تاریخ انتشار: پنجشنبه 1401/11/13 - 16:30
کد خبر: 460117

بازی جدید تحریم‌کنندگان جشنواره فیلم فجر

بازی جدید تحریم‌کنندگان جشنواره فیلم فجر

همان‌گونه که انتظار می‌رفت، کاسبان تحریم برای روزهای برگزاری جشنواره فجر، برنامه ویژه‌ای در نظر گرفته و برای سومین مرتبه تلاش کرده‌اند تا این دوره را تحت‌الشعاع اعتراض‌های خود قرار دهند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، همان‌گونه که انتظار می‌رفت، کاسبان تحریم برای روزهای برگزاری جشنواره فجر، برنامه ویژه‌ای در نظر گرفته و برای سومین مرتبه تلاش کرده‌اند تا این دوره را تحت‌الشعاع اعتراض‌های خود قرار دهند.

تیر اول زمانی که آنها تلاش کردند تا فیلم‌سازان، فرم شرکت در جشنواره را پر نکنند، به سنگ خورد. پلن بی، در عدم‌مشارکت مردم، بدنه سینما و اهالی رسانه در جشنواره ناکام ماند و حالا در سومین تلاش، فضا وارد بعد احساسی شده تا با یک تجمیع احتمالا جهانی، جلوی ضربه‌دست جشنواره گرفته شود.

در این مرحله، بحث اعتصاب غذای جعفر پناهی مطرح شده است. این کارگردان در نخستین روز جشنواره، طی یادداشتی اعلام کرد که به اعتصاب غذای خشک روی آورده است. این موضوع، یکی از مواردی است که احتمال وقوع آن، از مدت‌ها پیش می‌رفت و حتی برخی رسانه‌ها، به این موارد اشاره کرده بودند.

جریان طرفدار تحریم جشنواره در تلاش است تا با برجسته کردن موضوع تحریم این رویداد، جشنواره فیلم فجر و مناسبات درون آن را تحت‌الشعاع فعالیت‌های چند ماه اخیر خود قرار دهد. در دوره‌ای که اخبار مثبت و امیدبخش بسیاری از پردیس ملت، برج میلاد و سینماهای مردمی به گوش رسیده و مخابره می‌شود، با پرداخت به فرامتن، زمینه‌های دیده نشدن این اخبار را فراهم آورند.

این اعتصاب در شرایطی رسانه‌ای شده که انتشار همین خبر صرف نیز گسترش و عمومیت چندانی پیدا نکرده و اتفاقات روز نخست جشنواره، به تیتر اول بسیاری از رسانه‌های مکتوب و برخط تبدیل شده است.

شاید یکی از امیدهای مهم این جریان دوست‌دار تحریم، کمک اهالی رسانه‌ها بوده است. حالا نکته اینجاست که طبق بررسی‌های به عمل آمده، بسیاری از اهالی رسانه که پیشتر تحت تاثیر فضای تحریم قرار گرفته بودند، اکنون در مناصب گوناگون، مشغول به همکاری با جشنواره هستند و حتی دیده شده که برخی از آنها، به‌صورت خودجوش در پردیس ملت مشاهده شده‌اند که برای تماشای فیلم آمده بودند.

این، یک سندیت تاریخی است که تلالو جشنواره فیلم فجر به‌عنوان بزرگ‌ترین رویداد سینمایی کشور به‌اندازه‌ای بالاست که نمی‌توان آن را دستخوش و تحت‌الشعاع اخبار فرامتن قرار داد و زمینه را به سمتی پیش برد که این جشنواره و اتفاق‌های آن دیده نشود.

بنابراین کاملا طبیعی است که انتشار خبر اعتصاب غذا نیز نتواند بر جشنواره سایه افکنده و سبب تغییر نگاه‌ها شود. این اتفاق حتی در صفحات مجازی هنرمندان نیز بازتاب چندانی نداشته است.
در شرایط کنونی که این حربه نیز ناکام‌ مانده است باید منتظر حرکات و ضربات بعدی بود.

  به نظر می‌رسد در روزهای آینده استقبال بسیار خوبی از جشنواره فیلم فجر به عمل خواهد آمد و به همین دلیل، باید منتظر اخبار و حوادث فرامتن بعدی در جهت تحت‌الشعاع قرار دادن جشنواره بود. اخبار و حوادثی که تقریبا همه فعالان سینما از آن اطلاع دارند و از شنیدن آن شوکه نخواهند شد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
امام جمعه سابق دار فانی را وداع گفت
کارگر رکن جهش تولید/ حال خوب کارگر، حال خوب کشور
غوغای طوفان فلسطین در دانشگاه‌‍‌های آمریکا؛ چرا واشنگتن نگران حمایت از فلسطین هستند؟
حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره
عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد
مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
بیش از ۳۰۰ جنازه از گورهای جمعی در غزه پیدا شده
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
اگر اسرائیل به رفح حمله کند فلسطینی ها به خواسته ۷۰ سال خود می‌رسند
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
استخوان‌ها هنوز شهادت می‌دهند!
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top