تاریخ انتشار: سه شنبه 1401/10/27 - 13:08
کد خبر: 458123

آقای رئیسی! این تغییرتا الان هم دیر شده است

آقای رئیسی!  این تغییرتا الان هم دیر شده است

واقعاً جای تعجب است که چگونه سید ابوالحسن فیروزآبادی به عنوان یکی از مسببین اصلی فضای مجازی یله و رها و اشغال سایبری کشور، هنوز در یکی از مهمترین و حیاتی ترین نهادهای کشور مشغول به کار است؟!

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از جهان نیوز، چند روز قبل بود که شاهد یک خبر امیدوارکننده و مسرت بخش بودیم؛ ‏با پیشنهاد اعضای شورای‌عالی انقلاب فرهنگی و موافقت رهبر معظم انقلاب اسلامی، رئیس‌جمهور در حکمی حجت‌الإسلام والمسلمین دکتر عبدالحسین خسروپناه را به‌عنوان دبیر شورای‌عالی انقلاب فرهنگی منصوب کرد.
 
با انتصاب ایشان و با توجه به دیدگاه ها و تلاش هایی که از حجت الإسلام خسروپناه سراغ داریم، انتظار می رود که روند اسلامی سازی علوم انسانی که یکی از ضروری ترین و پایه ای ترین موضوعات در جمهوری اسلامی و حرکت به سمت تمدن اسلامی  است، یک جهش اساسی پیدا کند.

موضوعی که قطعاً موجب برجسته تر شدن جمهوری اسلامی و کارآمدی آن در عرصه های گوناگون خواهد شد و هم موجب می شود که دنیا به یک مرجعیت جدید علمی سلام کند.

علاوه بر این، شورای عالی انقلاب فرهنگی یکی از مهمترین و حیاتی ترین نهادهای کشور است که در موضوعات مختلف می تواند ورود پیدا کند. زیرا اساساً انقلاب اسلامی، انقلابی برآمده از یک فرهنگ غنی است و این فرهنگ غنی باید در تار و پود جامعه، محسوس باشد.
 
هرچند که باید از رئیس جمهور محترم بابت کنار گذاشتن یکی از افراد دوران روحانی تشکر کنیم؛ اما دلسوزان انقلاب اسلامی هنوز منتظرند که دبیر شورای عالی فضای مجازی و دبیر شورای عالی امنیت ملی که هر دو مورد اعتماد روحانی بودند، هرچه زودتر جای خود را به افراد  دیگری دهند.
 
در این میان، واقعاً جای تعجب است که چگونه سید ابوالحسن فیروزآبادی به عنوان یکی از مسببین اصلی فضای مجازی یله و رها و اشغال سایبری کشور، هنوز در یکی از مهمترین و حیاتی ترین نهادهای کشور مشغول به کار است؟!
 
با توجه به تفکرات روشنفکری و همچنین عملکرد فاجعه باری که از این فرد سراغ داریم و با اعتمادی که حسن روحانی و علی ربیعی به او داشتند، واقعاً جای تعجب دارد که چرا این فرد همچنان باید برای فضای مجازی کشور نسخه بپیچد و بخش قابل توجهی از مدیریت و سیاستگذاری فضای مجازی کشور همچنان زیر نظر او صورت گیرد؟

یکی از علل اصلی شکل گیری فتنه ترکیبی اخیر - آن هم در این سطح که شاهد آن بودیم – ، تحمیل شدن ضررها و آسیب های قابل توجه امنیتی، فرهنگی، اخلاقی، اجتماعی و ... – که برخی از اینها چه بسا قابل جبران هم نباشد – در این سال ها، وجود فضای مجازی یله و رها در کشور بود. فضایی که امثال فیروزآبادی نقش اصلی در به وجود آمدن آن داشتند و به بهشت جنگ افزارهای مجازی دشمن تبدیل شد.
 
با در نظر داشتن اعتراضات شدیدی که از سوی نخبگان و دلسوزان انقلاب اسلامی در مورد حضور فیروزآبادی در مرکز ملی فضای مجازی و دبیری شورای عالی فضای مجازی وجود  دارد و با توجه به نقش تعیین کننده فضای مجازی در امور مدیریتی و حکمرانی، از رئیس جمهور محترم انتظار می رود که  هرچه زودتر گزینه ای جامع الأطراف و انقلابی را به سمت دبیری شورای عالی فضای مجازی منصوب نمایند و حتی یک روز هم اجازه ندهند که فیروزآبادی در این جایگاه باقی بماند.
 
قطعاً این انتظار وجود دارد که گزینه جدید، هم با مبانی انقلاب آشنایی کافی داشته باشد و هم اینکه مطالبات مقام معظم رهبری و اسناد بالادستی نظام در حوزه فضای مجازی را به صورت جدی سرلوحه کار خود قرار دهد تا عقب ماندگی های گذشته، تا اندازه ای جبران گردد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
حواشی جدید سریال «پایتخت»
ورود پلیس ضد شورش برای متفرق کردن دانشجویان در پاریس +فیلم
رئیسی: تحریم‌ ایران به نتیجه نخواهد رسید
مهلت انتخاب رشته دکتری امروز به پایان می‌رسد
داستانی از نجات یک کسب و کار با پنل پیامکی
بازی‌های بلاک‌چینی: گالا (Gala) پیشگام سرگرمی‌های آینده
بیش از ۳۰ مدل ایده عکاسی طبیعت (پسرانه و دخترانه)
گزارشی از زنده به گورشدن ۲۰ نفر در غزه + جزئیات
دستور مهم رئیسی برای دیوارکشی مرزهای ایران
تجمع دانشجویان حامی فلسطین در نزدیکی کاخ سفید+فیلم
تفاوت چاپ مش و چاپ استیکر در چیست؟
بعد از ژل لب چکار کنیم؟/ تا نخوانده اید تزریق ژل لب انجام ندهید!
ایران برای ایجاد یک پایگاه دائمی در دریای سرخ تلاش می‌کند
چرا مشارکت در دور دوم انتخابات مهم است؟
تحویل مشعل المپیک به فرانسه
جزئیات مشوق‌های مهارت آموزی برای سربازان
زمان تبلیغات داوطلبان مرحله دوم انتخابات
فقط این افراد می‌توانند در دور دوم انتخابات مجلس رأی دهند + جزئیات
کدام ورزشکاران و مربیان در ایران مسلمان شدند؟ +جزئیات
دهه سرآمدی آموزش در دانشگاه‌ها از امروز آغاز شد
حمایت اساتید دانشگاه در آمریکا از دانشجویان حامی فلسطین
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top