها به خواسته ۷۰ سال خود می‌رسند
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
استخوان‌ها هنوز شهادت می‌دهند!
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top