تاریخ انتشار: پنجشنبه 1401/10/15 - 14:33
کد خبر: 456524

رئیس فدراسیون فوتبال گفت:

به دنبال این هستیم تا تماشاگران به ورزشگاه بیایند

به دنبال این هستیم  تا تماشاگران به ورزشگاه بیایند

تاج:هر مربی ایرانی به تیم ملی بیاید، ایثار می‌کند.انتخاب سرمربی امیدها جز اولیویت‌های ماست.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، مهدی تاج،رئیس فدراسیون فوتبال که امروز به همراه احمدرضابراتی و طهورث حیدری، اعضا هیات رئیسه فدراسیون فوتبال در مجمع هیات فوتبال خوزستان حضور یافته بود، در این نشست عنوان کرد: از اعضا محترم مجمع،حاضران در نشست،اصحاب رسانه و هیات فوتبال تقدیر و تشکر دارم.از مدیرکل محترم و بزرگوار ورزش و جوانان هم تشکر می کنم که در مجمع حضور یافتند.در حوزه ورزش،مرکز اصلی مدیرکل ورزش و جوانان است.همه ما در مجموع مکلف هستیم با ادارات کل ورزش و جوانان در سرتاسر کشور همکاری کنیم.این یک رویه است و فقط مربوط به خوزستان نیست و به کل کشور برمی گردد.

وی ادامه داد:درباره خوزستان،این استان در حوزه فوتبال سه تیم لیگ برتری دارد.اگر ظرفیت ها اجازه می داد این استان می توانست یک لیگ با بهترین کیفیت داشته باشد.همچنین خوزستان تیم های لیگ یک،لیگ دو،فوتسال و ...دارد.سهم خوزستان در تیم های ملی ما هم فوق العاده زیاد است.این مفهومش این است که خوزستان با فوتبال آمیخته است.

رئیس فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد:بسیار خوشحالم در مجمع خوزستان حضور دارم.امیدوارم در این نشست درباره بهتر و بهتر شدن تصمیم بگیریم.هیات های فوتبال در سرتاسر کشور مسابقات متعددی را برگزار می کنند.ضمن اینکه امیدوارم به سرعت شرایط حضور تماشاگران در ورزشگاهها هم فراهم شود.بحث آلودگی هوا در این چند روز در تهران به شکلی بود که حتی برای برگزاری مسابقه هم دچار مشکل شدیم.حضور تماشاگران باعث نشاط بیشتر و بیشتر مسابقات می شود.

تاج افزود:قرار است جلسه ای با استاندار محترم خوزستان هم داشته باشیم.ما توقعاتی از استان داریم.حقیقتا برخی تیم های استان در مضیقه هستند و شاید در این جلسه بتوانیم روند خوبی را طی کنیم که کمبودها کاهش پیدا کند.البته فدراسیون فوتبال هم تکالیفی دارد که باید انجام دهد.همچنین هیات فوتبال خوزستان هم ضرورت دارد در این مسیر یاری رساند.خوزستان تیم های بسیاری خوبی در سطوح مختلف دارد اما مشکلاتی هم دارد که تلاش می کنیم با همکاری مدیرکل محترم اداره ورزش و جوانان،استاندار محترم و ... این مشکلات را به حداقل برسانیم.

وی اظهار داشت:خوزستان از محورهای اصلی فوتبال کشور است. از نظر من  خود این استان می‌تواند یک لیگ داشته باشد زیرا یک کشور در فوتبال است‌. سهم خوزستان در تیم‌های ملی فوق العاده زیاد است. سه تیم لیگ برتری، سه تیم دسته اولی و تیم‌هایی در دسته دو، فوتسال و فوتبال ساحلی دارد. خیلی از بازیکنان تیم ملی هم از این استان هستند‌. مجمع خوزستان به همین دلیل برای ما مهم است. امروز هم در خدمت حمید بنی‌تمیم، مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان و اعضای محترم مجمع بودیم. مجمع خوبی هم بود و همه صحبت کردند. احساس خوبی از برگزاری این مجمع دارم.

رئیس فدراسیون فوتبال عنوان کرد: در خوزستان مشکلاتی است. مثلا استقلال ملاثانی مشکل دارد. شب گذشته تا به خوزستان رسیدم، به این شهر رفتم و یک تا دو ساعت آن‌جا را دیدم. باید دنبال راه‌حل هایی برای حل مشکل استقلال ملاثانی و البته نفت مسجد باشیم. برای رفع مشکل این دو تیم باید تلاش بیشتری انجام بدهیم اما هود خوزستان اکنون فی البداهه یکی از پایگاه های اصلی فوتبال ما است.

تاج درباره اینکه جواد نکونام همیشه گزینه تیم ملی بود اما در مصاحبه اخیرش اسمی از وی به عنوان گزینه‌های سرمربیگری تیم ملی نبرد، پاسخ داد: از نزدیک در جربان کاپیتانی وی در تیم ملی، سرمربیگری‌اش در فولاد خوزستان و مربیگری در تیم ملی بودم. از بهترین و برجسته‌ترین مربیان حال حاضر فوتبال کشور است.

وی درمورد اینکه تکلیف سرمربی تیم ملی چه زمانی مشخص خواهد شد و حرف و حدیث‌های مطرح شده نسبت به انتخاب سرمربی داخلی یا خارجی، گفت:  همه این مجموعه‌ها گزینه تیم ملی هستند. اگر بخواهیم مربی داخلی انتخاب کنیم،  واقعیت همین گزینه‌هایی هستند که نام‌شان مطرح شده است. در شرایطی فعلی هر کدام هم به تیم ملی بیایند، ایثار می‌کنند.

رئیس فدراسیون فوتبال عنوان کرد: بحثی هم در مورد گزینه‌ خارجی در هیأت رئیسه مطرح شده است. اعضای هیأت رئیسه هم مجال خواسته‌ و با آن‌ها درمورد انتخاب سرمربی بحث کرده‌ایم. البته همه به این نتیجه رسیده‌اند درمورد انتخاب سرمربی تیم ملی بحث را به جلسات آینده بگذارند و بحث کلی انجام نشده است. انتخاب سرمربی تیم ملی، یکی از اولویت‌های فوتبال کشور است.

تاج ادامه داد: موازی با آن بحث تیم ملی امید را هم داریم که آن هم جز اولویت‌های حال حاضر ما است که باید انجام شود. به صورت جدی در حال مذاکره و بررسی هستیم و در یکی از جلسات آتی هیات رئیسه، سرمربی تیم ملی انتخاب خواهد شد. مسابقات تیم ملی جوانان در اسفند و نوجوانان نیز اردیبهشت  برگزار می‌شود. سال‌ها است در رده نوجوانان و جوانان عقب افتاده‌ایم . یک روزی همه این رده‌ها را در جام جهانی داشتیم. نوجوانان، جوانان، فوتسال، فوتبال ساحلی و بزرگسالان ما در جام جهانی شرکت می‌کردند.

وی تصریح کرد: اکنون در گروه سختی افتاده‌ایم. تیم جوانان ما در مسابقات قهرمانی آسیا در سید چهار قرار گرفته است. یعنی باید با سه تیم قوی‌تر از خودش بازی کند اما خیلی امیدوارم هر دو تیم با وجود قرار گرفتن در گروه‌های سخت برای جام جهانی انتخاب شوند.

رئیس فدراسیون فوتبال اضافه کرد: بیشترین سرمایه‌گزاری فدراسیون فوتبال هم روی این رده ها است. فکر می‌کنم مجموعه بازی‌های خوبی پیش رو داشته باشند و تصور می‌کنم به جام جهانی صعود کنیم.

تاج درمورد اینکه مطالبه جدی دختران خوزستانی داشتن تیم در لیگ برتر است و آن‌ها تا چه اندازه می‌توانند به این موضوع امیدوار بمانند، گفت: دختران خوزستانی همین الان در تیم‌های دیگر زیاد هستند. اکنون در خاتون بم، ملوان و ... بازیکنان زیادی خوزستانی هستند. این کار دست بنی تمیم را می‌بوسد تا با درایت او کمک شود و می‌توانیم یک تیم به نام هیات خوزستان یا هر اسم دیگری که صلاح می‌دانند در لیگ بانوان شرکت بدهند. باید این مجموعه راه بیفتد و روند تسریع شود. باید چراغ را روشن کنند تا یک تیم از خوزستان شرکت کند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
دانشگاه امیرکبیر حرکت شجاعانه دانشگاهیان آمریکا و اروپا در حمایت از مردم غزه را ستود
نگرانی شدید تل‌آویو از همکاری‌های دفاعی ایران و روسیه
تصویر متفاوت از اعتراضات دانشجویی آمریکا
بازداشت‌ها در جنبش دانشجویی حامی فلسطین به روایت آمار
سرقت با شگرد تعویض کارت بانکی در مترو
پیام آیت‌الله مکارم خطاب به سردار رادان درباره «طرح نور»
سفر برنامه‌ریزی‌شده «اردوغان» به آمریکا لغو شد
ورزشکاران زن ایرانی افتخار آفریدند
اکثر آمریکایی‌ها به نتانیاهو اعتماد ندارند
دستگیری عامل تیرندازی در منطقه فرحزاد
عمره‌گزاران ایرانی احرام پوشیدند
بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم
قهرمان سابق جودوی آسیا درگذشت
طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد
اینجا دانشگاه است
حواشی جدید سریال «پایتخت»
ورود پلیس ضد شورش برای متفرق کردن دانشجویان در پاریس +فیلم
رئیسی: تحریم‌ ایران به نتیجه نخواهد رسید
مهلت انتخاب رشته دکتری امروز به پایان می‌رسد
داستانی از نجات یک کسب و کار با پنل پیامکی
بازی‌های بلاک‌چینی: گالا (Gala) پیشگام سرگرمی‌های آینده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top