تاریخ انتشار: پنجشنبه 1401/11/20 - 20:17
کد خبر: 460934

دوره پادفک روسیه در ایران

دوره پادفک روسیه در ایران

پادفک یک نوع دوره آماده‌ سازی متقاضیان تحصیل در روسیه است که پیش از ورود به دانشگاه برگزار شده و دانشجویان پس از موفقیت در آزمون آن، می‌توانند در رشته مورد نظر خود تحصیل کنند. در واقع، دوره پادفک داوطلبان را برای ورود به دانشگاه آماده می‌کند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ شاید بسیاری از متقاضیان تحصیل در دانشگاه‌های روسیه ندانند که پادفک چیست و منابع آزمون پادفک شامل چه مواردی است؛ از این رو در ادامه قصد داریم به معرفی کامل این دوره بپردازیم و بررسی کنیم که آیا دوره پادفک روسیه در ایران برگزار میشود یا خیر و مدرک آن معتبر است ؟ 

آیا امکان اخذ مدرک پادفک در ایران وجود دارد؟

هیچ مرکز، موسسه یا آموزشگاهی در ایران مجوز صدور مدرک پادفک روسیه را ندارد. البته امکان برگزاری دوره‌های آموزشی منطبق با سرفصل‌های این دوره در ایران وجود دارد اما جهت شرکت در آزمون و دریافت مدرک پادفک باید به کشور روسیه مراجعه کرد.

 

پادفک چیست؟

پادفک یک نوع دوره آماده‌ سازی متقاضیان تحصیل در روسیه است که پیش از ورود به دانشگاه برگزار شده و دانشجویان پس از موفقیت در آزمون آن، می‌توانند در رشته مورد نظر خود تحصیل کنند. در واقع، دوره پادفک داوطلبان را برای ورود به دانشگاه آماده می‌کند.

معمولا دانشگاه‌های روسیه دوره پادفک را با توجه به معیار‌های خود برگزار می‌کنند. اما به طور کلی، در این دوره به دانشجویان زبان روسی آموزش داده می‌شود و در کنار آن برخی از دروس پایه مانند ریاضی، فیزیک، زیست و شیمی گنجانده شده است. پس از پایان این دوره، دانشجو باید توانایی صحبت کردن به زبان روسی، مهارت‌های شنیداری، خواندن و نوشتن به این زبان را داشته باشد.

دانشجویانی که تصمیم به وارد شدن به رشته‌های پزشکی را دارند، باید در دوره پادفک Pre-medical شرکت نمایند. ذکر این نکته لازم است که دوره پادفک رشته‌های پزشکی، دارو سازی، دندان پزشکی، پرستاری و دیگر رشته‌های حوزه پزشکی مشترک است و شما با خواندن دوره پادفک Pre-medical می‌توانید در هر یک از این رشته‌ها ادامه تحصیل دهید. متقاضیان ادامه تحصیل در رشته‌های فنی و مهندسی نیز می‌بایست در دوره پادفک‌ ویژه این رشته‌ها با عنوان دوره پادفک Engineering شرکت کنند.                   

طول دوره پادفک چقدر است ؟

طول دوره پادفک برای همه متقاضیان تحصیل در روسیه یکسان نیست و با توجه به رشته تحصیلی و میزان مهارت متقاضی در زبان روسی و دیگر بخش‌های دوره تعیین می‌شود. علاوه بر این، در این دوره آموزشی برای رشته‌های تحصیلی مختلف، برنامه‌های آموزشی متفاوتی تهیه شده است. همچنین، طول دوره پادفک برای رشته‌های مهندسی، علوم انسانی و پزشکی متفاوت است.

برای ورود به این دوره، در ابتدا باید متقاضیان در یک آزمون تعیین سطح شرکت کنند. سپس بر اساس نمره کسب شده، در دوره مرتبط با سطح قبولی خود شرکت کنند. از این رو، دوره پادفک با توجه به سطح متقاضی می‌تواند از‌ ۱ ماه تا ۱ سال زمان ببرد.‌ افرادی که هیچ گونه آشنایی با زبان روسی ندارند، باید در یک دوره 8 ماهه تا یک ساله آموزش زبان روسی شرکت نمایند.

پس از پایان دوره، متقاضیان می‌بایست در آزمون پایانی آن شرکت کنند و در صورت کسب حداقل نمره قبولی، مدرک دریافت خواهند کرد. متقاضیان با ارائه این مدرک به دانشگاه مورد نظر خود می‌توانند به ادامه تحصیل بپردازند.

 

منابع آزمون پادفک چیست؟

متقاضیان در این آزمون شرکت می‌کنند تا میزان تسلط آن‌ها به زیان روسی مشخص شود. به همین دلیل، معمولا پیش از ورود به این دوره از شما آزمون تعیین سطح گرفته می‌شود، سپس متناسب با رشته تحصیلی و سطح تان منابعی به شما معرفی خواهد شد. اما عموما، منابع آزمون پادفک شامل کتاب‌های آموزش زبان روسی، آموزش دروس پایه و دیگر موارد است.

منابع مربوط به دروس پایه بیشتر بر اساس رشته دانشگاهی شما معرفی می‌شود. بنابراین، این دوره برای هر رشته تحصیلی متفاوت بوده و منابع آزمون پادفک در هر دوره می‌تواند با توجه به رشته تحصیلی و یا دانشگاه مورد نظر متفاوت باشد.

با توجه به اینکه دانشجویان می‌بایست پیش از ورود به دانشگاه به زبان روسی و گرامر آن آشنا باشند، از منابع آموزشی زبان روسی شامل گرامر زبان روسی، مهارت‌های خواندن و نوشتن و مکالمه این زبان استفاده می‌شود. علاوه بر این، با توجه به رشته‌ای که دانشجو قصد ادامه تحصیل در آن را دارد، چند درس اختصاصی نیز تدریس می‌شود. به طور کلی منابع آزمون پادفک به شرح زیر است:

  • کتاب‌های آموزش گرامر‌ زبان روسی
  • کتاب‌های آموزش واژگان و اصطلاحات زبان روسی
  • کتاب‌های آموزش کاربردی زبان روسی
  • کتاب‌های آموزش مکالمه زبان روسی
  • کتاب‌های آموزش دروس پایه شامل ریاضی، فیزیک، زیست شناسی و شیمی

توجه داشته باشید که منابع دروس پایه با توجه به رشته تحصیلی داوطلب انتخاب می‌شود.

 

مدارک مورد نیاز برای شرکت در دوره پادفک

برای شرکت در دوره پادفک در روسیه و حضور در آزمون آن، می‌بایست مدارک مورد نیاز را تهیه کرده و به مرکز مربوطه ارائه دهید. توجه داشته باشید که مدارک مورد نیاز باید توسط یکی از مراکز معتبر ترجمه رسمی ‌به زبان روسی ترجمه شده و دارای تاییدیه مراجع ذیربط مانند ‌اداره کل آموزش و پرورش، قوه قضاییه و وزارت امور خارجه باشند. ذکر این نکته لازم است که برای شرکت در این آزمون محدودیت سنی وجود ندارد. برخی از مهم‌ترین مدارک مورد نیاز به شرح زیر است.

  • مدارک تحصیلی شامل دیپلم، پیش دانشگاهی‌، دوره کارشناسی یا کارشناسی ارشد، گواهی ریز نمرات و غیره
  • مدارک شناسایی مانند شناسنامه، کارت ملی و گذرنامه معتبر
  • عکس پرسنلی
  • رسید مربوط به پرداخت هزینه‌های ثبت نام دوره‌
  • تکمیل فرم‌های دانشگاهی
  • گواهی سلامت از مراکز درمانی معتبر

                   

زمان ثبت نام برای دوره پادفک

زمان ثبت نام در دوره پادفک روسیه در دانشگاه‌های مختلف این کشور، متفاوت است. زمان ثبت نام این آزمون در بیشتر دانشگاه‌های روسیه از نیمه فروردین (آپریل) شروع شده و تا اوایل مرداد (جولای) ادامه می‌یابد. ذکر این نکته لازم است که دوره‌های پادفک ظرفیت محدودی دارند و معمولا ظرفیت آن‌ها در مدت زمان کوتاهی تکمیل می‌شود؛ به همین دلیل به داوطلبان توصیه می‌شود تا در صورت امکان در فروردین ماه در این دوره ثبت نام کنند تا دچار مشکل نشوند.

 

روش ثبت نام

متقاضیان شرکت در این دوره می‌بایست با دانشگاه مورد نظر خود از طریق ارسال ایمیل و یا مراجعه به وب سایت دانشگاه ارتباط برقرار نمایند. همچنین اطلاعات مربوط به این دوره مانند تاریخ ثبت نام، هزینه‌ها، منابع آزمون پادفک و دیگر موارد را می‌توانید از دانشگاه مورد نظر خود دریافت کنید.

 

هزینه دوره پادفک چقدر است ؟

هزینه این دوره بنا به دانشگاه مورد نظر، رشته تحصیلی، مدت زمان دوره، سطح زبان و وضعیت تحصیلی فرد متغیر است. حتی دانشگاهی که شخص برای آن اقدام می‌کند هم می‌تواند در مورد مدت زمان و هزینه دوره تصمیم بگیرد. هزینه پادفک پزشکی نسبت به دیگر رشته‌ها بیشتر است. در حال حاضر، معمولا هزینه دوره‌‌ها بین 1500 تا 5000 دلار است.

 

آیا امکان تحصیل در روسیه بدون مدرک پادفک وجود دارد؟

در پاسخ به این پرسش باید بگوییم که همه چیز به دانشگاه، رشته و مقطع تحصیلی مد نظر شما بستگی دارد. با وجود اینکه در بسیاری از دانشگاه‌های روسیه امکان تحصیل به زبان انگلیسی هم فراهم شده است، باز هم بیشتر دوره‌های آموزشی به زبان روسی ارائه می‌شود. از این رو، بسیاری از متقاضیان تحصیل در دانشگاه‌های روسیه نیاز دارند تا در یک دوره آمادگی مقدماتی با عنوان پادفک شرکت کنند. بنابراین، در صورتی که زبان آموزشی دانشگاه به انگلیسی باشد، معمولا نیازی به گذراندن دوره پادفک نیست. اما اگر در دانشگاه انتخابی شما آموزش تنها به زبان روسی انجام می‌شود، شما برای پذیرش یا باید یک مدرک معتبر زبان روسی مانند پادفک ارائه دهید و یا باید در مصاحبه نشان دهید که به اندازه کافی به زبان روسی مسلط هستید. در یک جمله باید گفت، گذراندن دوره پادفک، با توجه به شرایط هر دانشگاه می‌تواند اجباری یا اختیاری باشد.

مزایای شرکت در دوره پادفک روسیه

علاوه بر متقاضیان تحصیل در دانشگاه‌های روسی زبان، به افرادی که قصد تحصیل در دانشگاه‌های روسیه به زبان انگلیسی را هم دارند، توصیه می‌شود که در این دوره شرکت کنند. برخی از مهم‌ترین مزایای شرکت در دوره پادفک روسیه به شرح زیر است:

  • یکی از مهم‌ترین مزایای شرکت دوره پادفک این است که به زبان روسی تسلط پیدا می‌کنید. به هر حال شما قصد دارید چند سال در این کشور زندگی کنید، با دانستن زبان روسی بهتر می‌توانید با دیگران ارتباط برقرار کرده و کار‌های روزمره خود را انجام دهید.
  • در صورتی که بخواهید علاوه بر تحصیل، در این کشور مشغول به کار شوید، تسلط به زبان روسی به شما کمک می‌کند تا راحت‌تر شغل مورد نظر خود را پیدا کنید. حتی شما می‌توانید به عنوان یک استاد در دانشگاه‌های روسیه تدریس نمایید.
  • مدرک پادفک روسیه، علاوه بر این کشور در سایر کشور‌های روسی زبان هم معتبر است و شما می‌توانید در دانشگاه‌های آن کشور‌ها نیز تحصیل نمایید.

منبع : https://himohajer.com/podfak-course

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
پیام سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور در پی شهادت «یحیی السنوار»
پیام دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی به مناسبت شهادت یحیی سنوار
عربستان؛ محل مدنظر پوتین برای برگزاری نشست صلح با اوکراین
همنوایی صدراعظم آلمان با صهیونیست‌ها: رخدادها در غزه کشتار دسته جمعی نیست
مهلت ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۴ تمدید شد
اولین تصاویر از محل انفجار پهپاد حزب‌الله در نزدیکی منزل نتانیاهو
برندگان مسابقه عکس میکروسکوپی در سال ۲۰۲۴ +عکس
معمار فلسطین نوین
حدیث چشمان یحیی
پروژه تاریخی ۷ اکتبر
اعلام رای انضباطی علیرضا بیرانوند در مورد پرسپولیس
نمایشنامه قهرمان آزادی فلسطین
امضای تفاهم‌نامه دانشگاه علامه‌ و انستیتو ریاست‌جمهوری در روسیه
قهرمانی تیم کاراته بانوان دانشگاه آزاد اسلامی در لیگ کاتای ایران
مدافع پرسپولیس به کمیته اخلاق احضار شد
حمله مجدد رژیم صهیونیستی به ضاحیه جنوبی بیروت
"دانشجومعلمان ۹۱ و ۹۲" در انتظار کارت پایان خدمت
افتتاح مجتمع جدید دانشگاه بین المللی اهل بیت (ع) در قم
آیت‌الله جوادی آملی: صهیونیست با اصل اسلام مخالف است
پزشکیان سه‌شنبه راهی روسیه می‌شود
اسلامی شهادت یحیی السنوار را تسلیت گفت
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top