تاریخ انتشار: چهارشنبه 1401/10/28 - 10:55
کد خبر: 458258

انجمن اسلامی دانشگاه امیرکبیر: وزارت امور خارجه رویکرد منفعلانه‌ی خود را در رابطه با عراق کنار بگذارد

 انجمن اسلامی دانشگاه امیرکبیر: وزارت امور خارجه رویکرد منفعلانه‌ی خود را در رابطه با عراق کنار بگذارد

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه امیرکبیر تاکید کرد: از وزیر محترم امورخارجه جمهوری اسلامی ایران درخواست می ‌کنیم نسبت به تمامیت ارضی ایران، با قاطعیت برخورد کند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه امیرکبیر تاکید کرد: از وزیر محترم امورخارجه جمهوری اسلامی ایران درخواست می ‌کنیم نسبت به تمامیت ارضی ایران، با قاطعیت برخورد کند. ناظر به وضیعت عراق در چند سال اخیر، وزارت امور خارجه رویکرد منفعلانه‌ی خود را در رابطه با عراق کنار گذاشته و با دیپلماسی فعال و اقدامات سازنده از همراهی کشور عراق در پروژه های ضد ایرانی و ضد مقاومت نظام سلطه جلوگیری کند.

متن کامل نامه به شرح ذیل است:

در چند دهه گذشته، ما شاهد دست درازی ها و تلاش های مذبوحانه ای از سوی کشور های عربی برای ایجاد هویت عربی مستقل با المان های تاریخی مجزا بوده ایم. این تلاش که برخلاف تفکر اصیل اسلامی، برامده از روحیه ناسیونالیسم عربی و ناشی از شکست های مکرر و عدم توانایی برای ایجاد کشوری قدرتمند و مستقل بوده است، اخیرا با پروژه های ضدایرانی نظام سلطه و با رسانه های جعلی و وابسته ، درصدد تاریخ سازی برای این کشورها می باشد.

یکی از این موارد، تغییر نام خلیج فارس و نسبت دادن آن به خود است و این دروغ را نه تنها در داخل کشور‌های خودشان تبلیغ می‌کنند که در سطح بین‌الملل، مسابقات ورزشی به این نام برگزار می‌کنند و حتی در پروتکل‌های سیاست‌خارجی خود این نام گذاری را لحاظ کرده‌اند که این اقدامات مصداق بارز تعرض به تمامیت ارضی ایران می‌باشد.

اما متاسفانه وزارت امورخارجه جمهوری اسلامی ایران که مسئول صیانت از حقوق و تمامیت ارضی ایران است در این سال‌ها عملکرد مناسب و برخورد جدی‌ای در این رابطه نداشته است. اقدامات تنها به تذکر شفاهی خلاصه شده‌  که این باعث وقیح‌تر شدن طرف مقابل گشته ‌است و هر روز این جعل تاریخی را بیشتر تکرار می‌کند.

این تکرار زیاد، گویا باعث شده وزارت خارجه دیگر حسی به این مسئله نداشته باشد و حتی آن تذکر شفاهی را هم گاها دیگر ندهد. عدم موضع گیری جدی و پیگیری آن توسط وزارت خارجه به تعرض به نام مقدس خلیج فارس در مسابقات فوتبالی که از روزهای گذشته در کشور عراق در حال برگزاری است، مشخص است.

در کشور عراق از ابتدای تاسیس، شاهد برخی تحرکات ضدایرانی بودیم. اوایل تشکیل برروی اروندرود ایران ادعا مالکیت داشت تا زمان صدام که جنگ ۸ ساله را برما تحمیل کرد. اما در دوران پسا صدام که کشور عراق به دست خود مردم عراق و بدون دخالت خارجی اداره میشود تبدیل به شریک قابل اطمینان برای تمام طرفین تبدیل شده‌است.

متاسفانه در سال‌های اخیر صهیونیست‌ها و کشور‌های مرتجع عربی پس از شکست پروژه داعششان، باهمکاری همدیگر در پی دخالت در حکومت عراق و تغییر فرهنگی مردم عراق و دور شدن آن‌ها از آرمان‌های خود شده‌اند. خواهان تبدیل شدن عراق به جولانگاه انواع گروه‌های ضدمقاوت هستند و امروز ما شاهد پافشاری نخست‌وزیر عراق بر این نام گذاری جعلی هستیم. اقدامی که همسو با موضع گیری های ضد ایرانی کشور های بی هویت خلیج فارس به همراه رسانه های جعلیشان است.

حال انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر تهران به عنوان تشکل انقلابی و دغدغه‌مند به مسائل کشور، از وزیر محترم امورخارجه جمهوری اسلامی ایران می‌خواهد نسبت به تمامیت ارضی ایران، با قاطعیت برخورد کند. ناظر به وضیعت عراق در چند سال اخیر، وزارت امور خارجه رویکرد منفعلانه‌ی خود را در رابطه با عراق کنار گذاشته و با دیپلماسی فعال و اقدامات سازنده از همراهی کشور عراق در پروژه های ضد ایرانی و ضد مقاومت نظام سلطه جلوگیری کند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
روشی دائمی برای خلاصی از ورود حشرات
علائم ایمنی چقدر ضروری است؟
خرید عسل؛ فرق تقلبی و اصلی را به سرعت متوجه شوید!
آیا رای دادگاه تجدید نظر قابل اعتراض است؟ شکستن رای در تجدید نظر امکان دارد؟
آیت‌الله خامنه‌ای: سعدی یکی از پایه‌های بنای استوار ادب پارسی است
اردن: نتانیاهو تنها کسی است که از تنش‌ها در منطقه سود می‌برد
با این وضعیت استقلال قید قهرمانی را بزند
خضریان: نباید فرصت میدان‌داری به افراد لابی‌باز در مجلس دوازدهم داده شود
شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل: ایرانی‌ها، ما را مسخره‌ می‌کنند
پرسپولیس رکورد لیگ را شکست
چرا اسماعیلی‌فر آن حرکت را انجام داد؟
خانم بازیگر کارگردان شد و جایزه بین‌المللی گرفت
۳دستور ضربتی رئیسی برای کمک به مردم سیستان و بلوچستان
آمریکا و تجاوز به حق وتو !
برای جلوگیری از بستری‌های بی دلیل بیماران چه باید کرد؟
روایتی تکان‌دهنده از اوضاع وخیم اسرای اهل غزه
نظریه‌پرداز برجسته آمریکایی: اسرائیل از حمله ایران شوکه شد
کدام مراکز مجاز به ارائه خدمات زالو درمانی هستند؟
واکنش سفارت ایران در لندن به اتهامات بی دلیل به سپاه
سرکرده فروش کوکائین در فضای مجازی دستگیر شد
ایران مالک یک پهپاد سنگین و قدرتمند است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top