تاریخ انتشار: دوشنبه 1401/11/10 - 11:18
کد خبر: 459705

وکیل خانواده چه خدماتی را ارائه می‌دهد؟ چطور یک وکیل بگیریم؟

وکیل خانواده چه خدماتی را ارائه می‌دهد؟ چطور یک وکیل بگیریم؟

وقتی صحبت از وکیل به میان می‌آید، معمولا به یاد رفت‌ و آمد به دادگاه و شکایت می‌افتیم. اگرچه کار اصلی وکلا دفاع از موکل خود در داگاه است، اما بسیاری از آنها مشاوره حقوقی هم ارائه می‌دهند. به عبارت دیگر شما می‌توانید بدون قرارداد وکالت، از یک وکیل مشاوره حقوقی بگیرید و قوانین یک حوزه خاص و آن‌چه را که برای رسیدن به حقوق خود باید انجام دهید را بپرسید.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ خانواده کوچک‌ترین و مهم‌ترین نهاد جامعه است. اگرچه عشقی که در این جامعه کوچک وجود دارد، آن را از سایر نهاد‌ها و تجمع‌های انسانی مجزا می‌کند، اما علاقه و محبت به‌معنای عدم نیاز به قانون نیست. هر اجتماع مدنی، از جمله خانواده، قوانینی دارد که تا زمانی که طرفین به آن پایبند باشند می‌توانند زندگی خوب و مسالمت‌آمیزی داشته باشند. اما گاهی طرفین به قوانین پایبند نیستند و یا تمایلی ندارند که زندگی خانوادگی خود را به‌دلایلی ادامه دهند. در این شرایط وکیل خانواده می‌تواند کمک زیادی به افراد کند. از آنجا که مسائل خانوادگی احساسات افراد را درگیر می‌کند، گاهی تصمیم‌گیری منطقی سخت می‌شود. علاوه بر این، آگاهی از قوانین پیچیده برای هرکسی امکان ندارد. وکیل خانواده در این شرایط می‌تواند به شما کمک کند تا زندگی خانوادگی خود را حفظ کنید و یا به شکل مسالمت‌آمیزی به آن پایان دهید.

اما وکیل خانواده دقیقا چه خدماتی را ارائه می‌دهد؟

وکیل خانواده چه خدماتی را ارائه می‌دهد؟

وقتی صحبت از وکیل به میان می‌آید، معمولا به یاد رفت‌ و آمد به دادگاه و شکایت می‌افتیم. اگرچه کار اصلی وکلا دفاع از موکل خود در داگاه است، اما بسیاری از آنها مشاوره حقوقی هم ارائه می‌دهند. به عبارت دیگر شما می‌توانید بدون قرارداد وکالت، از یک وکیل مشاوره حقوقی بگیرید و قوانین یک حوزه خاص و آن‌چه را که برای رسیدن به حقوق خود باید انجام دهید را بپرسید.

با این حال اگر با وکیل خانواده قرارداد وکالت ببنیدید، او می‌تواند در زمینه‌های زیر جانشین و نماینده قانونی شما باشد و به بهترین نحو از شما دفاع کرده و حقوقتان را بگیرد.

جدایی با توافق طرفین

گاهی به‌دلایلی هم زن و هم شوهر تمایلی برای ادامه زندگی مشترک ندارند. در این موارد برای جدایی باید مراحل طولانی زیر را طی کنند:

  • ثبت‌نام در سامانه تصمیم
  • 5 جلسه مشاوره خانواده
  • طرح دادخواست طلاق در دفتر خدمات الکترونیک قضایی
  • تهیه انواع گوهینامه‌ها
  • شرکت در جلسات دادگاه

این مراحل معمولا چند ماه زمان نیاز دارد و مستلزم صرف وقت و هزینه برای طرفین است. اما وکیل خانواده می‌تواند این پروسه را در ده تا بیست روز کاری به پایان برساند. در طول این مدت، هیچ‌کدام از زوجین لازم نیست نه در دادگاه و نه در جلسات مشاوره و نه حتی در دفتر وکالت حضور پیدا کنند. کافی است از یک دفتر وکالت معتبر، که خدمات وکالت خانواده را ارائه می‌دهد، دو وکیل بگیرید تا به نمایندگی از زوجین همه اقدامات را انجام دهند.

انحصار وراثت

شخص متوفی ترکه‌ای برجای می‌گذارد که لازم است پس از برداشت دیون و ثلث او، بقیه آن بر اساس قانون و همچنین در نظر گرفتن وصیت متوفی، بین وراث تقسیم شوند. برای این‌که وارثان بتوانند به اموال خود دسترسی پیدا کنند و در آنها دخل و تصرف کنند، نیاز به برگه انحصار وراثت است. برگه انحصار وراثت مشخص می‌کند که وارثان چه کسانی هستند و هر کدام چه نسبتی با فرد متوفا دارند.

برای گرفتن این برگه، لازم است یکی از وراث دادخواست صدور گواهی انحصار وراثت خطاب به شورای حل اختلاف بفرستد و همه مدارک مورد نیاز از جمله «برگه استشهادیه محضری» -که شهادت سه نفر به محدود‌بودن وراث به تعداد ذکر شده است- را همراه آن ارسال کند.

اگر اختلافی بین وارثان باشد، صدور این برگه به تعویق می‌افتد و گاهی ممکن است زمان زیادی برای حل اختلاف و دسترسی وراث به اموال خود لازم باشد. اما یک وکیل خانواده خوب می‌تواند به وکالت از وراث همه این روند را به آسانی طی کند و مشکلات مربوط به وراث، مثل عدم همکاری و یا خارج از کشور بودن آنها را حل کند. این روند معمولا 10 تا 40 روز طول می‌کشد و نیازی به حضور هیچ‌کدام از ورثه نیست.

 

مالیات بر ارث

علاوه بر انحصار وراثت، مالیات بر ارث نیز یکی دیگر از مشکلاتی است که وکیل خانواده می‌تواند در حل آن به شما و خانواده‌تان کمک کند. گاهی به علت عدم آگاهی ورثه از قوانین و یا اشتباهات صورت‌گرفته، مالیات زیادی بر ارث متوفی منظور می‌شود. وکیل خانواده می‌تواند به شما کمک کند تا در چهارچوب قانون، این این مالیات را کم کنید. همچنین می‌تواند اقدامات مربوط به تعیین میزان مالیات را انجام دهد تا هرچه زودتر انحصار وراثت انجام شده و اموال متوفی به دست وراث برسد.

سایر خدمات وکیل خانواده

علاوه بر موارد فوق، وکیل خانواده می‌تواند در سایر مسائل مربوط به خانواده از موکل خود دفاع کند. این دعاوی و مسائل به‌شرح زیر هستند:

  • طلاق به درخواست زوج
  • طلاق به درخواست زوجه
  • مسائل مربوط به فوت هریک از زوجین
  • نسخ نکاح و ازدواج
  • بطلان عقد نکاح
  • بذل مدت
  • مطالبه و اجرای مهریه
  • شروط ضمن عقد
  • اجازه ازدواج مجدد برای مرد
  • حضانت و ملاقات فرزندان مشترک
  • سلب و لغو حضانت
  • نفقه و هزینه‌های زندگی زوجه
  • مطالبه نفقه اقارب و نزدیکان
  • نامزدی و خسارت ناشی از برهم زدن آن
  • مطالبه و استرداد جهیزیه
  • اجرت المثل
  • رفع ممنوع الخروجی

چطور یک وکیل خوب بگیریم؟

یک وکیل خانواده، وکیلی است که سال‌ها در حوزه دعاوی خانواده کار کرده است و در این زمینه تجربه و مهارت کافی دارد. علاوه بر این، لازم است بتواند ارتباط موثری با افراد برقرار کرده، وجدان کاری داشته باشند، امانت را رعایت کند و بتواند همدردی لازم را با موکل خود داشته باشد. تنها چنین فردی است که می‌تواند از حقوق شما در دادگاه دفاع کرده و در زمان کوتاهی پرونده را به اتمام برساند. به‌عبارت دیگر یک وکیل خوب باید علاوه بر اطلاع از قانون، مهارت‌های زیادی داشته باشد و بتواند در مواقع لزوم تصمیم درستی بگیرد.

گروه وکلای فراز، یک گروه وکالت خانوادگی است که بیش از ده سال است در زمینه داوی خانوادگی فعالیت دارد و تا کنون هزاران پرونده موفق در این زمینه را پشت سر گذاشته است. گروه وکلای فراز در زمینه مالیات بر ارث، انحصار وراثت، جدایی زوجین با تمایل طرفین، حق حضانت و سایر دعاوی خانوادگی خدمات ارائه می‌دهد. شما به راحتی می‌توانید با تماس تصویری، صوتی و ملاقات حضوری با این گروه، مشاوره لازم را دریافت کرده و در صورت لزوم قرارداد وکالت امضا کنید.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
خدمات رسانی به ۱۰هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی
ترافیک سنگین در جاده چالوس
ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از طریق برنامه‌های فرهنگی
حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال صادر شد
اعمال محدودیت های ترافیکی راهپیمایی مردمی حمایت از اقدام سپاه
مدارس پنجشنبه و جمعه آخر هفته‌ها به خانواده‌ها اختصاص می‌یابد؟
ارتباطات استان سیستان و بلوچستان پایدار است
هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول است
به بهانه اختلال در کار؛ گوگل کارمندان معترض به همکاری با رژیم صهیونیستی را اخراج کرد
پلمب ۱۰ مؤسسه پایان نامه فروشی در روزهای آینده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top