تاریخ انتشار: چهارشنبه 1401/11/12 - 12:54
کد خبر: 460010

پودر پروتئین سویا از کجا بخریم

پودر پروتئین سویا از کجا بخریم

پودر پروتئین ایزوله سویا حاوی سه پروتئین اصلی به نام‌های بتا کنگلیسینین، گلیسینین و پروتئین چربی‌دوست است. این پودر یک مکمل عالی برای کسانی است که به دنبال افزایش حجم عضلات هستند. ویژگی مثبتی که استفاده از این پودر دارد این است که افزایش حجم عضلات بدون چربی اتفاق میفتد. به‌علاوه این پودر هیچ‌گونه کربوهیدراتی ندارد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، پروتئین ایزوله سویا یکی از محصولات پرکاربرد در صنعت غذاست که به‌صورت افزودنی بر محصولات غذایی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این پودر پروتئینی دارای خلوص 90% است که فواید بسیاری برای سلامتی بدن دارد و استفاده از آن به‌صورت درست و اصولی به همه افراد حتی مادران باردار توصیه می‌شود. ازآنجایی‌که این محصول نسبت به سایر محصولات پروتئینی ارزان‌تر است؛ بنابراین می‌توانید آن را در برنامه غذایی خود جای دهید. برای خرید این محصول، می‌توانید از طریق همین سایت، اقدام کنید.

 

ایزوله پروتئین سویا چیست؟

بهترین و خاص‌ترین نوع پروتئین سویا، پودر پروتئین ایزوله سویاست. برای تهیه این محصول، تمام مواد مغذی مانند کربوهیدرات، چربی و فیبر از دانه‌های سویا استخراج می‌شود. آنگاه تنها چیزی که در سویا باقی می‌ماند، پروتئین است. همین موضوع ایزوله سویا را به‌عنوان بهترین منبع برای بدن‌سازان و ورزشکاران، تبدیل کرده است. آنان با خوردن این ماده غذایی ارزشمند می‌توانند به عضله‌سازی و افزایش حجم عضلات برسند. به‌علاوه خوردن این پودر مغذی سبب کاهش کلسترول و افزایش سلامت قلبی می‌شود.

پودر پروتئین ایزوله سویا حاوی سه پروتئین اصلی به نام‌های بتا کنگلیسینین، گلیسینین و پروتئین چربی‌دوست است. این پودر یک مکمل عالی برای کسانی است که به دنبال افزایش حجم عضلات هستند. ویژگی مثبتی که استفاده از این پودر دارد این است که افزایش حجم عضلات بدون چربی اتفاق میفتد. به‌علاوه این پودر هیچ‌گونه کربوهیدراتی ندارد. عدم وجود کربوهیدرات می‌تواند به کاهش وزن و داشتن یک رژیم غذایی سالم کمک شایانی کند. همچنین مواد غذایی ارزشمند حاوی روی، ویتامین B، آهن، منیزیم و کلسیم نیز از طریق این پودر جذب می‌شوند.

 

فواید ایزوله پروتئین سویا برای سلامتی

پودر پروتئین ایزوله سویا دارای خواص شگفت‌انگیزی است که علاوه بر گیاهخواران می‌تواند برای سایر مردم نیز مفید باشد. بعد از گیاهخواران، ورزشکاران و بدن‌سازان بیشترین استفاده از پودر را دارند که علاوه بر دریافت مقادیر زیادی پروتئین، می‌توانند با خیال راحت و بدون هرگونه نگرانی به پرورش عضلات بدون چربی فکر کنند. ذکر این نکته نیز مهم است که اعتدال در مصرف هر چیز، حرف اول را میزند. درصورتی‌که در خوردن آن زیاده‌روی کنید، دچار عوارض می‌شوید. این پودر را می‌توانید با مواد غذایی یا سایر مکمل‌های پودر سویا مصرف کنید. خواص فوق‌العاده استفاده از پودر پروتئین سویا در ادامه آورده شده است:

افزایش انرژی

یکی از مهم‌ترین مزیت‌های استفاده از پودر پروتئین سویا، افزایش انرژی است. این پودر حاوی مقادیر زیادی اسیدآمینه ضروری است. این اسیدهای آمینه توسط بدن تجزیه و به انرژی تبدیل می‌شوند.

کمک به زیبایی و سلامت پوست

اگر به زیبایی و سلامت پوست خود اهمیت می‌دهید، مصرف پودر سویا پروتئینه می‌تواند بسیار کارآمد باشد. پروتئین سویا به مرطوب‌سازی پوست کمک زیادی می‌کند و همچنین باعث کاهش رنگ‌دانه‌های پوستی ناشی از آفتاب‌سوختگی می‌شود. به دلیل کارایی زیاد این پودر، از آن در ساخت انواع کرم و سایر محصولات پوستی نیز استفاده می‌شود.

کاهش سطح کلسترول

پودر پروتئین ایزوله سویا سبب کاهش کلسترول بد یا همان LDL می‌شود. این کاهش سطح کلسترول بد، تأثیری بر کاهش سطح کلسترول خوب نمی‌شود و میزان کلسترول HDL حفظ می‌شود.

جلوگیری از بیماری‌های قلبی

مصرف پودر ایزوله سویا که باعث کاهش کلسترول بد و تری گلیسیرید می‌شود، منجر به کاهش بیماری‌های قلبی نیز می‌شود. به‌منظور داشتن قلبی سالم و بهبود جریان خون در قلب، می‌توانید از این پودر به‌صورت روزانه و مرتب استفاده کنید. البته اعتدال را میزان مصرف اعمال کنید تا دچار مضرات استفاده بیش‌ازحد نشوید.

جلوگیری از سرطان

ژنستئین یک ماده شیمیایی است که از ایجاد رگ‌های خونی در تومورها و پیشرفت سرطان جلوگیری می‌کند. این ماده ارزشمند به مقادیر زیادی در سویا یافت می‌شود.

کنترل چاقی و دیابت

سویا با افزایش ترشح میزان انسولین، به کاهش قند خون و درنتیجه کاهش وزن کمک می‌کند؛ بنابراین غذاهای حاوی سویا بهترین رژیم غذایی برای افراد دیابتی هستند.

پودر پروتئین سویا از کجا بخریم

تقویت عضلات

مصرف سویا سنتز پروتئین عضلات را تحریک می‌کند تا سبب افزایش حجم و قدرت عضله شود. پودر پروتئین ایزوله سویا کمک زیادی به افزایش حجم عضله می‌کند.

سلامت مادر و جنین

گنجاندن سویا در رژیم غذایی مادران باردار، فواید زیادی بر سلامتی دارد. شیر سویا بهترین انتخاب برای مادران باردار به جهت حفظ سلامت خود و جنین است.

کاهش علائم یائسگی

سویا حاوی مقادیر زیادی هورمون استروژن است که همانند هورمون استروژن زنانه با قدرتی کمتر است. این استروژن گیاهی به زنان کمک می‌کند تا علائم یائسگی کمتری داشته باشند. به‌علاوه مصرف این پودر، سبب حفظ کلسیم استخوان و همچنین سلامت قلب می‌شود.

 

زمان‌های استفاده از پودر ایزوله سویا

مقدار مصرف پودر پروتئین ایزوله سویا به‌طورمعمول، روزانه بین 10 تا 30 گرم است. توصیه می‌شود در مصرف آن زیاده‌روی صورت نگیرد. برای آگاهی از نحوه مصرف پودر ایزوله سویا توضیحات روی بسته‌بندی را بخوانید. همچنین می‌توانید با پزشک یا مربی باشگاه مشورت کنید. بهتر است که این پودر در زمان‌های زیر مصرف شود تا بهترین نتیجه را داشته باشد.

  • صبح‌ها: صبح‌ها بعد از بیدار شدن بهترین زمان جهت مصرف این ماده خوراکی سودمند است؛ چراکه پس از خواب شبانه، ذخایر پروتئین بدن کم می‌شود. با مصرف این پودر می‌توانید پروتئین را به بدن خود برسانید.
  • قبل از تمرینات ورزشی: نیم ساعت قبل از شروع تمرین، بهترین زمان استفاده از پودر پروتئین سویاست. اگر به دنبال افزایش حجم عضلات هستید، این ساعت مصرف بسیار کمک‌کننده خواهد بود.
  • بعد از تمرین: به دلیل افت کارایی عضلات بعد از تمرین به‌خصوص تمرینات قدرتی، می‌توانید این پودر را حدود یک ساعت بعد از تمرین مصرف کنید. استفاده از پودر بعد از ورزش، به ریکاوری ماهیچه‌ها کمک زیادی می‌کند.
  • قبل از خواب: شب‌ها قبل از خواب، زمان خوبی برای استفاده از پودر ایزوله است. همان‌طور که می‌دانید صبح‌ها بعد از خواب مقدار ذخیره پروتئین کاهش می‌یابد؛ بنابراین می‌توانید قبل از خواب میزان پروتئین بدن را به حداکثر برسانید تا بدن دچار افت آن نشود.

 

پودر پروتئین سویا از کجا بخریم؟

پودر پروتئین ایزوله سویا دارای خواص بی‌نظیری است که بیشتر افراد می‌توانند از آن استفاده کنند. روش استفاده از این پودر به این صورت است که می‌توانید آن را با آب، شیر یا اسموتی استفاده کنید یا طبق دستورات پزشک یا بدن‌ساز پیش بروید تا بهترین نتیجه را از آن بگیرید. خرید این محصول به‌تمامی ورزشکاران و افرادی که به دنبال تناسب‌ اندام هستند، پیشنهاد می‌شود. جهت خرید این محصول شگفت‌انگیز فقط کافی است تا از طریق همین سایت اقدام به ثبت سفارش کنید. سفارش ثبت‌شده شما در کمترین زمان ممکن برای شما بسته‌بندی و ارسال می‌شود. ما در سایت اینترنتی پارسی پودر تمرکز خود را بر کیفیت بالای محصولات با کمترین قیمت گذاشته‌ایم تا همواره بتوانیم رضایت مشتریان خود را جلب کنیم.

پودر پروتئین سویا از کجا بخریم

سؤالات متداول

  1. ایزوله پروتئین سویا چه کاربردی دارد؟

پودر پروتئین سویا تأثیر زیادی بر سلامتی دارد. به همین علت، سبب افزایش استفاده در تولید مواد غذایی سالم شده است.

  1. تأثیر استفاده از پودر ایزوله سویا بر سلامتی چیست؟

این پودر با دارا بودن 9 آمینواسید مفید برای بدن، ارزش غذایی بالایی دارد. همچنین تأثیر مستقیمی بر عملکرد دستگاه گوارش و کاهش کلسترول و بیماری‌های قلبی دارد.

  1. از پودر ایزوله شده سویا در تولید کدام محصولات غذایی استفاده می‌شود؟

  • گوشت فراوری‌شده طیور و آبزیان
  • محصولات لبنی مانند بستنی و ماست
  • غذاهای آماده مانند سوپ و ...
  • نوشیدنی‌های مناسب برای کاهش وزن
  • غلات صبحانه
  • تنقلات

 

سخن پایانی

پودر پروتئین ایزوله سویا با خاصیت فوق‌العاده و قیمت مناسبی که دارد، می‌تواند یک انتخاب عالی برای بهبود رژیم غذایی باشد. طیف استفاده از این محصول گسترده است و حتی افراد دیابتی نیز می‌توانند از آن استفاده کنند. ازآنجایی‌که این پودر غنی از پروتئین و مقادیر کمی کربوهیدرات است می‌تواند یک گزینه پیشنهادی برای کنترل یا حتی کاهش وزن باشد. درصورتی‌که تابه‌حال از این محصول استفاده کرده‌اید، از خواص و نحوه مصرف این پودر جادویی برای ما و سایر خوانندگان توضیح دهید.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
تمرین پدر و دختری دروازه بان استقلال +عکس
کارگری که در روز کارگر به آرزویش رسید +فیلم
اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات در غزه +عکس
چرا دندانپزشکی در بارداری خطرناک است؟
تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای غزه
مصدومیت شدید سعید آقاخانی در نون خ ۵ +عکس
افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال
معلم فداکاری که کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد +عکس
لحظه بازداشت خشونت‌آمیز استاد اقتصاد دانشگاه اموری در آمریکا +فیلم
دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top