تاریخ انتشار: سه شنبه 1401/11/18 - 00:13
کد خبر: 460526

ابزارهای دانشجویی (بخش هجدهم)؛

معرفی ۷ اپلیکیشن ویرایش عکس مناسب دانشجویان رشته عکاسی +جزئیات

معرفی ۷ اپلیکیشن ویرایش عکس مناسب دانشجویان رشته عکاسی +جزئیات

امروزه، استفاده از برنامه‌های ویرایش عکس چه برای زیباتر کردن عکس‌ها یا برای اضافه کردن جلوه‌های ویژه و سرگرم‌کننده به آن‌ها، در بین مردم بسیار رواج پیدا کرده است. برای آشنا شدن با گلچین بهترین برنامه‌های ویرایش عکس گوشی هوشمند، گزارش زیر را مشاهده کنید.

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات «خبرنامه دانشجویان ایران»، در چند سال اخیر، با وجود گوشی‌های هوشمندی که در پشت خود دارای ماژول‌ دوربین چندگانه هستند و همچنین افزایش دیوانه‌وار رزولوشن، عکاسی با تلفن‌های همراه محبوب‌تر شده است. اکنون، با توجه حسگرهای پیشرفته‌ی این دوربین‌ها، ثبت برخی از عکس‌ها، فقط به یک لمس کوچک صفحه‌نمایش گوشی نیاز دارد.

مردم در سرتاسر دنیا، روزانه بیش از صدها میلیون عکس در شبکه‌های اجتماعی همچون فیسبوک، اینستاگرام، تلگرام، و دیگر شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های اینترنتی به اشتراک می‌گذارند. علاقه به زیبایی، زیبا بودن و زیبا به‌نظر رسیدن جزو ذات بشر است و طبیعتا همه‌ دوست دارند تا عکس‌هایی را که با خانواده، دوستان و حتی دیگر افراد به اشتراک می‌گذارند علاوه‌ بر کیفیت خوب، زیبا و جذاب نیز به‌نظر برسند. همین موضوع باعث شده است بسیاری از کاربران به‌دنبال «بهترین برنامه ویرایش عکس» باشند.

اپلیکیشن‌‌های گالری‌ پیش‌فرض در اکثر گوشی‌های هوشمند، قابلیت‌ها و امکانات حداقلی و پایه را برای ویرایش عکس دراختیار کاربران قرار می‌دهند، اما از آنجایی‌که این امکانات محدود، طبع بلند بسیاری از استفاده کنندگان را اقناع نمی‌کند، سعی کرده‌ایم گلچینی از بهترین برنامه های ویرایش عکس سال ۲۰۲۰ را گردآوری و تقدیم شما کنیم.

این فهرست مجموعه‌ای از بهترین برنامه های ویرایش عکس مخصوص اندروید و آیفون است؛ اما به ترتیب ترجیحی مرتب نشده است تا شما با ذوق و سلیقه و نیاز خود بتوانید برنامه‌ای را انتخاب کنید. در هر اپلیکیشن ویرایش تصویر، ابزارهای زیادی مانند فیلتر، روشنایی و برش وجود دارد؛ اما در این میان باید بررسی کنید که کدام برنامه گزینه‌های بهتری را ارائه می‌دهد. شما سعی کنید تا در ابتدا با برنامه‌های ساده‌تر یا آن‌هایی که تبحر دارید، شروع به ویرایش عکس کنید.

۲۹) تریگرافی(Trigraphy) (مخصوص iOS)

«تریگرافی» اپلیکیشنی است که عکس‌های شما را به هنر انتزاعی تبدیل می‌کند. این برنامه دارای ۱۱ افکت، بیش از ۲۰ الگو و ۷۴ فیلتر است. علاوه بر این‌ها تریگرافی به شما اجازه می‌دهد عکس‌های خود را با خروجی ۴٫۰۹۶x۴٫۰۹۶ دریافت کنید. برخی از عکس‌های گرفته‌شده با این برنامه شبیه آثار یک موزه به‌نظر می‌رسند! این برنامه فقط برای پلتفرم iOS ارائه شده است.

۳۰) وسکو(VSCO: Photo & Video Editor)

«وسکو»یک برنامه‌ی ویرایش تصویر است که گزینه‌های پیشرفته‌ای برای کنترل عملکرد دوربین دارد. ضمن اینکه این اپلیکیشن تعداد زیادی ابزار و فیلتر برای ویرایش تصاویر دارد. تفاوت وسکو و اینستاگرام در آن است که گزینه‌هایی مانند «لایک» یا «کامنت» در این برنامه وجود ندارد. از طرفی به‌نظر می‌رسد برای عکاسان حرفه‌ای وسکو گزینه‌ی مطلوب‌تری باشد. سازندگان این برنامه می‌گویند:

«ازآنجا که خلق تصاویر زیبا نسبت به بعد اجتماعی آن برتری دارد، مواردی مانند تعداد فالور، نظر و لایک‌ در این پلتفرم جای داده نشده‌اند.»

نوردهی، پرسپکتیو افقی، تصحیح راستا، برش، تنظیم کنتراست و وضوح، تنظیم دمای رنگ، تنظیم شفافیت، حفظ بخش‌های پرنور یا سایه‌ها، ته‌رنگ، غلظت رنگ، رنگ پوست، حاشیه و ته‌رنگ سایه‌ها و قسمت‌های پرنور ، برخی از امکانات و قابلیت‌های این ویرایشگر قدرتمند است.

۳۱) تول‌ویز فتو پرو ادیتور(Toolwiz Photos - Pro Editor)

«تولویز فوتوز-پرو ادیتور»، یک ویرایشگر عکس حرفه‌ای بسیار خوب است که بیش از ۲۰۰ ابزار قدرتمند را برای ویرایش عکس دراختیار کاربران قرار می‌دهد. شما می‌توانید فیلترها را اضافه کنید، میزان اشباع رنگ را تنظیم کنید، چهره‌ها را عوض کنید و حتی کلاژهای سرگرم‌کننده‌ای ایجاد کنید. این برنامه مجموعه‌ی بزرگی از فیلترهای جادویی و فیلترهای هنری را ارائه می‌دهد، از بین‌ بردن قرمزی چشم، ابزارهای پرداخت پوست ازجمله Face rater، dermabrasion، بیش از ۲۰۰ قلم متن با پشتیبانی از سایه و ماسک از دیگر امکانات آن است.

این برنامه‌ی رایگان با رابط کاربری ظریف و مینیمالیستی‌اش یک موهبت است. قابلیت‌ها و سهولت استفاده از آن باعث شده تا به یکی از بهترین برنامه‌های ویرایش عکس برای سیستم‌عامل اندروید تبدیل شود. البته حدود دو سال می‌شود که این برنامه به‌روزرسانی نشده و انتظار فیلترها و ابزار جدیدتر را نباید داشته باشید.

۳۲) یو‌کم پرفکت (YouCam Perfect - Best Selfie Camera & Photo Editor)

«یو‌کم پرفکت» یکی از ویرایشگرهای برتر دیگر در سال ۲۰۲۰ برای اندروید است که می‌توانید عکس‌های پرتره‌ی خود را در عرض تنها چند ثانیه زیبا کنید. نرم‌افزاری برای آرایش صورت با ابزارهای متعدد چهره آرایی است. این برنامه درحقیقت یک ویرایشگر دوربین است که می‌توان روی آن تنظیمات مختلفی ازجمله افکت‌گذاری تصاویر، قبل از گرفتن عکس انجام داد ضمن اینکه این برنامه از افکت‌های مختلفی بهره می‌برد که امتحان کردن برخی از آن‌ها همچون: برش عکس و چرخش، پیکسل‌های موزاییکی برای محو کردن زمینه، جلوه‌های ویژه و جلوه‌های HDR، اصلاح کننده‌ی صورت و پاک‌کننده‌ی دور چشم، برای شما تجربه‌ی لذت‌بخشی به ارمغان می‌آورد.

تشخیص چند چهره برای لمس فوری عکس سلفی گروهی، اضافه کردن لبخند برای هر عکسی، زیباسازی تصویر، روتوش سریع، روشن کردن پوست صورت و تغییر رنگ چشم از دیگر قابلیت‌های این برنامه است ضمن اینکه در بخش Body Slimmer ،می‌توانید کمرتان را کوچک کنید تا لاغرتر به‌نظر برسید. این برنامه در بخش YourCam Perfect دارای قابلیت‌های فراوانی برای کار روی سلفی ویدئویی است.

در کل، اگر در جستجوی بهترین برنامه‌های ویرایش عکس‌های سلفی باشید، این برنامه می‌تواند مورد توجه شما قرار گیرد زیرا یوکم پرفکت به منظور گرفتن تصاویر سلفی بهتر طراحی شده و ویرایش هرگونه تصویری در آن امکان‌پذیر است. دانلود و استفاده از این برنامه با خرید‌های درون برنامه‌ای یا تحمل تبلیغات، رایگان است.

۳۳) فتو لب پرو پیکچر ادیتور(Photo Lab PROHD picture editor)

«فتو لب»، از دیگر برنامه‌های مفید برای ویرایش عکس است که جلوه‌ای بی‌نظیر به عکس‌های شما می‌بخشد. این مجموعه دارای بیش از ۹۰۰ افکت مختلف از جمله عکسبرداری‌های واقع گرایانه، فیلترهای عکس مد روز، قاب های زیبا، جلوه‌های هنری خلاقانه، کلاژ برای چندین عکس و موارد دیگر است. این ویرایشگر دارای رابط کاربری بسیار ساده‌ و چشم‌نوازی است که این برنامه را به‌راحتی می‌توانید کنترل کنید. این برنامه اندرویدی، هر ابزاری ازجمله: برش، چرخش عکس، تنظیم روشنایی و وضوح و حتی لمس‌کردن را که ممکن است نیاز داشته باشید در اختیارتان قرار می‌دهد.

علاوه بر این، شما می‌توانید آنچه را خلق کرده‌اید، در گالری ذخیره کنید یا به‌راحتی ازطریق توییتر، فیسبوک، اینستاگرام و سایر شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید یا به‌عنوان پیام ارسال کنید. این اپلیکیشن بیش از ۵۰ سبک از پیش تعیین شده را برای ویرایش با یک لمس دراختیار شما قرار می‌دهد و از الگوریتم‌های پیشرفته در تشخیص چهره برای مونتاژ عکس‌های چهره، بهره می‌برد. نسخه‌ی رایگان این برنامه با نمایش تبلیغات همراه است اما اشکال اصلی این نسخه این است که هنگام استفاده از آن، عکس‌های شما را علامت‌گذاری می‌کند.

۳۴) فتو ادیتور پرو ( Photo Editor Pro)

برنامه‌ی «فتو ادیتور پرو» را که در قسمت‌های انتهایی این فهرست قرار داریم، یکی دیگر از برترین و بهترین برنامه‌ها را با هم بررسی می‌کنیم. این برنامه اگرچه در انتهای این فهرست قرار دارد اما نه‌تنها یکی از کم‌ارزش‌ترین برنامه‌ها نیست بلکه از ویرایشگرهای مهم و برتر گوشی همراه است.

این برنامه به جز ابزارهای ویرایشی اساسی، از برخی ابزارهای پرطرفدار مانند افزودن انواع شکل‌ در عکس، فیلترهای جالب طراحی، برچسب‌ها، خال‌کوبی‌ها، و کلی موارد و ابزار کاربردی دیگر بهره می‌برد که مورد استفاده‌ی بسیاری از کاربران قرار می‌گیرد. این برنامه آکنده از ابزارهای ویرایش عکس همچون تنظیم روشنایی، کنتراست، سایه‌ها، هایلایت و غیره است. البته برخلاف آنچه در سایر برنامه‌های ویرایش عکس برای اندروید مشاهده می‌کنیم، بعضی از ابزارها مانند رنگ، تنظیم اشباع و درخشندگی و... برای نسخه‌ی حرفه‌ای محفوظ گردیده و قفل هستند.

همچنین، کاربران اندروید می‌توانند انتظار ساختن کلاژها را در برنامه داشته باشند. نکته‌ی مهم این برنامه، رابط کاربری آسان و راحت آن است؛ ضمن اینکه نمایش تبلیغات تمام صفحه این برنامه که بیشتر از حد انتظار به‌صورت پاپ‌آپ درمی‌آیند، جای نگرانی دارد.

۳۵) پریسما فتو ادیتور (Prisma Photo Editor)

ویرایشگر «پریسما» یکی دیگر از برنامه‌های گوشی‌ همراه است که عکس‌ها و ویدیوهای شما را به سبک کارهای هنری: ون‌گوگ، مانک، پیکاسو و لویتان درمی‌آورد. برای ویرایش عکس با پریسما، به‌راحتی می‌توانید ازطریق این برنامه عکس بگیرید یا عکس را از گالری خود انتخاب کنید و در این ویرایشگر کارهای ویرایش آن را انجام دهید. پریسما با استفاده از الگوریتم یادگیری عمیق (Deep Llearning) فیلترهای خلاقانه‌ای را روی عکس قرار می‌دهد. این اپلیکیشن بیش از ۳۰۰ سبک دارد و تاکنون آن را ده‌ها میلیون بار دانلود کرده‌اند.

نرم‌افزار پریسما آخرین برنامه در لیست بهترین ویرایشگرهای عکس گوشی هوشمند است. این برنامه تاکنون بیش از ۱۲۰ میلیون بار دانلود شده است و عنوان یکی از برنامه‌های برتر را با خود یدک می‌کشد. اگر دوست دارید تا عکس‌های خود را به‌صورت نقاشی درآورید از دانلود و استفاده‌ی این برنامه غافل نشوید.

شما با دانلود این برنامه می‌توانید بیش از ۳۰۰ سبک هنری را دراختیار بگیرید و از میان آن‌ها با استفاده از خلاقیت خود عکس‌هایی بدیع خلق کنید. برنامه‌ی ویرایشگر پریسما هر روز یک فیلتر هنری جدیدی را ارائه می‌دهد تا شما هر روز در انتظار دیدن طرح و سبک هنری جدیدی باشید.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
هشت کیلو شیشه در آزادراه زنجان - قزوین کشف شد
متفاوت ترین قاب از مراسم تشییع و تابوت ابراهیم رئیسی
اولین تصویر از آماده‌سازی محل دفن شهید سید ابراهیم رئیسی
پیکر شهید امیرعبداللهیان در حرم عبدالعظیم به خاک سپرده می‌شود
مقامات کدام کشورها در مراسم تشییع شهدای خدمت شرکت می‌کنند؟
وداع با پیکر رئیس‌جمهور و شهدای خدمت در مصلی تهران برگزار شد
حزب تمدن اسلامی شهادت رئیس‌جمهور و همراهانش را تسلیت گفت
مراسم وداع با شهیدان خدمت در پایتخت آغاز شد
پرونده مجلس یازدهم بسته شد
انتشار دستخط رهبر انقلاب در تجلیل از رئیس‌جمهور شهید رئیسی
روایت رئیس‌دفتر «رئیس‌جمهور شهید» از جزئیات سانحه سقوط بالگرد
رهبر انقلاب فردا بر پیکر شهدای خدمت نماز اقامه می‌کنند
اطلاعیه دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی در پی شهادت رئیس‌جمهور و همراهانش
تقدیر رئیس قوه قضائیه از نمایندگان مجلس یازدهم
امیر حیدری در دیدار با پدر شهید آل‌هاشم: همه ما فرزندان شما هستیم
دیدار فرمانده نیروی هوایی ارتش با خانواده کادر پرواز شهادت
بزرگداشت شهدای خدمت در ستاد نیروی هوایی ارتش/ امیر هادیان: شهید رئیسی تا پای جان خادم مردم بود
آیت‌الله مدرسی‌یزدی: مجلس خبرگان رهبری دارای استقلال و عظمت است
اعلام نحوه اعمال حدنصاب مرحله دوم مصاحبه دکتری
هفته فیلم سینمای دفاع مقدس در تلویزیون
آماده‌باش آتش‌نشانی برای تامین ایمنی مراسم وداع با پیکر شهید رئیسی در مصلی تهران
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top