تاریخ انتشار: یکشنبه 1401/10/18 - 11:44
کد خبر: 456842

جامعه اسلامی دانشجویان در واکنش به اقدام نشریه فرانسوی:

جنگ با مقدسات پایانی جز نابودی دشمنان نخواهد داشت

 جنگ با مقدسات پایانی جز نابودی دشمنان نخواهد داشت

اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: اقدام شنیع و سخیف نشریه شارلی ابدو را به شدت محکوم کرده و قاطعانه اعلام می‌کنیم، جنگ با مقدسات مسلمانان پایانی جز نابودی و ذلت برای آنها نخواهد داشت.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در محکومیت توهین نشریه شارلی ابدو به مقدسات مسلمانان و مقام معظم رهبری تاکید کرد: اقدام شنیع و سخیف نشریه شارلی ابدو را به شدت محکوم کرده و قاطعانه اعلام می کنیم جنگ با مقدسات مسلمانان پایانی جز نابودی و ذلت برای آنها نخواهد داشت.

متن کامل بیانیه به شرح ذیل است:

وقتی نام مجله شارلی ابدو از ذهن ها میگذرد واژگانی چون توهین، تحقیر و افترا برای تمامی مسلمانان جهان تداعی می شود. این مجله که سابقه اهانت به رسول خدا (ص) و مقدسات مسلمانان را در کارنامه سیاه خود دارد، به تازگی نیز مسابقه‌ای با هدف نشر کاریکاتورهای موهن به رهبر معظم انقلاب برگزار کرده که انتقادات زیادی به این نشریه و همچنین سیاست دو گانه آزادی بیان در غرب به ویژه فرانسه وارد شده است. 

قبل از این جریان نیز این مجله فرانسوی در اقدامی شنیع دست به انتشار کاریکاتورهایی موهن علیه پیامبر بزرگ اسلام حضرت محمد (ص) و مقدسات مسلمانان زد، که نه تنها دولت‌های مدعی آزادی بیان و مدافع حقوق بشر آن را محکوم نکردند بلکه به حمایت از آن نیز پرداختند.این حمایت ها و اقدامات دولت های مدعی حقوق بشر و آزادی بیان چهره واقعی آنها را نمایان ساخت و در نهایت باعث انزجار و تنفر بیشتر مسلمان از آنها شد

حد مفهوم آزادی از دیدگاه آنان این است که به آزادی دیگران آسیبی نرسد و موجب توهین نشود، اما وقتی شارلی ابدو و نمایندگان آنان در دولت‌ها و سازمان‌ها می‌گویند که آزادی بیان برای آنها حد و مرزی ندارد و به خود اجازه نقض حقوق و توهین به مقدسات دیگران را می‌دهند کدام سخن را باید باور کنیم؟

در مصداقی دیگر درباره نگاه دو گانه غرب به موضوع آزادی بیان و نقض آن میتوان به جریانی در سال ۲۰۰۹ میلادی که «موریس سینه» کاریکاتوریست مجله فرانسوی «شارلی ابدو» مجبور شد استعفای خود را تقدیم کند اشاره کرد. دلیل استعفا موریس آن بود که این کاریکاتوریست با رسم کاریکاتوری، از ازدواج «جان سارکوزی» فرزند «نیکولا سارکوزی» رئیس‌جمهوراسبق فرانسه با «جسیکا دارتی» دختر یهودی که از خانواده‌ای ثروتمند بود و با انگیزه پول به دین یهودیت گرویده بود، انتقاد کرده بود در صورتی که هیچ اهانتی به دین یهودیت نشده بود و منجر به اخراج او شد. در آن زمان نشریه شارلی هیچ دفاعی از کارمند خود تحت عنوان دروغ آزادی بیان نکرده بود اما زمانی که کاریکاتوری موهن نسبت به پیامبر اسلام (ص) منتشر کرد که خشم و غضب مسلمانان سراسر جهان را برانگیخت این مجله انتشار کاریکاتورهای موهن را با بهانه «آزادی بیان» توجیه کرد و هیچ کدام از دولت های مدافع و مدعی آزادی بیان این اقدام را محکوم نکردند. 

دشمنان ترسو و فریبکار جمهوری اسلامی ایران و جهان اسلام بدانند که هر گونه توهین و اقدامات بی شرمانه آنها علیه مقدسات و رهبر معظم انقلاب در واقع باعث از بین رفتن چهره دروغینی خواهد شد که طی این سال ها از خود برای جهانیان ترسیم کرده اند و باعث بی اعتباری هرچه بیشتر و نابودی آنان می شود. ان شا الله.

در پایان، اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان این اقدام شنیع و سخیف نشریه شارلی ابدو را به شدت محکوم کرده و قاطعانه اعلام می کند که جنگ با مقدسات مسلمانان و جهان اسلام و رهبر معظم انقلاب ، پایانی جز نابودی و ذلت برای آنها نخواهد داشت.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
خدمات رسانی به ۱۰هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی
ترافیک سنگین در جاده چالوس
ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از طریق برنامه‌های فرهنگی
حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال صادر شد
اعمال محدودیت های ترافیکی راهپیمایی مردمی حمایت از اقدام سپاه
مدارس پنجشنبه و جمعه آخر هفته‌ها به خانواده‌ها اختصاص می‌یابد؟
ارتباطات استان سیستان و بلوچستان پایدار است
هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول است
به بهانه اختلال در کار؛ گوگل کارمندان معترض به همکاری با رژیم صهیونیستی را اخراج کرد
پلمب ۱۰ مؤسسه پایان نامه فروشی در روزهای آینده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top