تاریخ انتشار: یکشنبه 1401/11/02 - 00:26
کد خبر: 458634

ابزارهای دانشجویی (بخش شانزدهم)؛

معرفی ۷ برنامه ویرایش عکس مناسب دانشجویان رشته عکاسی +جزئیات

معرفی ۷ برنامه ویرایش عکس مناسب دانشجویان رشته عکاسی +جزئیات

امروزه، استفاده از برنامه‌های ویرایش عکس چه برای زیباتر کردن عکس‌ها یا برای اضافه کردن جلوه‌های ویژه و سرگرم‌کننده به آن‌ها، در بین مردم بسیار رواج پیدا کرده است. برای آشنا شدن با گلچین بهترین برنامه‌های ویرایش عکس گوشی هوشمند، گزارش زیر را مشاهده کنید.

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات «خبرنامه دانشجویان ایران»، در چند سال اخیر، با وجود گوشی‌های هوشمندی که در پشت خود دارای ماژول‌ دوربین چندگانه هستند و همچنین افزایش دیوانه‌وار رزولوشن، عکاسی با تلفن‌های همراه محبوب‌تر شده است. اکنون، با توجه حسگرهای پیشرفته‌ی این دوربین‌ها، ثبت برخی از عکس‌ها، فقط به یک لمس کوچک صفحه‌نمایش گوشی نیاز دارد.

مردم در سرتاسر دنیا، روزانه بیش از صدها میلیون عکس در شبکه‌های اجتماعی همچون فیسبوک، اینستاگرام، تلگرام، و دیگر شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های اینترنتی به اشتراک می‌گذارند. علاقه به زیبایی، زیبا بودن و زیبا به‌نظر رسیدن جزو ذات بشر است و طبیعتا همه‌ دوست دارند تا عکس‌هایی را که با خانواده، دوستان و حتی دیگر افراد به اشتراک می‌گذارند علاوه‌ بر کیفیت خوب، زیبا و جذاب نیز به‌نظر برسند. همین موضوع باعث شده است بسیاری از کاربران به‌دنبال «بهترین برنامه ویرایش عکس» باشند.

اپلیکیشن‌‌های گالری‌ پیش‌فرض در اکثر گوشی‌های هوشمند، قابلیت‌ها و امکانات حداقلی و پایه را برای ویرایش عکس دراختیار کاربران قرار می‌دهند، اما از آنجایی‌که این امکانات محدود، طبع بلند بسیاری از استفاده کنندگان را اقناع نمی‌کند، سعی کرده‌ایم گلچینی از بهترین برنامه های ویرایش عکس سال ۲۰۲۰ را گردآوری و تقدیم شما کنیم.

این فهرست مجموعه‌ای از بهترین برنامه های ویرایش عکس مخصوص اندروید و آیفون است؛ اما به ترتیب ترجیحی مرتب نشده است تا شما با ذوق و سلیقه و نیاز خود بتوانید برنامه‌ای را انتخاب کنید. در هر اپلیکیشن ویرایش تصویر، ابزارهای زیادی مانند فیلتر، روشنایی و برش وجود دارد؛ اما در این میان باید بررسی کنید که کدام برنامه گزینه‌های بهتری را ارائه می‌دهد. شما سعی کنید تا در ابتدا با برنامه‌های ساده‌تر یا آن‌هایی که تبحر دارید، شروع به ویرایش عکس کنید.

15) «ویمیج»

«ویمیج» یک برنامه‌ی ویرایشگر عکس جدید است که از برخی قابلیت‌های مناسبی هم برخوردار است. این برنامه شباهت بسیار زیادی به سینماگراف LG V40 دارد. شما می‌توانید عکس‌هایی بگیرد که دارای هیچ عنصر متحرک نباشد، اما بعدا عناصر یا المان به آن‌ها اضافه کنید. شما می‌توانید ویرایش اساسی مانند روشنایی یا نورپردازی، تاری Blur، برش، چرخاندن، تنظیم رنگ و سایر موارد را انجام دهید. همچنین، می‌توانید هر تعداد انیمیشن از پیش ساخته‌ی موجود در برنامه را که دوست داشته باشید به عکس اضافه کنید و آن را به‌صورت متحرک درآورید. این برنامه تعدادی عکس متحرک بی‌نظیر خلق می‌کند که شما به آسانی نمی‌توانید هر روز مانند آن‌ها را ببینید. استفاده از این برنامه به‌رایگان نیست.

16) ۱۶ـ کمرا پلاس (Camera Plus)

«کمرا پلاس» ابزارهای حرفه‌ای زیادی برای ویرایش تصاویر دارد. یکی از ابزارهای این برنامه Stabilize است که به شما کمک می‌کند تصاویری دقیق بگیرید و آن‌ها را تا 6x یعنی (۶ برابر) زوم کنید. یکی از بهترین گزینه‌های این برنامه، Clarity است که باعث می‌شود عکس‌های گرفته‌شده در نور کم وضوح بالایی داشته باشند. حالت‌های پیش‌فرض مثل Food، Sunset، Portrait و Beach می‌توانند در ارائه‌ی تنظیمات بهینه به شما کمک کنند.

در هنگام کار با کمرا پلاس، پیشنهاد می‌شود حالت «Horizon Level» را فعال کنید تا از کج شدن عکس‌ها جلوگیری کند. گزینه‌هایی مانند افکت‌ها، ابزار براش (Brushing)، لایه‌بندی (Layering)، تراز سفیدی (White Balance)، حذف قرمزی چشم (Red Eye Removal)، کاهش روشنایی (Vignette) و تن (Tone) از دیگر ابزارهای موجود در این برنامه هستند.

17) کمرا ۳۶۰ (Camera 360)

برنامه‌ی «کمرا 360» بیش از ۷۰۰ میلیون کاربر در سراسر جهان دارد. این برنامه محبوبیت زیادی در کشورهای آسیایی دارد و تاکنون چندین چهره‌ی معروف آن را تأیید کرده‌اند. ۲۰۰ فیلتر در این اپلیکیشن فعال است و شما می‌توانید با استفاده از افکت‌های زنده‌ی چهره و استیکرهای موجود در برنامه، عکس‌های خلاقانه‌ای ایجاد کنید.

18) دارک‌روم (Darkroom)

«دارک روم» یک ابزار ویرایش عکس است که هر آنچه انتظار دارید، در خود دارد. جدا از ابزارهای مرسوم ویرایشی مانند برش (Crop)، روشنایی (Brighten) و دیگر فیلترها، با استفاده از این برنامه می‌توانید منحنی‌ها، رنگ‌ها و تن‌ها را تنظیم کنید. ضمن اینکه به تعداد بی‌نهایت مرتبه می‌توان از گزینه‌ی Undo در این برنامه استفاده کرد. به خاطر داشته باشید که دارک روم می‌تواند از فیلترهای سفارشی پشتیبانی کند. یکی از بهترین قابلیت‌های این اپلیکیشن، ویرایش تصویر بدون نیاز به واردکردن آن‌ها به برنامه است.

19) فیس تون۲ (FaceTune 2)

قطعاً «فیس تون» یکی از برنامه‌های مهم در زمینه‌ی ویرایش عکس است. این برنامه به‌ منظور ویرایش عکس‌های سلفی و پرتره طراحی شده است.

فیس تون می‌تواند لبخند چهره را پهن‌تر کند و دندان‌ها را روشن‌تر نشان دهد. ضمن اینکه با استفاده از ابزارهای آن می‌توان جوش‌ها، لک‌ها، حلقه‌های تیره‌ی زیر چشم و اثر قرمزی یا سفیدی چشم را حذف کرد. جایگزینی موهای خاکستری با دیگر رنگ‌ها و مو گذاشتن برای سرهای بی‌مو، از جمله کارهایی هستند که با فیس تون به‌سادگی انجام می‌شوند. علاوه بر این، با امکانات موجود در این برنامه می‌توان بخش‌هایی از چهره مانند خط چانه، شکل بینی، رنگ لب‌ها، رنگ گونه و سایه‌ی چشم را به‌ صورت دلخواه درآورد.

20) فونت کَندی (Font Candy Photo & Text Editor)

همان‌طور که از نام این برنامه پیدا است، با «فونت کَندی» می‌توانید فونت‌های خلاقانه در کپشن عکس‌های خود ایجاد کنید. چنانچه حوصله‌ی نوشتن ندارید، می‌توانید از متن‌های از پیش آماده‌شده در برنامه استفاده کنید. ضمن اینکه فونت کندی ابزارهایی برای برش و تغییر مقیاس هم دراختیار شما قرار می‌دهد. همان‌طور که در تصاویر نشان داده شده است، از این برنامه می‌توان در کاربردهای بازاریابی و گرافیک‌های مربوط به جشن عروسی استفاده کرد.

21) فلیکر (Flikr)

از سال ۲۰۰۴ «فلیکر» یکی از محبوب‌ترین برنامه‌های ویرایش عکس در بین عکاسان حرفه‌ای بوده است. در سال ۲۰۰۵ فلیکر توسط یاهو خریداری شد و با تبدیل‌شدن به یک شبکه‌ی اجتماعی، توسعه پیدا کرد. درحال‌حاضر، بیش از ۱۲ میلیارد عکس در فلیکر به اشتراک گذاشته شده است و این شبکه یک ترابایت فضای ذخیره‌سازی دراختیار کاربران خود قرار می‌دهد. اپلیکیشن موبایل این برنامه، به شما اجازه می‌دهد که تصاویر خود را ویرایش کنید، در حالت دوربین آن را برش دهید و فیلتر مدنظر را به آن اضافه کنید.

نسخه‌ی حرفه‌ای فلیکر هم وجود دارد که اطلاعات آماری پیشرفته‌ای دراختیار شما قرار می‌دهد و اجازه می‌دهد جستجوی بدون تبلیغات را تجربه کنید.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تاکنون کدام کشور‌ها به اسرائیل حمله کرده‌اند؟ +فیلم
هشدار به زائران حج عمره
رشد یک‌هزار واحدی شاخص بورس
«س.ق» زن بازیگر ایرانی است که تتلو در اعترافاتش از او نام برد
سفارش امام رضا(ع) به شیعیان از زبان حضرت عبدالعظیم
تبلیغ نافرمانی مدنی توسط رئیس جبهه اصلاحات
رهبر انقلاب: حال کارگر خوب شود حال کشور خوب می‌شود
استقلال چهارمین تیم پُرافتخار فوتبال آسیا
چند فرمانده ارشد ارتش اسراییل طی روزهای آتی استعفا می‌دهند
برنامه دولت برای ارتقای هوش مصنوعی
گل محمدی به زودی سرمربی تراکتور خواهد شد +جزئیات
حسن یزدانی به تمرین تیم ملی نیامد
تکلیف ماندن یا رفتن مدیرعامل پرسپولیس مشخص شد
توصیف اردوغان از بغداد جنجال به پا کرد +عکس
ابتکار یک کارگر برای دریافت انگشتر از رهبر انقلاب +فیلم
پخت نان کامل باید مجدداً در روستاهای کشور احیا شود/ اقدامات شورای عالی سلامت و امنیت غذایی با وضعیت مطلوب فاصله زیادی دارد
رهبرانقلاب: امنیت شغلی کارگر از وظایف مسئولین است +فیلم
استعفای بالاترین مقام نظامی صهیونیست‌ها +فیلم
آمریکا: مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم
مثال جالب رهبرانقلاب درمورد پیشرفت +فیلم
دستگیری ۱۸ شیاد کنکوری
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top