تاریخ انتشار: یکشنبه 1401/10/18 - 21:36
کد خبر: 456930

وزیر آموزش و پرورش: فرزندم در مدرسه دولتی تحصیل می‌کند

 وزیر آموزش و پرورش: فرزندم در مدرسه دولتی تحصیل می‌کند

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه بهترین مدارس، مدارس پژوهنده هستند، گفت: از مسوولان در مدارس می‌خواهیم برای دانش آموزان فرصت یادگیری فراهم کرده و آنان را پژوهنده تربیت کنند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» یوسف نوری در گردهمایی کشوری روسای ادارات مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی و اعضای شورای هماهنگی موسسان مدارس غیر دولتی سراسر کشور در اردوگاه شهید باهنر تهران اظهار کرد: عدالت مهمترین عاملی است که موجب قوام حکومت می شود، در اینجا عدالت اجتماعی و ذیل آن عدالت تربیتی و نصیب برابر آموزشی وجود دارد و باید از ظرفیت‌های مردمی برای پیاده سازی و تحقق این جنبه از عدالت بهره‌مند شد.

وی با بیان اینکه تعلیم و تربیت از جمله مصادیق مهم تحقق عدالت به شمار می‌رود، افزود: اسناد و قوانین بالادستی از جمله سندتحول بنیادین از جمله نقاط قوت ما در آموزش و پرورش محسوب می‌شوند.

وزیر آموزش و پرورش گفت: دومین نقطه قوت، استقبال خوب مردم از مدارس غیردولتی است. نباید فراموش کنیم که مردم ولی نعمتان ما هستند و وقتی اینگونه فکر کنیم برنامه‌ریزی صحیحی انجام می‌دهیم.

نوری افزود: بسیاری از دانش آموزان ما یک وجهی تربیت شده‌اند، در حالی که نسل امروز، چندوجهی‌اند و باید به همه ساحت‌های تربیتی آنها توجه شود، دانش آموزان را برای امروز تربیت می‌کنیم، درحالی که آنها را باید برای آینده و زمانه خودشان تربیت کرد و این یکی از نقصان‌هایی است که در مدارس دولتی و غیردولتی وجود دارد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: هنوز الگویی از مدارس غیردولتی به معنای واقعی مبتنی بر سندتحول بنیادین بیرون نیامده است، هرمدرسه ای هم باید سند خود را داشته باشد و برنامه‌ریزی سالانه انجام دهد و ارسال بخشنامه از ستاد هم ممنوع شود. این برنامه سالانه باید پایش و نیروی انسانی متخصص جذب شود.

فرزندم در مدرسه دولتی تحصیل می‌کند
نوری اظهارداشت: فرزندم مدرسه دولتی درس می‌خواند اما یکبار از مدرسه تماس نگرفته‌اند که ببینند چه کاری می‌توانم برای مدرسه انجام دهم. مردم به مشارکت فراخوانده نمی‌شوند و توفیقات بچه‌ها به ندرت به اولیاء منعکس می‌شود، اما برای دریافت کمک مالی تماس می‌گیرند.

وی گفت: موسسان مدارس غیردولتی می‌توانند در راستای ایفای مسئولیت اجتماعی، در مناطق محروم حضور یابند و ظرفیت‌های خود را در آنجا به کار گیرند.

نوری درباره مدارس هیات امنایی اظهار کرد: این مدارس واقعا هیات امنایی نیستند، بلکه دولتی هستند. هیات امنایی یعنی مردم خودشان مدرسه را اداره کنند. باید بازنگری هایی در این زمینه صورت گیرد.

وی یادآورشد: همچنین باید اجازه دهیم مناطق آزاد خودشان مدارس را اداره کنند. ما باید بر جذب نیرو و پایش برنامه نظارت کنیم و مابقی را خودشان باید اداره کنند.

تولید الگوهای کاربردی براساس سند تحول در محتوا
رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش نیز در این مراسم گفت: الگوهای کاربردی براساس مفاد سند تحول بنیادین در حوزه محتوای آموزشی درمدارس و کتاب‌های زبان آموزشگاه‌ها تولید می شود.

احمد محمودزاده اظهار کرد: در حوزه کتاب‌های زبان آموزشگاه‌ها یک رهاشدگی در سنوات گذشته وجود داشته است.

وی افزود: در سازمان مدارس غیردولتی که 2 میلیون و ۲۰۰ هزار دانش آموز در ۱۸ هزار مدرسه را دربرمی‌گیرد، با توجه به الزامات استقرار سندتحول بنیادین در آموزش و پرورش در حال انجام اقداماتی هستیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش یادآورشد: همچنین یک میلیون و ۱۰۰ هزار داوطلب فراگیر در ۲۰ هزار مرکز علمی آزاد تحت فعالیت‌های مکمل و آموزش زبان هستند و یک میلیون و ۱۳۰ دانش آموز در ۳۳۸۳ مدرسه هیات امنایی و ۲۳۰ هزار دانش آموز در ۱۵۷۰ مدرسه مناطق آزاد تجاری تحصیل می کنند.

محمودزاده گفت: بازنگری قانون شوراهای آموزش و پرورش در دستورکار است، همچنین بازنگری در قانون تاسیس مدارس و مراکز غیردولتی و سوم طراحی نظام جامع مشارکت به شیوه مدیریت هیات امنایی در مدارس و با نگاه به سیاست گذاریهای مدیریتی است.

وی ادامه داد: طراحی الگوی ایجاد مدارس مردمی از طریق واگذاری مدارس دولتی و غیردولتی به گروه‌های مردمی و جهادی، خیرین و واقفین و طراحی مدل جدید مدارس هیات امنایی با نقش‌آفرینی معلمان و اولیاء و نمایندگان محلی نیز به عنوان دیگر برنامه‌های مدنظر است.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش گفت: تعریف استانداردهای فضاهای آموزشی و اثرگذاری آن در شهریه مدارس نیز در حال انجام است و در قالب این نوع برنامه سعی در ارتقای کیفیت حوزه مدارس غیردولتی داریم.

محمودزاده به تعیین شاخص‌های کمی و کیفی اجرای سندتحول بنیادین در مدارس غیردولتی نیز اشاره و اظهار کرد: همه اینها در چارچوب یک سند راهبردی در اختیار استان‌ها قرار گرفته و اقدامات لازم در حال پیگیری است.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
معرفی کسب و کارها
مهلت ثبت‌نام آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو معلم سال ۱۴۰۵ تمدید شد
اثرگذاری زنان در سیاست پدیده‌ای نوین در تاریخ معاصر است
بازرسان آژانس در ایران حضور دائمی ندارند
بهترین عکس‌های هوایی‌ سال ۲۰۲۵
صدور هشدار نارنجی هواشناسی تهران
واکنش «دنیس» به حضور در تیم ملی فوتبال ایران
پذیرش دانشجوی مشترک توسط دانشگاه های ملی مهارت و شهید رجایی
مجلس به موضوع افزایش تعرفه خدمات گمرکی ورود خواهد کرد
رتبه بیستم دنیا همچنان در اختیار تیم ملی ایران
معاون آموزش ابتدایی در فهرست پژوهشگران پراستناد جهان اسلام
لگوی هوشمندسازی کلاس‌های درس به تأیید رئیس‌جمهور رسید
به نوبت‌بندی آب نخواهیم رسید
نصب توربین باد در دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی شریف
نظر رنجبر در مورد حذف آزمون جامع
از ضرورت توجه به بازار ارز تا تذکر به برخی مسئولین بانک مرکزی
ابلاغ اجرای دور جدید عملیات روانی رژیم اسرائیل درباره حمله به ایران
اعزام ۵۲ نفر از مدیران و معلمان به کشور چین با هدف توانمندسازی حرفه‌ای
چهار بازی تیم ملی فوتبال ایران قطعی شد
تصویر زن در مطبوعات دهه شصت
میانگین بارش‌های کل کشور تا نیمه بهمن به وضعیت نرمال می‌رسد
ثبت‌نام بیش از یک میلیون نفر در سامانه اشتغال بهزیستی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر و شکست سنگین از ایران، چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟





مشاهده نتایج
go to top