تاریخ انتشار: سه شنبه 1401/10/20 - 11:22
کد خبر: 457142

چه کتاب‌هایی را در سال ۲۰۲۳ بخوانیم؟

چه کتاب‌هایی را در سال ۲۰۲۳ بخوانیم؟

چاپ کتاب در سال‌ها و دهه‌های اخیر رشد روزافزونی داشته است و هرساله میلیون‌ها کتاب در سراسر جهان منتشر می‌شود. بدیهی است که مطالعه حتی درصد ناچیزی از این کتاب‌ها نیز غیرممکن است و به همین دلیل باید به انتخاب و مطالعه برخی از این کتاب‌ها قناعت کنید.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، با پایان هر سال و آغاز سالی جدید، لیست‌های مختلفی از کتاب‌ها منتشر می‌شود و افراد، وبسایت‌ها و روزنامه‌ای مختلف مردم را دعوت به مطالعه آن‌ها می‌کنند. در گذشته‌های نه‌چندان دور تعداد کتاب‌هایی که در جهان منتشر می‌شد بسیار محدود بود و افراد بسیار کمی نیز که عمدتاً از اقشار مرفه و ثروتمند جامعه بودند توانایی تهیه و حتی مطالعه کتاب را داشتند. با این حال چاپ کتاب در سال‌ها و دهه‌های اخیر رشد روزافزونی داشته است و هرساله میلیون‌ها کتاب در سراسر جهان منتشر می‌شود. بدیهی است که مطالعه حتی درصد ناچیزی از این کتاب‌ها نیز غیرممکن است و به همین دلیل باید به انتخاب و مطالعه برخی از این کتاب‌ها قناعت کنید.

در این مقاله که توسط گروه نویسندگان انتشارات اندیشه آگاه آماده شده است شما را با چند کتاب خوب آشنا خواهیم کرد که می‌توانید در سال جدید میلادی آن‌ها را مطالعه کنید. البته باید توجه کنید که این کتاب‌ها لزوماً در سال 2022 منتشر نشده‌اند بلکه کتاب‌هایی هستند که با مطالعه آن‌ها می‌توانید در سال جدید اطلاعات بیشتری به دانسته‌های خود بیفزایید. با ما همراه باشید.

چه کتاب‌هایی را در سال 2023 بخوانیم؟

کتاب‌های خوبی که باید در سال 2023 بخوانید

کتاب تمرکز از دست رفته: این کتاب توسط یوهان هری نوشته شده است. کتاب تمرکز از دست رفته از بهترین کتاب‌های منتشر شده در سال 2022 بود که در لیست 10 کتاب برگزیده آمازون نیز قرار گرفت. در این کتاب یوهان هری به بررسی علل از دست رفتن تمرکز انسان‌های مدرن می‌پردازد. یوهان هری یک روزنامه‌نگار بسیار مشهور و نویسنده کتاب پرفروش روابط از دست رفته نیز می‌باشد. کتاب تمرکز از دست رفته با ترجمه بسیار دقیق و عالی توسط انتشارات اندیشه آگاه منتشر و به بازار عرضه شده است.

کتاب برتری خفیف: اگرچه نسخه اولیه کتاب برتری خفیف در سال 2005 منتشر شده است و جدیدترین نسخه آن نیز در سال 2013 منتشر شده است، اما این کتاب همچنان یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های جهان است. بیش از 40 ترجمه از این کتاب در ایران موجود است اما بهترین ترجمه از این کتاب توسط شادبه بصیر انجام شده است و توسط انتشارات اندیشه آگاه منتشر شده است.

چه کتاب‌هایی را در سال 2023 بخوانیم؟

کتاب آنچه در مدرسه یاد نگرفته‌اید: آلن دوباتن یکی از فیلسوفان مشهور این روزهای جهان است. او تحصیل در مقطع دکتری فلسفه در دانشگاه هاروارد را رها کرد تا به نوشتن کتاب بپردازد. کتاب‌های آلن دوباتن تلاش دارند مفاهیم فلسفی و روانشناسی را به زبانی قابل فهم و آسان آموزش دهند. همین موضع سبب استقبال گسترده از کارهای این نویسنده شده است. کتاب آنچه در مدرسه یاد نگرفته‌اید در سال 2021 منتشر شده است و با ترجمه دکتر نظری در انتشارات اندیشه آگاه منتشر شده است.

کتاب اختلالات شخصیت: همه ما در هر روز با افراد بسیاری ارتباط دارید. برخی از این افراد دارای مشکلات شخصیتی هستند و به همین دلیل ارتباط برقرار کردن با آن‌ها بسیار سخت و طاقت فرسا است. شناخت اختلالات شخصیت برای همه افراد یک ضرورت است و برای این کار استفاده از متون علمی بسیار مفید خواهد بود. کتاب اختلالات شخصیت یک کتاب آکادمیک و علمی است که هم برای اهالی تخصصی رشته‌های روانشناسی و هم بر هر کسی که دوست دارد شناختی علمی از این اختلالات به دست آورد مفید است. این کتاب به نویسندگی ورا سونجا ماس و با ترجمه دکتر محمدرضا بلیاد و مرضیه صمیمی‌‌نژاد توسط انتشارات اندیشه آگاه منتشر شده است.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
درخواست جذب سالانه ۱۵۰۰۰ نیروی پرستاری
دیگر قادر به پذیرش بیشتر اتباع نیستیم
آخرین آمار از تخصیص ارز ۲۸۵۰۰ تومانی
دانشجویان معترض ساختمان دانشگاه کلمبیا را تسخیر کردند
تجمع دانشگاهیان شریف در حمایت از خیزش دانشجویان در جهان
ایجاد مراکز مشاوره فعال برای حل مشکلات دانشجویان
آخرین وضعیت سعید آقاخانی و توضیحاتی درباره ادامه «نون‌ خ»
واریز ۲ میلیون تومان به حساب معلمان در آستانه روز معلم
آشنایی با زنان عارفی که مردان دانشمند از محضرشان درس گرفتند
راه‌اندازی سامانه نظارت و شفافیت مدارس غیردولتی تا مهر
حمایت نمایندگان از دانشگاهیان آمریکایی و اروپایی حامی غزه
بیش از ۱۰ هزار نفر زیر آوارهای غزه مفقود هستند
دانش آموختگان ما وعده صادق را رقم زدند
واکنش کنعانی به دستگیری دانشجویان آمریکایی توسط پلیس
طرح انسداد مرزهای شرقی افغانستان آغاز شد
رقم هدیه روز معلم مشخص شد
شکایت خواننده معروف به پلیس فتا
دستگیری ۲۵ داوطلب کنکور
نتانیاهو: با یا بدون توافق به رفح حمله می‌کنیم
آقای اژه‌ای برای رفع هرگونه نگرانی در تضییع حق طلبه خوزستانی دستور به بررسی مجدد دهید
طباطبایی: اظهارات نصیری تکرار یک شوخی بی‌مزه است/ رسولی:حرف‌های نصیری ارتباطی به جریان اصلاحات ندارد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top