تاریخ انتشار: چهارشنبه 1401/11/05 - 13:26
کد خبر: 459137

تحرکاتی مبنی بر جدایی بخشی از حریم تبریز به گوش می‌رسد!

تحرکاتی مبنی بر جدایی بخشی از حریم تبریز به گوش می‌رسد!

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تبریز، گفت: شورای شهر و شهرداری باید نسبت به هرگونه تغییر حریم حساسیت نشان دهند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، فریدون بابایی‌اقدم  امروز روز یکشنبه در یکصد و هفتمین جلسه علنی شورای شهر تبریز طی تذکری  اظهار کرد: اخیرا تحرکاتی مبنی بر جدایی بخشی از حریم تبریز به گوش می‌رسد که می‌خواهند با تصمیات سیاسی قسمتی از این شهر گرفته شود.

وی در ادامه سخنان خود افزود: بنده چند روز پیش در خصوص این موضوع اعلام موضع کرده و هشداری نسبت به هرگونه تغییرات در حریم شهر تبریز دادم، بعضا شاید برای یک تعداد از عزیزان سوال بود و حتی در این باره یکی از اصحاب رسانه با بنده تماس گرفته بودند و می‌گفتند که مسؤولان گفته‌اند که موضوع تقسیم سیاسی به شورا ربطی ندارد و شورا در این باره هیچ‌گونه دخل و تصرفی نمی‌تواند داشته باشد.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تبریز در بخش دیگری از سخنانش اذعان داشت: چند قانونی که در راستای این امر وجود دارد را بازگو خواهم کرد؛ ظاهرا این موضوع در قالب طرح از طرف یکی از نمایندگان و تأیید دیگر نمایندگان پیش می‌رود، اولا در قانون شوراها در بحث ماده ۸۰ که بارها هم تاکید شده که مطابق قانون نباید تداخلی داخل حریم و تقسیمات سیاسی نباید باشد.

بابایی‌اقدم گفت: مرجع حل اختلاف در بحث تداخل مطابق قانون، شورای عالی شهرسازی و معماری است و در ماده ۱۳ هم در خصوص تخلف جرم‌انگاری شده و در آن جا جرائمی را برای متخلفان این امر لحاظ شده است.

وی با بیان اینکه محدوده و حریم شهر تبریز بارها در صحن شورا مطرح شده است و اکنون نقشه‌ای که آن را مشاهده می‌کنید همه امورات را می‌توانید ملاحظه کنید، در این نقشه محدوده شهر تبریز و حریم آن در سال ۱۳۹۵ دیده می‌شود.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تبریز، تصریح کرد: سه شهرستان‌های بستان‌آباد با ۵ هزار هکتار، شبستر ۷ هزار هکتار و ۱۳۰۰ هکتار با شهرستان هریس تداخل حریم با شهرما دارند، موضوع دیگر هم مربوط به تداخل با بخش ها بوده که اولا تداخل با بخش خسروشاه ۵ هزار هکتار تداخل داریم که در نقشه هم علامت‌گذاری شده است.

بابایی‌اقدم ادامه داد: یک بخش قابل توجه هم بالغ‌بر ۲۶ هزار هکتار هم داریم که بعد از تشکیل باسمنج  آن را شاهد شده‌ایم، عملا ۱۰۰۱ هزار هکتار از وسعت حریم شهر تبریز تداخل حریم  با بخش‌ها را داریم، در حالیکه صراحت‌هایی در این راستا در قانون داریم به‌طوریکه در طرح سوم جامع شهر تبریز اتفاقاتی در این خصوص رخ داده است.

وی با بیان اینکه علاوه‌بر این قوانین ما یک سری محدودیت‌هایی را هم داریم، ادامه داد: شهرک‌های صنعتی در بخشی مستثنی از قانون شهرداری‌ها بوده و یک سری  کاربری‌های نظامی که گسترده هستند نیز جز محدودیت‌ها به شمار می‌روند.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تبریز در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد: شورای شهر و شهرداری باید نسبت به هرگونه تغییر حریم حساسیت نشان دهند و مانع از اتفاقات در این راستا شوند، تجربه تلخی در بخش باسمنج داشتیم، گاها ادله‌هایی مطرح می‌شود که اشکالی ندارد ولی عین تهران باشد.

بابایی‌اقدم یادآور شد: تا به امروز در مورد ۲۶ هزار هکتار جدا شده تحت عنوان بخش باسمنج، علی‌رغم هشدار شورا اتفاقی نیافتاده است.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تبریز در بخش دیگری از سخنان خود ابراز کرد: از شهرداری نیز گلایه داریم. مطابق قانون باید هشتاد درصد درآمد شهرداری‌ها باید در حریم هزینه شود، چرا با وجود اولویت‌هایی که مطرح شده است، نمایندگان مجلس دنبال چنین مسائلی هستند؟

وی ادامه داد: مقرر گردیده بود تا ۲۰۰ هزار واحد مسکونی اجرا شود که خواستیم چهار هزار آن در تبریز باشد ولی تاکنون اتفاقی در این راستا نیفتاده است.

بابایی‌اقدم خاطرنشان کرد: در بحث افزایش کرسی‌های نمایندگان تنها جایی که به آن اختصاص نیافت تبریز بود، چراکه روز به روز رتبه جمعیتی تبریز، جایگاه تبریز سقوط می‌کند، سکوت شورای شهر در این حوزه منجر به شهر شدن و بخش شدن روستاهای اطراف می‌شود.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top