تاریخ انتشار: سه شنبه 1401/11/11 - 18:58
کد خبر: 459905

پیش‌بینی کولاک‌ برف و سیلاب در ۱۲ استان

پیش‌بینی کولاک‌ برف و سیلاب در ۱۲ استان

صادق ضیائیان درباره آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: امروز بارش برف و باران و گاهی رعدوبرق در مناطق مختلفی از کشور داشتیم که کماکان ادامه دارد و در ارتفاعات همراه با کولاک برف و رخداد بهمن است؛ شدت بارش‌ها امروز در ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی در استان‌های خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان و ارتفاعات البرز است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، صادق ضیائیان درباره آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: امروز بارش برف و باران و گاهی رعدوبرق در مناطق مختلفی از کشور داشتیم که کماکان ادامه دارد و در ارتفاعات همراه با کولاک برف و رخداد بهمن است؛ شدت بارش‌ها امروز در ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی در استان‌های خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان و ارتفاعات البرز است.

* هشدار نارنجی سازمان هواشناسی برای روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه

وی با بیان اینکه روز آینده بارش پراکنده در غرب و شمال غرب داریم، گفت: روز چهارشنبه ‌۱۲ بهمن بارش برف و باران، رخداد مه، کاهش دید، در نواحی با اقلیم گرم رگبار و رعدو برق و وزش باد شدید و در مناطق سردسیر، ارتفاعات و دامنه‌ها بارش برف سنگین، وقوع بهمن و کولاک برف در نیمه شرقی خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، جنوب و غرب اصفهان، شمال غرب فارس، خراسان رضوی، خراسان شمالی، بوشهر و خراسان جنوبی، پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: این شرایط جوی روز پنج‌شنبه ‌۱۳ بهمن در آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه و شمال بوشهر حاکم است.

ضیائیان اضافه کرد: در این راستا ‌انسداد راه‌های روستایی و اختلال در جاده‌های مناطق سردسیر، ارتفاعات و دامنه استان‌های واقع در رشته کوه البرز و زاگرس، جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها، آبگرفتگی معابر، اختلال در سفرهای بین شهری و داخل شهر، اختلال در فعالیت‌های عمرانی، صاعقه، اختلال در ناوگان حمل و نقل، خسارت به صنعت کشاورزی، رخداد بهمن و اختلال در انتقالِ منابع انرژی به‌ویژه برق و گاز، پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: توصیه می‌شود‌ دستگاه‌های اجرایی برای برف‌روبی و بازگشایی مسیرها آماده باشد همچنین پرهیز از سفرهای خارج از شهر، اجتناب از فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابه‌جایی عشایرکوچ‌رو، مدیریت در مصرف و انتقال منابع انرژی به‌ویژه گاز و برق، عدم توقف و تردد در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پاک‌سازی آبروها و کانال‌های عبور آب درون شهری، پاک‌سازی دهانه پل‌ها، انجام اقدامات پیشگیرانه از خسارات احتمالی‌ از جمله نمک‌پاشی، توسط شهرداری‌ها، راهداری‌ها و ارگان‌های امدادی و مدیریت مناسب توسط سازمان آب و فاضلاب و سایر دستگاه‌های اجرائی مسئول، در دستور کار قرار گیرد.

*‌ 15 بهمن در اغلب نقاط کشور جوی پایدار حاکم است

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: در دو روز آینده در نیمه شرقی کشور وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود که در مناطق مستعد همراه با خیزش گردوخاک است.

ضیائیان اضافه کرد: روز پنج‌شنبه 13 بهمن در غرب و شمال غرب ارتفاعات زاگرس و ارتفات و دامنه‌های البرز مرکزی بارش برف و باران و وزش باد و در استان‌های فارس، کرمان، بوشهر، خراسان جنوبی و ارتفاعات یزد بارش باران پیش‌بینی می‌شود و در ارتفاعات برف خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه روز جمعه بارش پراکنده در شمال غرب، شمال شرق، ارتفاعات زاگرس و ارتفاعات البرز مرکزی داریم، عنوان کرد: روز شنبه 15 بهمن در اغلب نقاط کشور جوی پایدار حاکم است.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد: صبح شنبه در شمال غرب و غرب کشور کاهش محسوس دما را داریم.

* یخبندا‌ن در 15 مرکز استان

ضیائیان درباره وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران روز آینده ابری، گاهی وزش باد و بعدازظهر باد شدید پیش‌بینی می‌شود؛ بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت 10 درجه و یک درجه زیر صفر خواهد بود.

وی افزود: روز آینده بندرعباس با بیشینه دمای 23 درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای 10 درجه زیر صفر سردترین مرکز استان خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: فردا در 15 مرکز استان کمینه دما صفر و زیر صفر درجه است که شامل اصفهان، ارومیه، اردبیل، اراک، ایلام، تبریز، تهران، خرم‌آباد، زنجان، سنندج، شهرکرد، قزوین، کرج، همدان و یاسوج است.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
دیدار کارگران با رهبر انقلاب
ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید آغاز شد
رییسی با استقبال نخست‌وزیر سریلانکا وارد این کشور شد
آخرین مهلت توزیع کارت کنکور/ آغاز رقابت داوطلبان از فردا
حال‌وهوای بیت رهبری در روز حضور کارگران +فیلم
فردا آخرین مهلت ثبت نام در امریه سربازی مرکز جذب وزارت علوم
صعود بورس ادامه خواهد یافت؟
لحظه استقبال نخست وزیر سریلانکا از رئیسی + فیلم
هشدار وزارت کار درباره پیامک‌های جعلی کالابرگ
حلقه اتحاد دانشجویان دانشگاه نیویورک برای اقامه نماز +فیلم
دانشجویان دانشگاه کلمبیا مانع از ورود یک صهیونیست به دانشگاه شدند +فیلم
اعتراضات دانشجویان دانشگاه مینه سوتا در حمایت از مردم فلسطین +فیلم
حرکت متفاوت دانشجویان کالج ویتمن در حمایت از مردم فلسطین +فیلم
واکنش تازه چین به بودجه آمریکا برای حمایت از تایوان
دانشگاه علامه‌طباطبایی میزبان ۱۵ هزار و ۳۰۵ داوطلب کنکور سراسری
جذب هیات علمی با مدرک دکتری در دانشگاه فنی و حرفه ای لغو شد
نتایج نهایی استخدام معلمان کی اعلام می‌شود؟
ضارب ۳ دختر دانش‌آموز دستگیر شد ؛ او هم یک نوجوان است
دیدار یحیی السنوار با رهبران جنبش + جزئیات
قابلیت های هوش مصنوعی به این نرم افزار شکل بهتری داده است
فایننشال تایمز از توانایی‌های پنهان حزب الله لبنان می گوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top