تاریخ انتشار: شنبه 1401/11/08 - 20:26
کد خبر: 459488

اختصاص سهمیه ویژه برای جذب حافظان قرآن به دانشگاه فرهنگیان

اختصاص سهمیه ویژه برای جذب حافظان قرآن به دانشگاه فرهنگیان

رئیس دانشگاه فرهنگیان با اشاره به اختصاص سهمیه ویژه برای ورود حافظان قرآن به دانشگاه فرهنگیان اظهار کرد: در این دانشگاه، آماده اجرای طرح های حفظ قرآن برای دانشجویان هستیم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از روابط عمومی موسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا (س) به مرکزیت استهبان فارس، رضا مراد صحرایی شنبه در نشست بررسی طرح های قرآنی این دانشگاه اظهار داشت: این دانشگاه در حال حاضر اجرای طرح های مختلف قرآنی را در دست اقدام دارد که برخی از آن با همکاری موسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان در حال اجرا است.

وی با قدردانی از فعالیت های چموسسه قرآنی بیت الاحزان در بخش های مختلف فرهنگی و قرآنی به ویژه تربیت حافظان کل قرآن گفت: در دانشگاه فرهنگیان نیز آماده اجرای طرح های حفظ قرآن برای دانشجویان هستیم.

رئیس دانشگاه فرهنگیان کشور با تاکید بر اینکه توجه به امور قرآنی در اولویت اصلی برنامه های این دانشگاه است خاطرنشان کرد: از هر طرح قرآنی در زمینه های مختلف که توسط تشکل های و مجموعه های قرآنی باشد حمایت می‌کنیم.
صحرایی بیان کرد: با برنامه ریزی صورت گرفته در پذیرش دانشجویان اهتمام ویژه ای به جذب دانشجو معلمان حافظ قرآن داریم و برای آن امتیاز در نظر گرفته شده و در مصاحبه ها مورد توجه قرار می گیرد.

وی بیان کرد: این آمادگی را داریم که حافظان کل قرآن را در رشته های اختصاصی مورد نیاز جذب کنیم

رئیس دانشگاه فرهنگیان از اجرای طرح هر معلم یک مربی قرآن به ویژه معلمان ابتدایی خبرداد و افزود: این مهم نیز می تواند تاثیر بسزایی در ترویج فعالیت های قرآنی در مدارس داشته باشد.

حجت الاسلام علیرضا شاهسونی مدیرموسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا (س) نیز به تشریح اجرای طرح مدارس تخصصی حفظ قرآن همراه با تحصیل پرداخت و گفت: این طرح در حال حاضر در برخی از مدارس استان فارس در حال اجرا است و با اجرای آن در یک طرح پنج ساله در کشور می توان به تربیت سالانه بیش از ۳۰ هزار حافظ قرآن دانش آموز دست یافت.
عضو شورای توسعه فعالیت های قرآنی کشور بیان کرد: بدون شک بخش زیادی از این دانش آموزان در آزمون های ورودی دانشگاه فرهنگیان شرکت کرده و با استعدادهای که دارند می توانند وارد این دانشگاه شوند و این نیز خود تاثیر بسزایی در پرورش معلمان آینده و دانش آموزان دارد.

مدیر موسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا (س) همچنین برای اجرای طرح‌های مختلف قرآنی در دانشگاه فرهنگیان اعلام آمادگی و از توجه مسئولان این دانشگاه به ترویج برنامه‌های قرآنی قدردانی کرد.

در این نشست مرتضی خدمتکار مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری تهران و محمد حسین فریدونی مشاور دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور نیز با قدردانی از فعالیت های موسسه قرآنی بیت الاحزان بر لزوم اجرای طرح های قرآنی و تاثیر گذار در بیان جامعه دانشگاهی از جمله دانشگاه فرهنگیان تاکید کردند.

حجت‌الاسلام محمد تقی مبشری سرپرست معاونت فرهنگی اجتماعی و سیده فاطمه موسوی مدیرکل فرهنگی دانشگاه فرهنگیان کشور نیز به ارائه توضیحاتی درباره اجرای برنامه های مختلف قرآنی در پردیس های این دانشگاه پرداختند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top