تاریخ انتشار: شنبه 1401/11/15 - 14:10
کد خبر: 460269

کارگران ساختمانی یک گام تا بیمه تامین اجتماعی

کارگران ساختمانی یک گام تا بیمه تامین اجتماعی

نایب رئیس کانون انجمن های صنفی کارگران ساختمانی ابراز امیدواری کرد با حل ایراد اصلاحیه ماده (۵) قانون بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی، امکان بهره مندی کارگران ساختمانی در انتظار بیمه تامین اجتماعی هرچه زودتر فراهم شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از ایسنا، نایب رئیس کانون انجمن های صنفی کارگران ساختمانی ابراز امیدواری کرد با حل ایراد اصلاحیه ماده (۵) قانون بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی، امکان بهره مندی کارگران ساختمانی در انتظار بیمه تامین اجتماعی هرچه زودتر فراهم شود.

هادی ساداتی با اشاره به رفع ایراد شورای نگهبان از طرح اصلاح ماده (۵) قانون بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی اظهار کرد: خوشبختانه این ایراد در جلسه کمیسیون اجتماعی مجلس برطرف و به شورای نگهبان ارسال شد ولی هنوز از شورا برنگشته است. به مجرد بازگشت از شورای نگهبان لازم‌الاجراست و باید به اجرا درآید.

وی درباره ایراد گرفته شده توضیح داد: اصلاحیه مذکور به دستور نیاز داشت و باید برنامه‌ای در دستور العملش تدوین می شد که منابع درآمدی را به طور کامل مشخص می کرد و شرح می داد ولی دستورالعملی که در آن منابع درآمدی تعریف شده بود شفاف نبود که در کمیسیون اجتماعی این ایراد برطرف شد.

ساداتی ادامه داد: ایراد بعدی در مورد کارگروه بود که اصلاحیه‌ای هم در مورد آنها اعمال شد و این دو ایراد شکلی و ماهوی بود که کمیسیون اجتماعی به آنها پرداخت و مذاکرات لازم با کارشناسان سازمان تامین اجتماعی هم صورت گرفت.

نایب رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی درعین حال با ابراز گله از عدم دعوت نمایندگان بخش کارگری در جریان بررسی اصلاح ماده ۵ قانون بیمه کارگران ساختمانی و حل ایرادات آن، گفت: متاسفانه ما در جلسات حضور کامل نداشتیم در حالی که حضور نمایندگان کارگر در مصوبات و نهایی شدن آنها و تدوین برخی برنامه‌ها ضروری است ولی در حق نمایندگان کارگری کم کاری می شود.

ساداتی درباره آمار کارگران ساختمانی در نوبت انتظار بیمه نیز گفت: تعداد کارگران ساختمانی بیمه‌پرداز در سالهای ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹، ۸۴۰ هزار نفر بود که در حال حاضر زیر ۶۰۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه هستند.

به گفته وی بر اساس آمارها،‌ حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار کارگر ساختمانی در کشور وجود دارد که زیر ۶۰۰ هزار نفر بیمه پرداز هستند و ۶۵۰ هزار کارگر ساختمانی در صف بیمه تامین اجتماعی قرار دارند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
کمیته استیناف آب پاکی را روی دست پرسپولیس ریخت
در دیدار نچیروان بارزانی با فرمانده کل سپاه چه گذشت؟
استقبال از رئیسی در جشن دختران آرمانی +فیلم
وزیر علوم: دانشگاه‌های کم دانشجو ادغام می‌شوند
"مثل ستاره‌" با نوای عبدالرضا هلالی +فیلم
درهای نمایشگاه کتاب تهران به روی مردم باز شد
تغییر نام استقلال منتفی شد
چرا موبایلمان هک می‌شود؟
کاهش دمای محسوس در شمال شرق
زنان می توانند گواهینامه موتورسیکلت بگیرند؟ +فیلم
لغو یکطرفه تفاهم نامه دانشگاه تهران با معاونت امور زنان و خانواده
درخواست جالب غربی ها ۲روز قبل از زدن اسرائیل
زمان واریز وام تحصیلی دانشجویان اعلام شد
ماجرای بلوکه شدن دارایی جمهوری اسلامی ایران در عراق
داروی رشد مجدد دندان‌ در فاز آزمایش بالینی
سرمربی استقلال احضار شد
ظرفیت جذب دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اعلام شد
دانشجویان بین الملل دانشگاه‌های علوم پزشکی تجمع می‌کنند
مسابقه کتابخوانی هشت‌بهشت با ۳۵ جایزه ویژه به‌مناسبت سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران
با اعلام برگزاری همایش ملی پیشگیری از خودکشی در شهریور ۱۴۰۳ عنوان شد
برگزاری یکی از مهم‌ترین رویدادهای صنعت فولاد کشور ۲۴ اردیبهشت در دانشگاه تهران
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top