تاریخ انتشار: چهارشنبه 1401/11/26 - 14:59
کد خبر: 461553

ره‌آورد مناظرات دانشجویان جامعه گفت‌وگو محور است

ره‌آورد مناظرات دانشجویان جامعه گفت‌وگو محور است

سرپرست جهاددانشگاهی استان ایلام گفت: هدف اصلی از برنامه فاخر فرهنگی مسابقات ملی مناظره دانشجویان را ترویج فرهنگ گفت‌وگو و رسیدن به جامعه‌ی گفت‌وگو محور است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از ایسنا، سرپرست جهاد دانشگاهی استان ایلام گفت: هدف اصلی از برنامه فاخر فرهنگی مسابقات ملی مناظره دانشجویان را ترویج فرهنگ گفت‌وگو و رسیدن به جامعه‌ی گفت‌وگو محور است.

دکتر «محمد پاکزاد» در آیین اختتامیه مرحله استانی یازدهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران اظهار کرد:گفت‌وگو زبان ترجمان دل ، نماینده عقل و کلید بهشت و در واقع مهمترین دریچه‌ی روح است.

وی با تاکید بر اینکه آسیب‌ها و توسعه‌نیافتگی جوامع امروز بیشتر از فقر اقتصادی ناشی از فقر فرهنگی است، تاکید کرد: گفت‌وگو یک داروی موثر فرهنگی است که برای پیشگیری و حتی درمان چنین جوامعی تجویز می‌شود.

سرپرست جهاددانشگاهی استان ایلام هدف اصلی از این برنامه فاخر فرهنگی را رسیدن به جامعه‌ی گفت‌وگو محور و ترویج فرهنگ گفت‌وگو عنوان کرد و گفت:  یکی از خروجی‌های مهم این رویداد در راستای تبیین به عنوان یکی از دغدغه‌ها و توصیه‌های پراهمیت مقام معظم رهیری طی چند سال اخیر است.

پاکزاد تاکید کرد: معظم‌له به درستی جهاد و تبیین را در کنار هم قرار داده و تاکید دارند شفاف‌سازی باید جهادی انجام شود و از بارزترین شاخصه‌های جهاد ، اهمیت زمان‌شناسی و عمل کردن به موقع است؛ پس روشنگری باید به موقع انجام گیرد تا موثر واقع شود.

وی تاکید کرد: در جهاددانشگاهی به عنوان یک نهاد فرهنگی ، پژوهشی برای انجام رسالت در حوزه فرهنگی مرکز ملی گفت‌وگو ، مناظره و آزاداندیشی وابسته به سازمان دانشجویان فعال است و تاکنون ۱۰دوره مسابقات مناظره دانشجویان ایران نشان خواجه نصیرالدین طوسی در سطح ملی برگزار شده است.

سرپرست جهاددانشگاهی واحد استان ایلام با بیان اینکه مرحله استانی این مسابقات در ایلام با حضور ۱۶ تیم برگزار شد و دو تیم به مرحله منطقه‌ای راه یافته‌اند که امیدواریم در آنمرحله هم برای استان و افتخار بیافرینند.

در مرحله استانی یازدهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران در ایلام تیم‌های  هانا از دانشگاه ایلام ، متشکل از پریسا رستم‌زاد ، هانیه انوری، امیرحسین محمدی و رضا فرجی به عنوان تیم اول و تیم  چمران نیز از دانشگاه ایلام،  متشکل از بهروز جلیل، سیدمصطفی موسوی‌مقدم ، حسین زارع‌پور و رحیم مساعدزاده به عنوان تیم دوم به مرحله منطقه‌ای این مسابقات راه یافتند.

این مسابقات به مدت ۳ روز در دانشگاه ایلام برگزار شد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
روسیه آمریکا را تهدید کرد
تکلیف حسن یزدانی برای المپیک مشخص شد
لحظات به ثمر رسیدن گل اول و دوم ایران به تایلند +فیلم
توجیهات عجیب نخست‌وزیر ارمنستان برای واگذاری روستاها به آذربایجان
بن‌گویر با ۳ دنده شکسته از بیمارستان مرخص شد
همه چیز درباره چراغ چک تیگو ۵ + علت روشن شدن چراغ چک تیگو ۵
محبوب‌ترین میز تلویزیون چه ویژگی‌هایی دارد؟
آیا جک پارکینگ سیماران انتخاب خوبی است؟
کدام سرورهای HPE برای سازمان شما مناسب هستند؟
صعود تاریخی افغانستان به جام جهانی فوتسال
کلاس‌های دانشگاه‌ها امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
اولین تصاویر از لحظه شلیک جدیدترین پهپاد انتحاری سپاه +فیلم
زمان ثبت‌نام کلاس اولی‌ها اعلام شد
جزئیاتی از برگزاری انتخابات ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
بازداشت قطاری دانشجویان معترض آمریکایی +فیلم
بازارگردانی در اختیار بورس و فرابورس قرار گرفت
لحظه حمله پلیس به تحصن‌کنندگان در دانشگاه واشنگتن +فیلم
دانشجویان یونانی هم به‌ پا خاستند +فیلم
تجمع دانشگاهیان سراسر کشور در حمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا
بشاگرد چگونه بشاگرد شد؟ +فیلم
هشدار هواشناسی درباره سامانه بارشی جدید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top