تاریخ انتشار: دوشنبه 1401/11/03 - 13:01
کد خبر: 458853

در استقلال چه می گذرد؟

همه چیز درباره حواشی سیاوش یزدانی

همه چیز درباره حواشی سیاوش یزدانی

صبح دیروز وقتی یزدانی برای رفتن به تمرین آماده می‌شد، احتمالا انتظار شنیدن حرف‌هایی را که ساپینتو به او پیش از آغاز تمرین گفت، نداشت اما یزدانی که چند ماه قبل‌تر هم خشم ساپینتو را به دلیل انتقاد از عکس‌های منتشر شده از جشن تولدش تجربه کرده بود، بار دیگر با تصمیم مشابهی از سوی مرد پرتغالی استقلال روبه‌رو شد تا از تیم کنار گذاشته شود و آینده‌اش بار دیگر مبهم باشد.

به گزارش سرویس ورزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ تیم فوتبال استقلال در شرایطی دومین جلسه تمرینی خود بعد از دیدار برابر سپاهان را پشت سر گذاشت که سیاوش یزدانی، مدافع میانی و کاپیتان این تیم در دیدار برابر سپاهان، از سوی ریکاردو ساپینتو اجازه تمرین پیدا نکرد. این اتفاق در شرایطی رخ داد که یزدانی پس از مصدومیت محمدحسین مرادمند به ترکیب اصلی استقلال راه یافته و در کنار سیلوا زوج خط دفاعی استقلال را ساخته بود و حتی مقابل سپاهان در اصفهان به واسطه سابقه بیشترش نسبت به سایر بازیکنان، بازوبند کاپیتانی آبی‌ها را هم بر بازو بسته بود. یزدانی که پیش از این و اوایل نیم‌فصل نخست هم به دلیل انتشار یک توئیت درباره جشن تولد سرمربی استقلال و کنایه‌هایی که به ساپینتو ‌زده بود، از جمع آبی‌ها کنار گذاشته اما در نهایت به تیم بازگشته بود، برای دومین‌بار از سوی این سرمربی از تیم کنار گذاشته شد و باید دید آیا این بار برای همیشه از تفکرات ساپینتو خارج خواهد شد و دیگر به تیم بازنمی‌گردد یا اینکه اوضاع برای او جور دیگری پیش خواهد رفت. گفته می‌شود ساپینتو تصمیمش مبنی بر کنار گذاشتن این بازیکن را گرفته و به اطلاع این بازیکن و باشگاه هم رسانده بود اما سیاوش یزدانی با این استدلال که نمی‌خواهد از تیم جدا شده یا با بازیکن دیگری معاوضه شود، یکشنبه قصد داشت در تمرین شرکت کند که این اجازه را پیدا نکرد.

* موضع رسمی باشگاه استقلال درباره سیاوش یزدانی
باشگاه استقلال اعلام کرد سیاوش یزدانی در اختیار باشگاه قرار گرفته و باید برای وضعیتش تعیین تکلیف شود. همان‌طور که اشاره شد، مهم‌ترین حاشیه تمرین دیروز استقلال برخورد ریکاردو ساپینتو با سیاوش یزدانی بود. سرمربی استقلال با وجود حضور یزدانی در محل تمرین، به او اجازه تعویض لباس و حضور در تمرین گروهی را نداد و به نوعی او را کنار گذاشت. با گذشت ساعتی از این اتفاق، باشگاه استقلال با اطلاعیه‌ای رسما به این مساله واکنش نشان داد. رسانه رسمی باشگاه استقلال نوشت:‌ «با نظر کادرفنی استقلال، سیاوش یزدانی در اختیار باشگاه قرار گرفت. سیاوش یزدانی با باشگاه استقلال قرارداد دارد ولی تا تعیین تکلیف، نمی‌تواند آبی‌پوشان پایتخت را همراهی کند». باشگاه استقلال در این اطلاعیه کوتاه به نوعی به شایعات درباره پیوستن او به برخی تیم‌های دیگر نیز واکنش نشان داده و اعلام کرد او باید به قراردادش با استقلال پایبند باشد.

* اتهام سنگین
بالاخره اتفاقی که یزدانی از آن هراس داشت رنگ واقعیت گرفت و او با اتهامی سنگین مواجه شده که آینده‌اش را در ابهام فرو برده است.

۲ روز پس از اتفاقات مصاف حساس استقلال در نقش جهان که با نقش‌آفرینی مستقیم سیاوش یزدانی و پنالتی‌ای که این بازیکن به تیم میزبان داد، در نهایت با شکست 2 بر یک شاگردان ساپینتو تمام شد، خبر شوکه‌کننده پیش از تمرین به صورت مستقیم از سوی سرمربی پرتغالی به مدافع تیمش انتقال داده شد و به دلیل آنچه بی‌اعتمادی و خیانت تفسیر می‌شود، اجازه حضور در تمرین از او گرفته شد.

یزدانی در مصاف با سپاهان با بازوبند کاپیتانی بار دیگر در ترکیب اصلی آبی‌پوشان پایتخت قرار گرفت و در کنار سیلوا زوج قلب خط دفاعی تیم شد. شاگردان ساپینتو در این مسابقه عملکرد خوبی داشتند و اگر ۲ اشتباه فردی گریبان آنها را در دقایق 50 و 2+90 روی ادامه تلاش و ممارست امید نورافکن و شهریار مغانلو نمی‌گرفت، شاید حتی می‌توانستند با فرار از برخی حملات سپاهان نظیر ضربه سر نورافکن که به زیر طاق دروازه برخورد کرد و به گل نرسید، با پیروزی اصفهان را ترک کنند اما...

به هر ترتیب استقلال بار دیگر در یک بازی حساس بازنده شد تا سیاوش یزدانی به دلیل خوش و بش و گرم گرفتن با محمد کریمی، هم‌تیمی سابقش در سپاهان، حین آماده شدن رامین رضاییان برای زدن پنالتی و در ادامه حرکات و صحبت‌هایش در میکسدزون خبری ورزشگاه نقش جهان در مصاحبه با خبرنگاران، به سیبل اصلی حملات هواداران استقلال پس از این شکست دیرهنگام مقابل شاگردان مورایس تبدیل شود. رفتار و مصاحبه‌‌ای که شاید اگر استقلال و ساپینتو زیر فشار نبودند، طور دیگری از آن برداشت می‌شد اما این موضوع ضربات سنگینی شد به سیاوش یزدانی که آرزوی بازگشت به زندگی طبیعی را داشت.

صبح دیروز وقتی یزدانی برای رفتن به تمرین آماده می‌شد، احتمالا انتظار شنیدن حرف‌هایی را که ساپینتو به او پیش از آغاز تمرین گفت، نداشت اما یزدانی که چند ماه قبل‌تر هم خشم ساپینتو را به دلیل انتقاد از عکس‌های منتشر شده از جشن تولدش تجربه کرده بود، بار دیگر با تصمیم مشابهی از سوی مرد پرتغالی استقلال روبه‌رو شد تا از تیم کنار گذاشته شود و آینده‌اش بار دیگر مبهم باشد.

* آینده نامعلوم
با این وصف حالا ۲ مسیر پیش ‌روی سیاوش یزدانی قرار گرفته که طی یک سال گذشته با کنار رفتن یک‌باره از استقلال و تیم ‌ملی روزهای به مراتب دشوارتری را هم پشت سر گذاشته است. او ۲ سال دیگر با استقلال قرارداد دارد و حالا با توجه به شرایط پیش‌آمده، یا در مهلت باقیمانده تا پایان پنجره نقل و انتقالات (23 بهمن 1401) باید تصمیم به ادامه حضور در استقلال طبق قراردادش بگیرد و احتمالا منتظر دومین بخشش مربی پرتغالی با پادرمیانی کسی جز مصطفی آجورلو باشد که در مرتبه قبلی برای او سینه سپر کرده بود، یا تصمیم به انتخابی دشوارتر، یعنی بررسی پیشنهاداتش بگیرد که به معنی جدایی از تیم محبوبش خواهد بود؛ تصمیماتی که هر یک چالش‌هایی سخت برای او به همراه خواهد داشت.

* مخاطره‌های تصمیم دوم
از سپاهان به عنوان یکی از تیم‌های خواهان سیاوش یزدانی در پنجره زمستان نام برده شده است اما با توجه به  اتهامات کم‌کاری وارد شده به این مدافع در مصاف با تیم سابقش در نقش‌جهان، بعید به نظر می‌‌رسد حتی در صورت تمایل سپاهانی‌ها به جذب این بازیکن، خودش علاقه‌ای به آن داشته باشد. در صورت عملی شدن این فرضیه محتمل، فشارها از سوی جامعه هواداری استقلال روی یزدانی بشدت افزایش خواهد یافت. البته احتمالا تیم‌های دیگری نظیر تراکتور، فولاد خوزستان و... هم هستند که خواهان یزدانی باشند اما اینکه آیا این بازیکن راضی می‌شود پس از سال‌ها تلاش برای رسیدن به استقلال این حضور چندساله را با تجربه‌ای ناخوشایند و آزاردهنده به قصد تیمی سطح پایین‌تر ترک کند، موضوعی است که تنها گذر زمان آن را مشخص می‌کند.

هر چه هست، زندگی حرفه‌ای سیاوش یزدانی با تصمیم قاطعانه ریکاردو ساپینتو و واکنش رسمی باشگاه به آن بار دیگر در معرض موج‌هایی سنگین و مرتفع قرار گرفته و باید دید چه زمانی، با چه شرایطی و چطور او را به ساحل آرامش خواهند رساند. شاید هم در شرایط فعلی بهترین تصمیم برای این مدافع مغضوب، جدایی موقت و انتخاب تیمی مناسب برای بازیابی و بازگشت به کیفیت باشد.

منبع: روزنامه وطن امروز

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top